Grym service på Tesla!

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tr1
Teslaägare
Inlägg: 218
Blev medlem: 07 apr 2016 12:29

Grym service på Tesla!

Inlägg av tr1 »

Jag har alltid fått ett oerhört bra bemötande på Tesla och jag har nog haft bilen inne 5-6 gånger. Jag har aldrig fått liknande bemötande från andra bilfirmor. Denna tråd handlar ENBART om positiva erfarenheter tack!

Senaste exemplet:
Lämnade in bilen vid InfraCity kl 8 i fredags för att korrigera hjulinställningen (sommardäcken var snedslitna). Lånebil såklart. De lovade att göra jobbet under dagen och de erbjöd sig att därefter köra bilen till mitt jobb. Kl 14 ringde de och sa att den var klar. Jag var tvungen att åka hem vid 15. Då sa de att de kan leverera kl 15 men de skulle gärna vilja tvätta bilen och ladda så om det var ok så lämnar de den kl 17 hemma hos mig frågade de (15 km längre bort enkel). Kl 17 levererade de bilen fint tvättad och städad in- och utvändigt. Dessutom hade de bytt batterier i bägge fobbar utan kostnad och kollat lite annat smått och gott! Världsklass Tesla!

Har du varit med om något positivt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Grym service på Tesla!

Inlägg av Jojo »

Kan inte klanta de alls. Alltid snabb (förutsatt delar fanns) och bra service, både i Stockholm och Göteborg.
Senast fick jag ett felmeddelande, ringde omedelbart till Tesla Service som läste bilens logg och lokaliserade felet. Samma dag fick jag ett förslag för lagring veckan därpå. Åkte dit, satte mig just i loungen och höll på att fixa min administration, så var bilen klart igen. Bättre kan det knappast bli.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Grym service på Tesla!

Inlägg av Bjelke »

Jag har ju klagat en del men jag har även trevliga erfarenheter av gänget i Väsby :)
Förutom att dom som tar emot oss är extremt trevliga och tillmötesgående så långt dom kan (kan man inte säga om många andra verkstäder)
så har dom imponerat lite extra några gånger som tex,
en gång hade jag bilen på reparation i Danderyd (dåtida RM bilservice = numera Werksta) och då hämtade dom min bil till Väsby för att underlätta när
jag skulle hämta den! :)
eller bara det att dom flera gånger har stannat länge efter stängning bara för att se till så att jag fått en lånebil eller hämta min egen efter något jobb, Jacob har
nog jobbat flera dagars övertid sammanlagt bara för min skull... Rekordet är kl 19 en Fredag kväll och då var dom 3 stycken kvar som fortsatte jobba även när vi åkte hemåt...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Grym service på Tesla!

Inlägg av Remuz »

Alltså... min bil hämtades 7.15 imorse med 50% i batteriet. Kl 13 ringer SC och säger att allt är klart. Kl 18.30 kommer bilen tillbaka. Laddad till 90% minus resan (så 82%), tvättad både utanpå och inuti.

Det var första gången min tredje X är inne hos SC, men det var 12e totalt för mig. Av dessa 12 har 10 varit ungefär som ovan fast med varierande tider i återlämning (från några timmar till 49 dagar).
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar