Jag har även haft problem med att använda tidschema för laddning. Om jag sätter min laddstolpe att den inte ger ström mellan 7-19. Så startar inte laddningen av bilen efter 19. Jag måste gå ut och dra ur sladden och stoppa in den igen.
Nu använder jag bilens förskjutning av laddning och har konfigurerat laddstolpen att ge ström dygnet runt. Det fungerar.
Låter som din laddstolpe helt enkelt stänger av när ingen laddning sker och kräver ompluggning för att starta igen, är så på typ alla stolpar i parkeringsgarage/flerbilsparkeringar som jag testat.
Jag hyr en laddplats av Q-park idag, verkar vara en Garo-box. Den slår inte av.
Ska dock byta till en annan inom kort där det är ABB. Vore riktigt trist om de inte funkar lika bra.
Jag hyr en laddplats av Q-park idag, verkar vara en Garo-box. Den slår inte av.
Ska dock byta till en annan inom kort där det är ABB. Vore riktigt trist om de inte funkar lika bra.
Stockholm parkering kör dessa och de funkar inte att få igång något efter den slutat ladda. Har även testat andra med samma problem.
Har för mig att kupévärmaren i Teslan kan ge typ 6kW.
Den lilla mesiga kupévärmaren vi alla hade i vår bensin/dieselbil förut hade mellan 0,5 och 1kW.
En webasto/ebersprecher brännare har väl typ 3-5kW.
Du behöver alltså inte köra värmaren en timme innan du hoppar in i bilen. Räcker med 5-15 minuter beroende på ute temp.
Edit: Om den drar 6kW och du kör den i typ 40min så blir det 4kWh. Vilket motsvarar 4% på ett 100kWh batteri.
Går det i det läget att i appen höja laddningen till 70 % och starta laddningen? Om den klagar på att den inte får ström så torde problemet ligga i boxen.
Går det i det läget att i appen höja laddningen till 70 % och starta laddningen? Om den klagar på att den inte får ström så torde problemet ligga i boxen.
Provade att öka till 70% i appen och starta laddning, men den säger bara laddningen stoppades.
Blir att kolla med Halo supporten...
Har för mig att kupévärmaren i Teslan kan ge typ 6kW.
Den lilla mesiga kupévärmaren vi alla hade i vår bensin/dieselbil förut hade mellan 0,5 och 1kW.
En webasto/ebersprecher brännare har väl typ 3-5kW.
Du behöver alltså inte köra värmaren en timme innan du hoppar in i bilen. Räcker med 5-15 minuter beroende på ute temp.
Edit: Om den drar 6kW och du kör den i typ 40min så blir det 4kWh. Vilket motsvarar 4% på ett 100kWh batteri.
Man ska dock inte glömma batterivärmaren. 11 kW drar det när både kupé- och batterivärmaren går på full effekt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Har för mig att kupévärmaren i Teslan kan ge typ 6kW.
Den lilla mesiga kupévärmaren vi alla hade i vår bensin/dieselbil förut hade mellan 0,5 och 1kW.
En webasto/ebersprecher brännare har väl typ 3-5kW.
Du behöver alltså inte köra värmaren en timme innan du hoppar in i bilen. Räcker med 5-15 minuter beroende på ute temp.
Edit: Om den drar 6kW och du kör den i typ 40min så blir det 4kWh. Vilket motsvarar 4% på ett 100kWh batteri.
Man ska dock inte glömma batterivärmaren. 11 kW drar det när både kupé- och batterivärmaren går på full effekt.
Så är det. Det känns det lite för varmt ute nu för att den också sparkar igång men vem vet. Det är ju en Tesla. Dom har ju en tendens att göra lite som dom vill ibland
Har för mig att kupévärmaren i Teslan kan ge typ 6kW.
Den lilla mesiga kupévärmaren vi alla hade i vår bensin/dieselbil förut hade mellan 0,5 och 1kW.
En webasto/ebersprecher brännare har väl typ 3-5kW.
Du behöver alltså inte köra värmaren en timme innan du hoppar in i bilen. Räcker med 5-15 minuter beroende på ute temp.
Edit: Om den drar 6kW och du kör den i typ 40min så blir det 4kWh. Vilket motsvarar 4% på ett 100kWh batteri.
Man ska dock inte glömma batterivärmaren. 11 kW drar det när både kupé- och batterivärmaren går på full effekt.
Så är det. Det känns det lite för varmt ute nu för att den också sparkar igång men vem vet. Det är ju en Tesla. Dom har ju en tendens att göra lite som dom vill ibland
Ja visst, men jag antar att hen tänker behålla bilen även när det blir kallare.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021