Ingen fri Superchargeing på ny X?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
JGur
Teslaägare
Inlägg: 101
Blev medlem: 09 jun 2018 22:10
Ort: Skåne

Re: Ingen fri Superchargeing på ny X?

Inlägg av JGur »

18 juni tog jag ett foto av laptopen där jag har båda alternativen uppe. Nu är det bara priset som syns tyvärr men jag jämförde skillnader. Ventilerade stolar, SuC och nåt till var det. Det är alltså infon i Design Studio jag gått på.

Skrev om det i nån av mina trådar här.
// Mikael
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ingen fri Superchargeing på ny X?

Inlägg av Svenssons »

JGur skrev:
18 juni tog jag ett foto av laptopen där jag har båda alternativen uppe. Nu är det bara priset som syns tyvärr men jag jämförde skillnader. Ventilerade stolar, SuC och nåt till var det. Det är alltså infon i Design Studio jag gått på.

Skrev om det i nån av mina trådar här.
Det är väl detta inlägg du tänker på:

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 61#p250161

Har aldrig hört att P-modellen skulle ha några andra villkor än lvriga modeller. Alla modellerna hade tidigare fri Supercharger men detta togs bort eller snarare villkorades med referallänk, dock fortsatt samma för alla modeller.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
JGur
Teslaägare
Inlägg: 101
Blev medlem: 09 jun 2018 22:10
Ort: Skåne

Re: Ingen fri Superchargeing på ny X?

Inlägg av JGur »

Svenssons skrev:
JGur skrev:
18 juni tog jag ett foto av laptopen där jag har båda alternativen uppe. Nu är det bara priset som syns tyvärr men jag jämförde skillnader. Ventilerade stolar, SuC och nåt till var det. Det är alltså infon i Design Studio jag gått på.

Skrev om det i nån av mina trådar här.
Det är väl detta inlägg du tänker på:

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 61#p250161

Har aldrig hört att P-modellen skulle ha några andra villkor än lvriga modeller. Alla modellerna hade tidigare fri Supercharger men detta togs bort eller snarare villkorades med referallänk, dock fortsatt samma för alla modeller.
Japp. Rätt säker på vad jag läste. Diskuterade P-modellen och dess fördelar flera gånger med frun. Och kom varje gång fram till att ”nä, det är föööör mycket pengar emellan”. Just livslång SuC pratade vi om som fördel för andrahandsvärdet.

Men min enda källa är Design Studio - kan ju varit en miss där.
// Mikael
Skriv svar