Har Tesla stängt beställning av X och S?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Har Tesla stängt beställning av X och S?

Inlägg av Verdi »

Smutt skrev:
October1st skrev:
Aha, ok jag förstår! Har själv köpt en inventory 75D med leverans på fredag som har spec exakt enligt vad jag vill ha, färg, inredning, EAP osv och den går på 870’ innan miljöbonus. Känns som de sänkt på rejält efter jag la ordern för ca en vecka sedan vilket jag påtalat för min säljare... Han skulle kolla om det gick att göra något men det är väl högst tveksamt.

Skulle kunna avboka och ta en billigare lagerbil, särskilt de med deltextil verkar ha sänkts väldigt mycket, men å andra sidan har jag bilen exakt som jag vill ha den nu. Svårt!
Den blå hade samma spec men 40000kr dyrare båda tyg, så ja prissättningen är märklig men jag är otroligt lycklig med att få en S för 640000kr trots att den är svart och inte blå som vi egentligen ville ha

Den blå har taklucka och metallic. Det är väl det som blir 40 tkr?
Användarvisningsbild
Cay
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 27 maj 2017 20:25

Re: Har Tesla stängt beställning av X och S?

Inlägg av Cay »

Smutt skrev:
Nu är den svarta min för 703000kr :D och jag får 60000Bonus
Smutt! :)
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Har Tesla stängt beställning av X och S?

Inlägg av Smutt »

Verdi skrev:
Smutt skrev:
October1st skrev:
Aha, ok jag förstår! Har själv köpt en inventory 75D med leverans på fredag som har spec exakt enligt vad jag vill ha, färg, inredning, EAP osv och den går på 870’ innan miljöbonus. Känns som de sänkt på rejält efter jag la ordern för ca en vecka sedan vilket jag påtalat för min säljare... Han skulle kolla om det gick att göra något men det är väl högst tveksamt.

Skulle kunna avboka och ta en billigare lagerbil, särskilt de med deltextil verkar ha sänkts väldigt mycket, men å andra sidan har jag bilen exakt som jag vill ha den nu. Svårt!
Den blå hade samma spec men 40000kr dyrare båda tyg, så ja prissättningen är märklig men jag är otroligt lycklig med att få en S för 640000kr trots att den är svart och inte blå som vi egentligen ville ha

Den blå har taklucka och metallic. Det är väl det som blir 40 tkr?
Aha det var luckan jag missade, men det var inget jag vill betala 24000kr för
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Har Tesla stängt beställning av X och S?

Inlägg av Smutt »

helix skrev:
Verdi skrev:
helix skrev:
Verdi skrev:
Alla vet kanske om det men här kan man se hela Teslas inventory.

Finns t ex en Model S P100D i Belgien för 74 tusen euro. Iofs har den gått 2100 mil...

https://teslainventory.teslastats.no/

Är inte teslastats nedstängd? Jag får ivarjefall inga sökresultat längre?

Ägaren av sidan skriver dessutom så här:
"Disse listene har blitt fjernet etter ønske fra Tesla, men du kan finne noen Tesla direkte på Tesla sine inventory sider"
Tars


Funkar jättebra för mig.

Den här är ju ett klipp: https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E ... edirect=no

Eller en med aktiverad AP. https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E ... edirect=no Det är alltså ~650 tkr för en ny S med ultra hifi, premium, luftfjädring och glastak.

De finns inte på deras vanliga demosida.
Ok, tack, får testa igen på någon annan dator eller så.

Känns som det finns några bilar där som är riktigt bra klipp. Förstår inte heller varför de finns där "gömda" och säljbara, men inte utannonserade på Teslas egna sida.
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar