AP2
Moderator: Redaktion
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 962
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: AP2
Verkligen inte. Min AP2 tvärnitar framför bakomvarande bilar för att den blir rädd för alla möjliga icke-existerande faror som t. ex. viadukter, vägskyltar ovanför vägbanan eller min favorit: en helt tom vägbana. Väldigt trafikfarlig skulle jag vilja säga.bullen skrev:Fast oxå säkrare
Svart X75D -17
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 962
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: AP2
Håller med.rockard skrev:Verkligen inte. Min AP2 tvärnitar framför bakomvarande bilar för att den blir rädd för alla möjliga icke-existerande faror som t. ex. viadukter, vägskyltar ovanför vägbanan eller min favorit: en helt tom vägbana. Väldigt trafikfarlig skulle jag vilja säga.bullen skrev:Fast oxå säkrare
Om man vill vara snäll, så kan man säga att det är en betaversion som släppts till alla.
AP1 är helt enkelt överlägsen AP2 på alla sätt just nu...
- takarlsson
- Teslaägare
- Inlägg: 99
- Blev medlem: 18 okt 2016 10:12
- Ort: Malmö
Re: AP2
AP2 släppte filen och följde ett svart streck i asfalten. Bra funktion att man måste hålla i ratten, då känner man att ratten vrider sej.
X EL Superbilen, supersnabb, superstark, supersyn, superljud, superdyr.
http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
Re: AP2
Jo, den är mycket säkrare på sätt och vis. Man kommer aldrig på idén att släppa ratten. I praktiken kör man själv och inte med AP och det är därför den är säkrare.rockard skrev:Verkligen inte. Min AP2 tvärnitar framför bakomvarande bilar för att den blir rädd för alla möjliga icke-existerande faror som t. ex. viadukter, vägskyltar ovanför vägbanan eller min favorit: en helt tom vägbana. Väldigt trafikfarlig skulle jag vilja säga.bullen skrev:Fast oxå säkrare
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: AP2
Så löftet om att den skulle vara förbi AP1 i december var inte år 2016 i varje fall???
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: AP2
Det kommer Vi med AP2 kommer få en sjukt bra AP vilken torsdag som helst. De som köpte första bilarna med AP1 hade inget på ett år väl?
Jag tycker AP2 fungerar fint på motorväg och det är där den behövs som mest. Filbytet är fortfarande sämre än AP1 men även AP1:an har den del att önska där. Det skall ju komma en sjukt bra uppdatering i sommar har väl Elon sagt så vi se
Jag tycker AP2 fungerar fint på motorväg och det är där den behövs som mest. Filbytet är fortfarande sämre än AP1 men även AP1:an har den del att önska där. Det skall ju komma en sjukt bra uppdatering i sommar har väl Elon sagt så vi se
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19559
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: AP2
Nä det menar du inte?Pontus skrev:Så löftet om att den skulle vara förbi AP1 i december var inte år 2016 i varje fall???
Måste även passa på att hålla med om att även AP 1
ff lämnar mycket att önska
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: AP2
Filbytet i AP1 har förbättrats i de senaste uppdateringarna. Tidigare var man tvungen att blinka ända tills större delen av bilen korsat linjen, nu räcker det att man börjar korsa linjen för att den ska fullfölja utan blinkers. Klart smidigare än tidigarechpaulin skrev:Det kommer Vi med AP2 kommer få en sjukt bra AP vilken torsdag som helst. De som köpte första bilarna med AP1 hade inget på ett år väl?
Jag tycker AP2 fungerar fint på motorväg och det är där den behövs som mest. Filbytet är fortfarande sämre än AP1 men även AP1:an har den del att önska där. Det skall ju komma en sjukt bra uppdatering i sommar har väl Elon sagt så vi se
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Re: AP2
Jag skojar inte... Wow vad bra det fungerar det lilla jag nu hunnit testa med 17.17.17 (nu står den och uppdaterar till nästa version).Nicklas skrev:Ska bli spännande att testa i eftermiddag... Vi är på väg nu att byta bil... S AP1 till X AP2.
Jag vet en lång period som många gnällde på AP1 medans jag tyckte det fungerade bra
Slingriga vägar med krön som vår förra AP1 inte klarat tidigare funderade klockrent
... Än så länge bara testat någon km... Bilen skulle ju kalibreras först... Blir mer snart då vi åker hem från Borås.
Re: AP2
Vilken version är det egentligen vi pratar om? Jag har 17.17.4 och jag använder inte AP längre eftersom jag anser att den är rent livsfarlig på landsvägar. Det är helt enkelt för jobbigt att hålla hårdare i ratten än vad man gör när man kör själv.
Har det skett någon stor förbättring på senare tid kanske? Min mjukvara kom någon gång i mitten på maj tror jag. Är det den där silky-smooth grejen som är bättre nu?
Det du beskriver Nicklas, slingriga vägar med krön, ska man inte ens överväga att testa med den version jag har. Bilen kör garanterat i diket eller krockar med en mötande bil. Motorvägskörning däremot är okej.
Har det skett någon stor förbättring på senare tid kanske? Min mjukvara kom någon gång i mitten på maj tror jag. Är det den där silky-smooth grejen som är bättre nu?
Det du beskriver Nicklas, slingriga vägar med krön, ska man inte ens överväga att testa med den version jag har. Bilen kör garanterat i diket eller krockar med en mötande bil. Motorvägskörning däremot är okej.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: AP2
Nicklas har uppenbarligen nåt nyare/bättre i sin nya X.chpaulin skrev:Jag har också 17.17.4. Finns det en senare till MS AP2?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: AP2
Hjälper inte längre, måste vara bokad för att wifi´n skall koppla upp.chpaulin skrev:Fan skall man behöva åka och smygköra utanför SC säger du??
Re: AP2
Tror visst att mina lister behöver en extra kollbeef skrev:Hjälper inte längre, måste vara bokad för att wifi´n skall koppla upp.chpaulin skrev:Fan skall man behöva åka och smygköra utanför SC säger du??
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: AP2
"Något är fel på wifi´n!"chpaulin skrev:Tror visst att mina lister behöver en extra kollbeef skrev:Hjälper inte längre, måste vara bokad för att wifi´n skall koppla upp.chpaulin skrev:Fan skall man behöva åka och smygköra utanför SC säger du??
Re: AP2
Jobbigaste grejen tycker jag är när man kommer ikapp en bil på typ 700 meters avstånd så släpper bilen på gasen så att man sakta, sakta närmar sig bilen, istället som iaf jag kör. Närma sig bilen i bibehållen hastighet och typ 30 meter innan den byta fil (i samma hastighet).
Med AP2 så kan man inte byta fil med annat än att visa bilen "ja, jag är här" genom att dra i ratten (lagom så inte AP2 stängs av) och då byter bilen fil (låååångsamt) förutsatt att man ihärdigt blinkar under hela manövern. Under tiden gasar/bromsar bilen lite lätt oroligt.
När sedan själva omkörningen sker så är den ofta orolig med gas/broms (det känns som bilen funderar och anser att bilen man kör om är fientlig). Väl om bilen ska man tillbaka till högerfilen, man blinkar, inget händer, då måste man ruska på ratten igen, fast bara lagom, annars stängs AP av.
Detta gör AP2 oanvändbar för mig i alla situationer som inbegriper andra bilar. Men, det kan bara bli bättre!
Med AP2 så kan man inte byta fil med annat än att visa bilen "ja, jag är här" genom att dra i ratten (lagom så inte AP2 stängs av) och då byter bilen fil (låååångsamt) förutsatt att man ihärdigt blinkar under hela manövern. Under tiden gasar/bromsar bilen lite lätt oroligt.
När sedan själva omkörningen sker så är den ofta orolig med gas/broms (det känns som bilen funderar och anser att bilen man kör om är fientlig). Väl om bilen ska man tillbaka till högerfilen, man blinkar, inget händer, då måste man ruska på ratten igen, fast bara lagom, annars stängs AP av.
Detta gör AP2 oanvändbar för mig i alla situationer som inbegriper andra bilar. Men, det kan bara bli bättre!
Model S P85DL+
Re: AP2
Ja. Själv tycker jag det är än värre om man har en bil bakom sig. Rätt vad det är så blir AP rädd och bromsar för nånting osynligt. Det är bara en tidsfråga att det smäller ordentligt.mans71 skrev:Detta gör AP2 oanvändbar för mig i alla situationer som inbegriper andra bilar. Men, det kan bara bli bättre!
Som sagt, jag har övergivit AP2 i sin nuvarande form på de vägarna jag brukar köra. Den är inte trafiksäker och bara jobbig att använda.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: AP2
Ja, flera versioner. Jag har haft både 17.24.28 och 17.24.30 på AP2.chpaulin skrev:Jag har också 17.17.4. Finns det en senare till MS AP2?
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid