Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av Leo »

Kanon att leveransen gick bra och grattis till nya bilen!
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av OlleBack »

Kul! Grattis, glöm inte vinka!
Senast redigerad av OlleBack, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av ovelundkvist »

Grattis!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av Bjelke »

Soltesla skrev:
Har nu hämtat ut min Tesla på SC Malmö.

Vilken fantastisk service! Leveransansvarige Simon var hur tålmodig och trevlig som helst, gick igenom alla punkter, svarade proffsigt på alla våra frågor och utan minsta stress eller otålighet, trots att vi stannade i två och en halv timme! Vill verkligen ge en eloge till honom!

Innan vi kom dit så var jag orolig över att vi skulle hitta en massa karosskarvar, små märken i lacken och annat som jag skrämt upp mig till efter att ha läst i diverse forum på nätet. Men icke. Det enda vi kunde hitta var de två pyttesmå märkena i lacken som redan hade upptäckts på SC Malmö (jag är tveksam till att vi själva ens hade upptäckt dem, så små var de) och som de informerade oss om att de skulle fixa nästa gång vi kom in med bilen till verkstan och under tiden skulle vi få en Tesla-lånebil.

Vi har nu kört bilen i ett par timmar och är bara hur nöjda som helst! Den är helt ljuvlig att köra!!! :D :D :D
Strålande, börjar det bra brukar det fortsätta bra också ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
FSvard
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 mar 2018 16:12

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av FSvard »

Jag skall hämta min X100D idag på SC i Upplands Väsby.

Har haft ett antal tjänstebilar tidigare men detta är första där frun följer med för att hämta bilen. Barnen hemma är superladdade för nya bilen!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av HelectriC »

FSvard skrev:
Jag skall hämta min X100D idag på SC i Upplands Väsby.

Har haft ett antal tjänstebilar tidigare men detta är första där frun följer med för att hämta bilen. Barnen hemma är superladdade för nya bilen!
Hoppas bilen är det också :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Soltesla
Inlägg: 38
Blev medlem: 18 dec 2017 21:35

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av Soltesla »

Tackar! Nu i början tar man såklart varje ursäkt för att åka ut med bilen, hittar nya spännande funktioner hela tiden! :D

Men en sak som jag inte har hittat är hur man ser mätarställningen (alltså hur många kilometer som bilen har gått), vid leveransen sa de att den hade körts 13 kilometer innan vi fick den, men jag glömde kolla det. Har sökt i användarmanualen men inte hittat var man ser mätarställningen, är det nån som vet?
Verdi

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av Verdi »

Soltesla skrev:
Tackar! Nu i början tar man såklart varje ursäkt för att åka ut med bilen, hittar nya spännande funktioner hela tiden! :D

Men en sak som jag inte har hittat är hur man ser mätarställningen (alltså hur många kilometer som bilen har gått), vid leveransen sa de att den hade körts 13 kilometer innan vi fick den, men jag glömde kolla det. Har sökt i användarmanualen men inte hittat var man ser mätarställningen, är det nån som vet?

I inställningar, under "trips" eller vad det heter. Syns även i appen och om du trycker på Tesla-ikonen längst upp i mitten på skärmen.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av HerrNilsson »

FSvard skrev:
Jag skall hämta min X100D idag på SC i Upplands Väsby.

Har haft ett antal tjänstebilar tidigare men detta är första där frun följer med för att hämta bilen. Barnen hemma är superladdade för nya bilen!
Kul! Gratulerar till ett bra val. Barn älskar Teslor är min erfarenhet :)
Mvh
Nilsson

Model Y LR
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av vigge50 »

Soltesla skrev:
Tackar! Nu i början tar man såklart varje ursäkt för att åka ut med bilen, hittar nya spännande funktioner hela tiden! :D

Men en sak som jag inte har hittat är hur man ser mätarställningen (alltså hur många kilometer som bilen har gått), vid leveransen sa de att den hade körts 13 kilometer innan vi fick den, men jag glömde kolla det. Har sökt i användarmanualen men inte hittat var man ser mätarställningen, är det nån som vet?
Gör vad som är standard här på forumet, upptäck ikväll att ni har slut på mjölk och måste ha det tills imorgonbitti. Kör sen för guds skulle INTE till närmsta matbutik. :D
Användarvisningsbild
AKarlsson
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 16 jun 2018 15:46

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av AKarlsson »

Mina barn älskar bilen. Framförallt dörrarna! Sa inget om att vi skulle köpa ny bil utan hämtade bara dem på förskolan. När dörrarna öppnade tappade de hakorna :) christmas lightshow är en stor favorit hos dem
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av MangeT »

Kommer ihåg när jag kom hem med min Model S (inte lika spektakulära bakdörrar direkt) utan att jag sagt att jag ska byta bil.
De blev helt galna. Bägge hade lite koll på Tesla då jag och sonen framförallt varit många gånger och tittat i deras showroom.
Riktigt kul!
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Soltesla
Inlägg: 38
Blev medlem: 18 dec 2017 21:35

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av Soltesla »

Tack för tipset om att kolla mätarställningen i appen - smidigt och enkelt att se den där!

Och JA, det blir många körningar till affärer som ligger långt, långt borta. Jag förstår inte varför mjölken tar slut så fort nuförtiden?! :D :lol: :roll:
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av bylund »

En idé är att åka till flera olika affärer och jämföra priset så att man inte betalar för mycket för mjölken.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Soltesla
Inlägg: 38
Blev medlem: 18 dec 2017 21:35

Re: Snart leverans av min nya Tesla Model X100D

Inlägg av Soltesla »

Nej, huva, det vore verkligen en katastrof! :D
Skriv svar