Senast med lackskydd/behandling

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

HappyX
Inlägg: 29
Blev medlem: 17 mar 2019 19:53

Senast med lackskydd/behandling

Inlägg av HappyX »

Hej!

Nu efter 5+ år av att sitta och lurka, läsa, titta och onska att jag hade en tesla, har jag pulled the trigger och köpt en ny model X 100D som kommer om två veckor :). Jag hittade en jätte fin lager bil med hjälp från tesla säljaren, 100D med allt för ungf. 1.13. Vi får se vad händer i kommande dagar med priserna D:.
1A6E0467-47BC-4D4F-B3B5-02C3CEB154FE.jpeg
För att jag har inget jobb som ger mig tjänstebil möjligheter ;(, köpte jag privat. Och såklart börjar jag bli lite rädd för bilen redan :P.

Jag har läst jäääätte mycket om lack här i forumet men jag undrar, är det ngt speciallt med just X:an? Vad har just ni X ägare gjort och med vem? Det är så mycket info att jag blev lite förvirrad. Jag bor i Stockholm. Jag vill köpa ngt som hjälper för en längre tid.

Förlåt på förhand om ni är trötta på frågan men jag kommer bli jätte tacksam för hjälp. Vad ni har också gjort gällande laddbox är av interesse också. ngn sa att man behöver inte en tesla laddbox men jag är osäker om skillnader och helt enkelt vad finns på marknaden.

Tack!
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Senast med lackskydd/behandling

Inlägg av kler »

Gratulerar!

Om du tänker på lackskydd så skulle jag säga att "hovleverantören" i Stockholm är Rosenbergs Inpol. Välrenommerad, sök på forumet om du vill ha bekräftat. Jag har själv lagt på Opticoat Pro+ där.

Gällande laddare är Tesla Wall Charger (tror jag) den billigaste lösningen, och den fungerar extra bra med Tesla eftersom den kan öppna laddluckan (det sitter en knapp på klumpen man stoppar in i laddkontakten).
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: Senast med lackskydd/behandling

Inlägg av MEL »

Också nöjd med Rosenbergs Inpol. Har just lämnat in min Model 3 för Opticoat Pro.
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Senast med lackskydd/behandling

Inlägg av Melkin »

MEL skrev:
Också nöjd med Rosenbergs Inpol. Har just lämnat in min Model 3 för Opticoat Pro.
Är det långa väntetider där? Jag funderar på att göra samma sak men vet inte när jag får bilen ännu. Måste man boka in sig veckor eller månader i förväg?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Senast med lackskydd/behandling

Inlägg av kler »

Melkin skrev:
MEL skrev:
Också nöjd med Rosenbergs Inpol. Har just lämnat in min Model 3 för Opticoat Pro.
Är det långa väntetider där? Jag funderar på att göra samma sak men vet inte när jag får bilen ännu. Måste man boka in sig veckor eller månader i förväg?
Det är lite säsongsbetonat. Men enklast är nog att kolla med Johan själva :)
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Senast med lackskydd/behandling

Inlägg av HerrNilsson »

Grattis till bra bilval!

Jag körde Ditec Ceramic Ultra på min.
http://www.ditec.se/bilvardstjanster/ceramic-ultra-nytt

Svårt att få med på bild men är mkt nöjd. Bra lyster i lacken och sjukt mkt mer lätt-tvättad nu.
IMG_6045.PNG
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: Senast med lackskydd/behandling

Inlägg av MEL »

Melkin skrev:
MEL skrev:
Också nöjd med Rosenbergs Inpol. Har just lämnat in min Model 3 för Opticoat Pro.
Är det långa väntetider där? Jag funderar på att göra samma sak men vet inte när jag får bilen ännu. Måste man boka in sig veckor eller månader i förväg?
Han var nu inne i maj för bokningar, behandlingen tar ca 3 dagar.
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Senast med lackskydd/behandling

Inlägg av Melkin »

MEL skrev:
Melkin skrev:
MEL skrev:
Också nöjd med Rosenbergs Inpol. Har just lämnat in min Model 3 för Opticoat Pro.
Är det långa väntetider där? Jag funderar på att göra samma sak men vet inte när jag får bilen ännu. Måste man boka in sig veckor eller månader i förväg?
Han var nu inne i maj för bokningar, behandlingen tar ca 3 dagar.
Tack, det blev att ringa och boka in mig redan nu. Det lät som att de kommer ha fullt upp med 3:or ett tag framöver. :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
HappyX
Inlägg: 29
Blev medlem: 17 mar 2019 19:53

Re: Senast med lackskydd/behandling

Inlägg av HappyX »

Hej, jag använde Well Kept i Solna. Jag har använt wellkept förut, de är snälla och duktiga. Kan varmt rekommendera.
1B55769A-6B8E-482A-A864-5A3F98410AC3.jpeg
Skriv svar