Försäkring?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Försäkring?

Inlägg av +46 »

IMG_0594.JPG
Nicke Nyfiken skrev:
+46 skrev:
Kan också vara bra att känna till att den gamla backup försäkringen är kopplad till försäkringstagaren. Det innebär att man kan flytta den försäkringen till en annan bil utan att behöva teckna en ny backup försäkring med andra villkor.
Om den är kopplad till försäkringstagaren istället för bilen, innebär det då att den inte gäller om frugan kvaddar bilen? Eller om kompisen som lånar bilen skrotar med den?


Nej, det handlar om att OKQ8 har bytt försäkringsgivare från Folksam till AIG. I samband med det bytet så tog man fram en ny backup försäkring.
Aktsamhetskraven är oförändrade.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Försäkring?

Inlägg av Remuz »

Nu kommer skämsmössan fram. Jag har helt missat tre kronor som är Folksam/Swedbanks bolag. Jag jobbar ju på Swedbank så där får jag skämmas rejält. Dom försäkrar med glädje min X60D för 560kr/mån med 2500kr i självrisk plus att de täcker självrisken för vagnskada. Anledningen till det grymt låga priset är personalrabatt.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1370
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Försäkring?

Inlägg av thebishop »

Motormännen - halvförsäkring - ca 8000:-

Kollar på det som alternativ till protector nu.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Försäkring?

Inlägg av Remuz »

Tillägg, fria mil, man 35år Stockholm, gatuparkering. Nästan maximalt ooptimalt.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Försäkring?

Inlägg av Bjelke »

Remuz skrev:
Nu kommer skämsmössan fram. Jag har helt missat tre kronor som är Folksam/Swedbanks bolag. Jag jobbar ju på Swedbank så där får jag skämmas rejält. Dom försäkrar med glädje min X60D för 560kr/mån med 2500kr i självrisk plus att de täcker självrisken för vagnskada. Anledningen till det grymt låga priset är personalrabatt.
Om du råkat läsa mitt andra inlägg i den andra tråden så kommer du att vara glad att du inte jobbar i Bollnäs iaf :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Försäkring?

Inlägg av Remuz »

Bjelke skrev:
Remuz skrev:
Nu kommer skämsmössan fram. Jag har helt missat tre kronor som är Folksam/Swedbanks bolag. Jag jobbar ju på Swedbank så där får jag skämmas rejält. Dom försäkrar med glädje min X60D för 560kr/mån med 2500kr i självrisk plus att de täcker självrisken för vagnskada. Anledningen till det grymt låga priset är personalrabatt.
Om du råkat läsa mitt andra inlägg i den andra tråden så kommer du att vara glad att du inte jobbar i Bollnäs iaf :lol:
Jag är alltid glad att jag inte jobbar i Bollnäs förvisso :)

Tokigt att det blivit så många trådar om försäkring.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Försäkring?

Inlägg av SolnaGnagarn »

Remuz skrev:
Nu kommer skämsmössan fram. Jag har helt missat tre kronor som är Folksam/Swedbanks bolag. Jag jobbar ju på Swedbank så där får jag skämmas rejält. Dom försäkrar med glädje min X60D för 560kr/mån med 2500kr i självrisk plus att de täcker självrisken för vagnskada. Anledningen till det grymt låga priset är personalrabatt.
Gäller inte denna försäkring även för en X kompis? Kan vara så tror jag Bild
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Försäkring?

Inlägg av Bjelke »

Remuz skrev:
Bjelke skrev:
Remuz skrev:
Nu kommer skämsmössan fram. Jag har helt missat tre kronor som är Folksam/Swedbanks bolag. Jag jobbar ju på Swedbank så där får jag skämmas rejält. Dom försäkrar med glädje min X60D för 560kr/mån med 2500kr i självrisk plus att de täcker självrisken för vagnskada. Anledningen till det grymt låga priset är personalrabatt.
Om du råkat läsa mitt andra inlägg i den andra tråden så kommer du att vara glad att du inte jobbar i Bollnäs iaf :lol:
Jag är alltid glad att jag inte jobbar i Bollnäs förvisso :)

...
:lol: Jag skyller på mina föräldrar (plus att det har blivit ett antal återfall till huvudstaden, född på Södermalm och hamnade i Bollnäs, hur fan gick det till?)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
brynascalle
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 04 feb 2019 09:53
Ort: Norsesund
Kontakt:

Re: Försäkring?

Inlägg av brynascalle »

Jag bumpar denna tråden då jag står i färd med att trycka på köpknappen för en X, antingen den vanliga eller P.
Försöker bilda mig en uppfattning på vad en sådan kan komma att kosta i försäkring, den kommer stå på företaget som är skrivet i Lerums kommun, kommer alltid vara parkerad i låst garage etc. Körsträcka +2500 mil.
Någon som har en ungefärlig bild över vad det kan komma att kosta?
Vilket bolag som är bra etc?
Tack för hjälpen
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Försäkring?

Inlägg av kler »

7913 kr / 6 mån.
Stockholm.
2000 mil.

Trygg-Hansa

Det är efter första året då man får viss rabatt.

Sök efter Trygg-Hansa på forumet för kontaktuppgifter till en försäkringsrådgivare så kanske priset blir annorlunda än standardpriset :)
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Skriv svar