Jobbigt beslut

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Re: Jobbigt beslut

Inläggav Teslaägare bullen » 20 nov 2015 13:04

Tror jag är på väg att tänka som dig mer och mer ;-)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Surfaren » 20 nov 2015 19:22

danni skrev:Jag kanske är fel person att fråga för jag hade valt Model S före Model X om så leveransen var imorgon på bägge, men Model S är en helt fantastisk bil så självklart ska du ta en sån :D

Jag håller med Danni, men jag vill tillägga att jag skulle ta en Model S framför en X även om X:en kunde levereras imorrn och S:en om tre månader. :D
Får jag ge dig 8000 rabatt? http://ts.la/daniel7377
Användarvisningsbild
Surfaren
Teslaägare

Inläggav Teslaägare JorgenM » 20 nov 2015 21:05

Med tanke på att prisskillnaden är så liten skulle jag hellre vilja ha en X nu (förutsatt att den har ett rimligt förmånsvärde) men eftersom jag inte tror jag skulle kunna få en inom 18 månader så där min plan att köra S i 36 månader(om jag bara får den någon gång) och sedan är de kanske samma leveranstid på båda ;)

Skickat från min telefon med Tapatalk
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 20 nov 2015 21:38

Själv har jag valt Model X. Lade reservation i augusti förra året väl medveten om att få vänta ett bra tag på Model X. Den lär dock bli ca 1 år senare än vad jag fick höra när jag lade reservationen. Jag hade antagligen sparat en hel del pengar om jag hade beställt en Model S då och sålt den för att köpa Model X när den kommer med tanke på prishöjningarna i SEK pga kronfallet. Det är dock lätt att säga nu när man har facit och det finns ju möjlighet att kronan stärks gentemot dollarn innan Model X är redo för beställning för oss i Europa även ifall det inte är så troligt.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav apkungen » 20 nov 2015 22:09

Jag hade väntat på model x. Själv kommer jag besöka model 3 och vänta på den. Bättre att vänta på något som känns helrätt än att ta något nu som känns ok.
Användarvisningsbild
apkungen

Inläggav Teslaägare bullen » 24 nov 2015 08:26

Jag valde att inte vänta! Blev en S85D istället. Bestämde mig efter att ha kollat närmare på förmånsvärdena för 2015. Så snart är man med i gänget på riktigt

Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Surfaren » 24 nov 2015 09:26

bullen skrev:Jag valde att inte vänta! Blev en S85D istället. Bestämde mig efter att ha kollat närmare på förmånsvärdena för 2015. Så snart är man med i gänget på riktigt

Grattis! Hoppas du får produktionsår 2015 nu bara, men det är ju mycket kvar av året så det borde gå.
Får jag ge dig 8000 rabatt? http://ts.la/daniel7377
Användarvisningsbild
Surfaren
Teslaägare

Inläggav Teslaägare danni » 24 nov 2015 09:50

bullen skrev:Jag valde att inte vänta! Blev en S85D istället. Bestämde mig efter att ha kollat närmare på förmånsvärdena för 2015. Så snart är man med i gänget på riktigt

Helt rätt val! Världens bästa bil!
Model S 85D uthämtad 2015-10-01 / obsidian black / black nextgen / panotak / extrasäten / autopilot / centerkonsoll (OEM)
Model 3 reserverad 2016-03-31
Få 8000 kr rabatt när du köper en Tesla: http://ts.la/danni1257
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Inläggav Teslaägare JorgenM » 24 nov 2015 12:44

Grattis! Jag hoppas de snart börjar med en nordisk batch!

Skickat från min telefon med Tapatalk
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Herr X » 24 nov 2015 12:49

bullen skrev:Reserverade en X i våras. Pratade med tesla idag. O leverans blir tidigast oktober 2016 :-(
Beräknad leverans på Model S är slutet feb. Hur ska man göra?? Ska man beställa en S eller ha tålamod?

Jag reserverade en Model X 2013 - en reservation jag fortfarande har. Jag har tre barn och tänkte att det skulle bli trångt i Model S - särskilt på långresa. Hade samma våndor som du kring dragkrok etc. (bor i villa och använder det ibland).
Men 2014 gick det inte att behärska mig längre och jag beställde en Model S som jag fick i mars i år. Tänkte att jag skulle ha den ett år till Model X kom.

Men min Model S är jättestor och det är inga problem att få plats alla fem plus bagage, avsaknaden av dragkrok har ännu inte varit något problem (har hittat andra lösningar de gångerna ryggmärgsreflexen skulle varit att hyra släpkärra). Ångrar mig inte en sekund och kommer inte byta till Model X när den kommer.
Model X 90D

Lyssna på Teslapodden! http://www.teslapodden.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet: http://ts.la/anders8042.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model X