Skada plast hjulhus

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Skada plast hjulhus

Inlägg av HX100 »

_20190713_150159.JPG
Hur lätt är det att fixa detta själv? Största skadan är på plasten bara, och en svag repa på lacken. Borde spontant bara vara att byta ut just den plastdelen.

Självvållad skada, osäker om det är någon mening att ta det med försäkringsbolag då?
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Skada plast hjulhus

Inlägg av Delta »

Skulle tro att det går att svetsa med tråd och varmluftspistol. Om plasten sjunker då den sänks (liten bit) i vatten är det sannolikt ABS och om den flyter är det PE eller PP. Använd svetstråd i rätt material och färg. Eventuellt går det att limma om det är ABS.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Skada plast hjulhus

Inlägg av Remuz »

Jag backade in i snö som visade sig vara is. Kostade strax under 700kr inkl material och fixades av en ranger på mindre än 10min.
P85D svart/svart med gratis SuC
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Skada plast hjulhus

Inlägg av HX100 »

Låter ju fint med en ranger men hur får man tag på en sån nuförtiden. Bor i Östersund och närmsta SC är Trondheim men tidigaste tid november. Ska man skapa ett ärende hos SC i Stockholm och se om de här av sig?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Skada plast hjulhus

Inlägg av Remuz »

HX100 skrev:
Låter ju fint med en ranger men hur får man tag på en sån nuförtiden. Bor i Östersund och närmsta SC är Trondheim men tidigaste tid november. Ska man skapa ett ärende hos SC i Stockholm och se om de här av sig?

Det är nog klokt. Om du råkar ha vägarna förbi ett SC så borde dom kunna snäppa dit den på nolltid. Eller så kanske dom kan skicka felen. Den sitter med snäppor i plast mot plast har jag för mig
P85D svart/svart med gratis SuC
NinjaNiklas

Re: Skada plast hjulhus

Inlägg av NinjaNiklas »

Min gick sönder i vintras också, men byttes av SC under en annan grej bilen var inne för. De sitter med små små clips bara. Så om du bara lyckas ta loss clipsen så kan du simpelt byta den... men hur du kommer in bakom kan jag inte svara på. Antar att du måste bända runt tyget något.
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Skada plast hjulhus

Inlägg av HX100 »

Tack för svar! Har bokat en tid via app. Ska se om de hör av sig innan via sms.
petMX
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 dec 2020 09:52

Re: Skada plast hjulhus

Inlägg av petMX »

HX100, hur gick det för dig? Skickade dom en ny till dig?

Bor också i Östersund och har samma problem.

peter
Skriv svar