Kul att du nämner det. Jag provade med alla möjliga fönstertätningar på min X men det gav i princip ingen effekt. Hoppas det funkar bättre på din bil.mati skrev:Jag funderar faktiskt allvarligt på att piffa upp dörr-"tätningarna" med fönstertejp. Alltså den nedre delen där dörren sitter och där det inte syns så mycket. Man både ser och hör att det inte är tätt där nere och det borde ju gå att få till lite bättre i alla fall. Det är reversibelt och gör ingen skada, värt försöket i alla fall.Tars skrev:Åka förbi byggmax och trycka i fogskum?
Nä, skoja bara, det är något fel på din bil om det är sånt oljud.
Upplever ej det i min.
Ljudnivå i kupén
Moderator: Redaktion
Re: Ljudnivå i kupén
Re: Ljudnivå i kupén
Det finns en effektivare metod, men den är lite dyrare också. Ungefär 1 miljon kronor dyrare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ljudnivå i kupén
Vanliga självhäftande tätningsremsor för fönster gav märkbar effekt på framdörrarna.
X100 lev.14/8-18.
Re: Ljudnivå i kupén
Fäste du dem på fönstret?far1far2 skrev:Vanliga självhäftande tätningsremsor för fönster gav märkbar effekt på framdörrarna.
Hur blir det då när du "vevar" ner rutan?
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Re: Ljudnivå i kupén
Det är exakt sådana jag tänker på.far1far2 skrev:Vanliga självhäftande tätningsremsor för fönster gav märkbar effekt på framdörrarna.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14