AP2
Moderator: Redaktion
- Gastrogate
- Teslaägare
- Inlägg: 238
- Blev medlem: 15 jul 2016 00:46
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: AP2
Har precis kört strax över 400 mil med AP2 på stora delar av resan.
Västerås -> Rovaniemi -> Trondheim -> Atlantvägen -> Trollstigen -> Geiranger -> Hafjell -> Arvika -> Västerås
FW: 17.17.4
FARLIG:
Lite överallt
Svänger till rejält när vägen går ner i en "dal". Har nog svårt med perspektiven då?
Några gånger har den trots bra vägmarkeringar tyckt att bilen ska svänga kraftigt. Hände oftast på nylagd svart asfalt.
OSÄKER:
När man möter typ långtradare, husbilar och andra stora fordon på någon E-väg så verkar den testa bromsen, ibland lite svagt, och ibland ganska tydligt, urk!
Vid tvåfilig väg och den svänger svagt vänster om man vill köra om ett större fordon så tror den ofta att den måste bromsa.
BRA:
Fantastisk på de flesta vägar och ger mig som förare en mycket mer avslappnande bilfärd.
Visst håller jag alltid händerna på ratten, men jag kan vid många tillfällen minska fokus på bilfärden.
Känns som om jag kommer fram mer utvilad än med en traditionell bil.
Nu ska bilen in på service på måndag för drive unit och jag hopper jag får en uppdaterad FW då.
Västerås -> Rovaniemi -> Trondheim -> Atlantvägen -> Trollstigen -> Geiranger -> Hafjell -> Arvika -> Västerås
FW: 17.17.4
FARLIG:
Lite överallt
Svänger till rejält när vägen går ner i en "dal". Har nog svårt med perspektiven då?
Några gånger har den trots bra vägmarkeringar tyckt att bilen ska svänga kraftigt. Hände oftast på nylagd svart asfalt.
OSÄKER:
När man möter typ långtradare, husbilar och andra stora fordon på någon E-väg så verkar den testa bromsen, ibland lite svagt, och ibland ganska tydligt, urk!
Vid tvåfilig väg och den svänger svagt vänster om man vill köra om ett större fordon så tror den ofta att den måste bromsa.
BRA:
Fantastisk på de flesta vägar och ger mig som förare en mycket mer avslappnande bilfärd.
Visst håller jag alltid händerna på ratten, men jag kan vid många tillfällen minska fokus på bilfärden.
Känns som om jag kommer fram mer utvilad än med en traditionell bil.
Nu ska bilen in på service på måndag för drive unit och jag hopper jag får en uppdaterad FW då.
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
- takarlsson
- Teslaägare
- Inlägg: 99
- Blev medlem: 18 okt 2016 10:12
- Ort: Malmö
Re: AP2
Någon som har en ledskylt med texten 'autopilot på'?
Motorväg: skulle behöva en på passagerar sidan.
Får ilskna blickar från folk som kommer på påfarten och vill på motorvägen. AP tuffar oberört på i innerfil, det finns ju plats framför och bakom:-)
Landsväg: skulle behöva en i bakrutan.
Har många avsnitt till jobb med 90-70-90. Tvärnitar vid 70 skylten från 90 och tar 'väldigt' lång tid innan AP ökar hastigheten efter passerat 90 skylten.
Men AP håller fartgränsen
Motorväg: skulle behöva en på passagerar sidan.
Får ilskna blickar från folk som kommer på påfarten och vill på motorvägen. AP tuffar oberört på i innerfil, det finns ju plats framför och bakom:-)
Landsväg: skulle behöva en i bakrutan.
Har många avsnitt till jobb med 90-70-90. Tvärnitar vid 70 skylten från 90 och tar 'väldigt' lång tid innan AP ökar hastigheten efter passerat 90 skylten.
Men AP håller fartgränsen
X EL Superbilen, supersnabb, superstark, supersyn, superljud, superdyr.
http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
Re: AP2
+1takarlsson skrev:Någon som har en ledskylt med texten 'autopilot på'?
Motorväg: skulle behöva en på passagerar sidan.
Får ilskna blickar från folk som kommer på påfarten och vill på motorvägen. AP tuffar oberört på i innerfil, det finns ju plats framför och bakom:-)
Landsväg: skulle behöva en i bakrutan.
Har många avsnitt till jobb med 90-70-90. Tvärnitar vid 70 skylten från 90 och tar 'väldigt' lång tid innan AP ökar hastigheten efter passerat 90 skylten.
Men AP håller fartgränsen