Försäkrings träsket

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
canonfeed
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 sep 2017 16:25

Försäkrings träsket

Inlägg av canonfeed »

Sitter letar försäkringar, dom offerter jag fått skiljer inte mycket... Förutom TH tesla försäkring som är ca 3000 dyrare per år. Är dom så mycket bättre än tex LF?
Jag försöker lusläsa villkor men är rädd att missa något uppenbart... Så är TH så mycket bättre?

//canonfeed

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
X 100D 2017
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7071
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Försäkrings träsket

Inlägg av fth »

Träsk var ett bra ord, för mig är TH överlägset billigast, men fortfarande väldigt dyrt, LF Stockholm och flera andra kommer med fantasisiffror typ 50.000:-/år ... :(

Det är märkligt hur det kan skilja sig så mycket mellan bolag och region, men ett av problemen tror jag är den felaktiga effekten i fordonsregistret, de bolag som inte känner till problemet med elbilar får skrämselhicka när dom ser 518 hästkrafter...

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
canonfeed
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 sep 2017 16:25

Re: Försäkrings träsket

Inlägg av canonfeed »

Helt otroligt då LF ligger 3500 under TH men TH trycker hårt på att med dom bärgas man till SC och dom menar att if eller LF kommer dra enbart till första verkstad. Men de bör ju inte stämma eller?

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
X 100D 2017
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Försäkrings träsket

Inlägg av taliz »

canonfeed skrev:
Helt otroligt då BildLF ligger 3500 under TH men TH trycker hårt på att med dom bärgas man till SC och dom menar att if eller LF kommer dra enbart till första verkstad. Men de bör ju inte stämma eller?
Känns väl rätt irrelevant? Är väl Tesla som står för ev. bärgning så länge man har garanti?
Och skulle man inte ha det kan man köpa OKQ8 backup eller annat för under 1k som täcker det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Försäkrings träsket

Inlägg av bylund »

canonfeed skrev:

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Vad skulle syftet med att bärga bilen till en verkstad som inte hanterar Tesla vara?

Jag använder Safari för att skriva inlägget.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
canonfeed
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 sep 2017 16:25

Re: Försäkrings träsket

Inlägg av canonfeed »

Aah har ej koll på alla extra man kan ha, okq8 sa du? Får kolla vad det innebär

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
X 100D 2017
Användarvisningsbild
canonfeed
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 sep 2017 16:25

Re: Försäkrings träsket

Inlägg av canonfeed »

bylund skrev:
canonfeed skrev:

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Vad skulle syftet med att bärga bilen till en verkstad som inte hanterar Tesla vara?

Jag använder Safari för att skriva inlägget.
Ja det kan man undra men det va i princip det enda som TH säljaren tryckte på. Jag bor långt från SC så det är ganska viktigt att jag ej kommer till den lokala by meken Bildhan är duktig men el bil de tycker han är kass

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
X 100D 2017
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Försäkrings träsket

Inlägg av bylund »

canonfeed skrev:
bylund skrev:
canonfeed skrev:

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Vad skulle syftet med att bärga bilen till en verkstad som inte hanterar Tesla vara?

Jag använder Safari för att skriva inlägget.
Ja det kan man undra men det va i princip det enda som TH säljaren tryckte på. Jag bor långt från SC så det är ganska viktigt att jag ej kommer till den lokala by meken Bildhan är duktig men el bil de tycker han är kass

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Samtidigt är det ju inte servicecentret som hanterar skador i normalfallet, utan olika auktoriserade plåtverkstäder.

Nu har jag gått över till Firefox på en dator istället.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
canonfeed
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 sep 2017 16:25

Re: Försäkrings träsket

Inlägg av canonfeed »

Jag tänker väl så att lägger jag så jäkla mycket pengar på en bil vill jag ha bästa möjliga försäkring. Då vore det idiotiskt att snåla på 3000 om året men dyrast är inte alltid bäst...

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
X 100D 2017
Skriv svar