Överleverans

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare
Inlägg: 394
Blev medlem: 10 jun 2015 11:49

Re: Överleverans

Inlägg av mjwahl »

Fredric83 skrev:
Jag tycker du gjorde helt rätt.
Frågan är vad som hade hänt om du inte sagt något och tesla upptäkt sitt misstag vid senare tillfälle? tror ni de hade plockat bort mjukvaran då?
Eller hade sagt "skit också" och låtit det bero?

Sen vet jag inte varför alla förutsätter att du betalat 66k för den? (det kanske du gjorde) men du har faktiskt aldrig nämt vilken summa du fick betala ;)

Edit: Grattis till nya bilen :)
Han skrev i första posten att han kunde ha sparat 66 pix vilket jag tolkar som 66000 kr.
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 03 aug 2017 12:05
Ort: Helsingborg

Re: Överleverans

Inlägg av Fredric83 »

mjwahl skrev:
Fredric83 skrev:
Jag tycker du gjorde helt rätt.
Frågan är vad som hade hänt om du inte sagt något och tesla upptäkt sitt misstag vid senare tillfälle? tror ni de hade plockat bort mjukvaran då?
Eller hade sagt "skit också" och låtit det bero?

Sen vet jag inte varför alla förutsätter att du betalat 66k för den? (det kanske du gjorde) men du har faktiskt aldrig nämt vilken summa du fick betala ;)

Edit: Grattis till nya bilen :)
Han skrev i första posten att han kunde ha sparat 66 pix vilket jag tolkar som 66000 kr.
Aaaa... det missade jag :)
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Överleverans

Inlägg av Jeppe_E »

mjwahl skrev:
Kayser Soze skrev:
Ledsen om jag gjort någon arg. Det var inte min mening. Självklart ska man göra rätt för sig vilket jag ju gjorde.
Andemeningen var mest hur nöjd jag är med Tesla och deras service. Såklart inte att man ska "sno" någons pengar.

Jag hade inte beställt AP vilket då gör det korrekt att jag faktiskt betalar det högre priset eftersom jag ju beställde det på plats och inte innan.
Tesla har enligt mig därför gjort rätt.

Dock fortfarande väldigt nöjd med bilen som var det jag egentligen ville förmedla.

Så snälla se detta inlägg som ett positivt inlägg. Finns andra saker man kan bli arg på istället. :)
Så hade jag inte sett på saken. Du har inte beställt AP, bilen levereras med AP och borde betala vad AP kostar enligt beställningprislistan eftersom den är byggd och specad så vid leverans.
Jag tycker att du ska kräva tillbaks 11 000 kr, du har moraliskt rätt till pengarna.
Ungefär så. Mitt primär inlägg är mer riktat till att man ska få det man beställt. Har man fått något extra, så är det säljarens förlust. Om man vänder på det och säger att helt plötsligt så har målaren målat om inte bara hallen, utan sovrummet också. Ska man betala då? Det är väl inge som blivit arg i tråden?

Grattis till bilen :)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Skriv svar