Spotify

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 687
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Spotify

Inlägg av Lophornis »

Hur kan man spela sina egna Spotify listor i Tesla model x?
Måste man skapa dem i teslan eller går det från sitt privata konto?
Följer spel listor etc med i förare profilen ex frugan profil har hennes listor och när jag väljer min så kommer mina listor?
Funkar kontakten bra med Spotify i Sverige från teslan?
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare
Inlägg: 453
Blev medlem: 05 mar 2016 14:43
Ort: Knivsta

Re: Spotify

Inlägg av peterlauri »

Är rätt så säker att listorna inte följer med förarprofilen, då det är spellistor på ett Spotify Premium som man får från Tesla gratis.

Ett sätt är att skapa era spellistor, och dela dom från er vanliga Spotify, och sedan följa dom från Teslan...

Alternativt så loggar ni in/ut till era vanliga konton...
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Spotify

Inlägg av Beigler »

Jag har loggat in i mitt vanliga konto men ser inte mina spellistor. Om någon fått det att funka får ni gärna säga till.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2151
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Spotify

Inlägg av jpetters »

För mig fungerar det med mitt konto och mina listor, album, etc.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
thx3
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 22 jul 2015 21:23

Re: Spotify

Inlägg av thx3 »

Samma här, det fungerar.
Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare
Inlägg: 453
Blev medlem: 05 mar 2016 14:43
Ort: Knivsta

Re: Spotify

Inlägg av peterlauri »

Samma här...
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Spotify

Inlägg av Beigler »

Hmm, får testa igen då.
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Spotify

Inlägg av DSV »

peterlauri skrev:
Ett sätt är att skapa era spellistor, och dela dom från er vanliga Spotify, och sedan följa dom från Teslan...
Funkar det? Jag har hittills inte lyckats söka fram mina delade listor.
Användarvisningsbild
Ampera
Teslaägare
Inlägg: 482
Blev medlem: 23 jun 2016 21:58
Ort: Skåne

Re: Spotify

Inlägg av Ampera »

DSV skrev:
peterlauri skrev:
Ett sätt är att skapa era spellistor, och dela dom från er vanliga Spotify, och sedan följa dom från Teslan...
Funkar det? Jag har hittills inte lyckats söka fram mina delade listor.
Jo det funkar, tar dock ett par dagar innan playlistan hittas, vet inte varför men det kommer inte direkt
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Användarvisningsbild
otjernberg
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 jul 2016 16:42

Re: Spotify

Inlägg av otjernberg »

Ska man tolka det som att spotify alltså funkar för er? För egen del så spelar den i några sekunder och sen stannar den. Ibland kan man få liv i den igen några sekunder genom att hoppa en eller ett par låtar framåt i spellistan men för det mesta står den bara och tuggar utan att något händer.
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1004
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Spotify

Inlägg av mahulkp »

otjernberg skrev:
Ska man tolka det som att spotify alltså funkar för er? För egen del så spelar den i några sekunder och sen stannar den. Ibland kan man få liv i den igen några sekunder genom att hoppa en eller ett par låtar framåt i spellistan men för det mesta står den bara och tuggar utan att något händer.
För mig funkar Spotify utan problem både med eget konto och det inbyggda.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: Spotify

Inlägg av jonas »

otjernberg skrev:
Ska man tolka det som att spotify alltså funkar för er? För egen del så spelar den i några sekunder och sen stannar den. Ibland kan man få liv i den igen några sekunder genom att hoppa en eller ett par låtar framåt i spellistan men för det mesta står den bara och tuggar utan att något händer.
Jag har ständiga problem med Spotify. Jag kan dock spela precis 50%, dvs varannan låt när jag kör mitt eget konto. Och det är ju inte ens intermittent problem nu längre, utan det sker varenda gång jag lyssnar att varannan låt är tyst. Kör jag teslans konto fungerar det.

Orkar inte felanmäla längre, det har blivit svårare att felanmäla via talkommandot nu i ver 8, så varje felanmälan jag göra måste jag göra om flera gånger. Vet inte om jag uttalar något fel eller vad som inte är rätt.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Spotify

Inlägg av danni »

Spotify fungerar riktigt, riktigt bra för mig, särskilt sedan 8.0. Nu har de fått ordning på de flesta buggar som plågade mig. Det händer att den inte riktigt kan ansluta och jag måste starta om skärmen, eller att den byter låt prematurt, men överlag väldigt få problem.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Castro90
Teslaägare
Inlägg: 107
Blev medlem: 12 apr 2016 18:55

Re: Spotify

Inlägg av Castro90 »

Det fungerar utmärkt för mig numera. Innan uppdateringen till ver. 8 så fungerade det i princip aldrig.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Spotify

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Jag har precis tvärt om. Innan 8.0 hade jag i princip aldrig några problem med Spotify. Någon enstaka gång hängde sig någon låt och det blev tyst, men det var väldigt ovanligt. Men sedan jag fick 8.0 så är det ständiga problem med att den stannar mitt i en låt och inte kommer igång igen, eller byter låt mitt i. Och ibland vägrar den helt att spela en låt, vad man än gör. Nu är det också väldigt sällan som Spotify startar av sig själv när man startar bilen, om man var mitt i en lista när man parkerade. Det är bara tyst till man byter låt eller börjar om. Så gjorde den aldrig före uppdateringen.

Det är märkligt att det kan vara så otroligt olika mellan bilarna.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Spotify

Inlägg av danni »

Min erfarenhet före 8.0 var att det funkade bra med bilens konto men dåligt när jag loggade in mitt egna konto. Många problem med Spotify Connect. De problemen är borta nu.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: Spotify

Inlägg av jonas »

Ja det är underligt att det kan vara så stor skillnad mellan bilarna. Vad är det som kan skilja som gör att det fungerar för vissa men inte för andra?
Täckning? Isåfall borde det väl vara vissa regioner bara.
Kan det skilja i hårdvara?
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Spotify

Inlägg av Johnalm »

Väntar fortfarande på 8.0, undrar om den måste installera 8.0 innan man kan få 8.1 som "ska" komma nu i december?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Spotify

Inlägg av Herr X »

Nicke Nyfiken skrev:
Jag har precis tvärt om. Innan 8.0 hade jag i princip aldrig några problem med Spotify. Någon enstaka gång hängde sig någon låt och det blev tyst, men det var väldigt ovanligt. Men sedan jag fick 8.0 så är det ständiga problem med att den stannar mitt i en låt och inte kommer igång igen, eller byter låt mitt i. Och ibland vägrar den helt att spela en låt, vad man än gör. Nu är det också väldigt sällan som Spotify startar av sig själv när man startar bilen, om man var mitt i en lista när man parkerade. Det är bara tyst till man byter låt eller börjar om. Så gjorde den aldrig före uppdateringen.

Det är märkligt att det kan vara så otroligt olika mellan bilarna.
För mig funkar det helt felfritt varje gång. Har inte haft något enda problem med Spotify på V8, förutom att Teslapodden vägrar att spelas :(

Testa att göra en total-reset av bilen - till fabriksinställningarna. Det har potential att kunna fixa dina problem.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Spotify

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Herr X skrev:
Testa att göra en total-reset av bilen - till fabriksinställningarna. Det har potential att kunna fixa dina problem.
Hur?

Jag upplever även ofta "grått rutnät" i stället för karta i navappen. Det har också kommit med 8.0.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Spotify

Inlägg av Pontus »

Har en lista på mitt eget konto som beter sig väldigt märkligt. Utan att ha repeat eller slumpval på så hoppar den från en låt direkt till "Paradise City" när låten “Jeremy” är slut och denna ligger säkert 20 låtar efter “Paradise City”. Detta gäller även flera låter efter ”Jeremy” när dom är slut hoppar den tillbaka till ”Paradise City” i stället för att ta låten efter. Men trycker jag fram en låt innan den som spelas är slut fungerar det som det ska. Någon som haft liknande problem?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar