Limited charging

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 dec 2018 22:15

Limited charging

Inlägg av toffa »

Ibland får jag orange lampa och limited charging men den laddar ändå sina 15 amp och 4,3 mil i timmen. Försöker avbryta och ladda på nytt men blir ändå orange. Senast igår var den grön. Någon som vet?
Med vänlig hälsning.
Christofer
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Limited charging

Inlägg av beef »

toffa skrev:
Ibland får jag orange lampa och limited charging men den laddar ändå sina 15 amp och 4,3 mil i timmen. Försöker avbryta och ladda på nytt men blir ändå orange. Senast igår var den grön. Någon som vet?
Detta sker när ladd-kontakten/hansken inte är helt intryckt och låst i ladduttaget. Lås upp, dra ur, vänta och sedan sätt i så skall du se att det försvinner.
Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 dec 2018 22:15

Re: Limited charging

Inlägg av toffa »

Det var det jag provade flera gånger men blev ändå samma resultat ändå.
Med vänlig hälsning.
Christofer
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Limited charging

Inlägg av beef »

toffa skrev:
Det var det jag provade flera gånger men blev ändå samma resultat ändå.
Kolla så du inte fått lite is eller smuts med dig in i ladduttaget. Något stör där, darav den oranga färgen.
Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 dec 2018 22:15

Re: Limited charging

Inlägg av toffa »

Tyvärr har jag inte problemet med is här utan det är 6 plusgrader. Har kollat och tycker inte att jag ser något i uttaget. Men jag kan ju ta bild på den och kabeln.
Med vänlig hälsning.
Christofer
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Limited charging

Inlägg av beef »

toffa skrev:
Tyvärr har jag inte problemet med is här utan det är 6 plusgrader. Har kollat och tycker inte att jag ser något i uttaget. Men jag kan ju ta bild på den och kabeln.
Om det fortsätter så hade jag snackat med Tesla (i Malmö med tanke på +6C?). Någon sensor som är lissen.
Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 dec 2018 22:15

Re: Limited charging

Inlägg av toffa »

Ja denna oranga lampa har fortsatt än så länge. Men den laddas ändå som den ska, 15 amp 3 fas och 4,3 mil i timmen. Kör ju 15 mil om dagen och den laddas ju på runt 4 timmar bara. Någon som kan skicka hur en ”fungerande” kabel ser ut samt laguttag så kan jag jämföra med min.
Med vänlig hälsning.
Christofer
Användarvisningsbild
Castro90
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 12 apr 2016 18:55

Re: Limited charging

Inlägg av Castro90 »

toffa skrev:
Ja denna oranga lampa har fortsatt än så länge. Men den laddas ändå som den ska, 15 amp 3 fas och 4,3 mil i timmen. Kör ju 15 mil om dagen och den laddas ju på runt 4 timmar bara. Någon som kan skicka hur en ”fungerande” kabel ser ut samt laguttag så kan jag jämföra med min.
Var i landet finns du? Kanske lättare att söka upp en annan teslaägare och prova laddare och bil för att utesluta fel. Jag finns söder om Malmö och kan hjälpa till om du bor i närheten.
Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 dec 2018 22:15

Re: Limited charging

Inlägg av toffa »

Jag befinner mig i södra Lund så är ju väldigt nära då.

Tacksam för all hjälp.
Med vänlig hälsning.
Christofer
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Limited charging

Inlägg av far1far2 »

beef skrev:
toffa skrev:
Ibland får jag orange lampa och limited charging men den laddar ändå sina 15 amp och 4,3 mil i timmen. Försöker avbryta och ladda på nytt men blir ändå orange. Senast igår var den grön. Någon som vet?
Detta sker när ladd-kontakten/hansken inte är helt intryckt och låst i ladduttaget. Lås upp, dra ur, vänta och sedan sätt i så skall du se att det försvinner.
Hade samma grej en gång-sprejade in CR-56 i bilens kontakt. Aldrig haft det sen.
X100 lev.14/8-18.
NinjaNiklas

Re: Limited charging

Inlägg av NinjaNiklas »

Haft detta med ett par gånger och för mig så var det ngn smuts som gjorde att jag inte fick in laddkontakten den sista millimetern eller så.
De gånger det skett så laddar den precis som hos dig normalt men jag har tatt ur kabeln och sedan blåst lite och satt dit kabeln igen med lite styrka.
Ring SC ändå tycker jag, det kan ju inte skada bilen att få komma till doktorn? :)
Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 dec 2018 22:15

Re: Limited charging

Inlägg av toffa »

Ja förmodligen har detta problemet varit lite med laddporten för nu har den gått sönder. Trillade av en bit plast från nedre delen av gångjärnet och nu lyser det grönt men laddporten stängs inte.
Med vänlig hälsning.
Christofer
Skriv svar