Det stämmer. Så är tanken. Frågan är bara när detta sker. Initialt var planen att AP2 skulle vara ikapp AP1 i december 2016. Men det blev inte så eftersom hela idén byggde på att Mobil Eye, som har utvecklat AP1, skulle hjälpa till att migrera gamla AP1-koden i nya hårdvaran, som kommer från Nividia. De vägrade av begripliga skäl. Nu får Tesla börja om från början och utveckla allting in house.davidoff skrev:Är inte AP2 bara sämre just nu, dvs. hela tanken bakom är ju att AP2 skall bli bättre än AP1?
AP2
Moderator: Redaktion
Re: AP2
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: AP2
Tesla ville väl ha Mobil Eyes chip även i AP2, parallellt, så att de bilarna skulle köra AP1 över en övergångsperiod tills AP2 blev bättre (inte 100 % säker på detta, men har för mig att jag har läst det)? Även det vägrade Mobile Eye, och då blev det skakigare i början..
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: AP2
Stämmer, Elon sa det nyligen.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: AP2
Jag tror Tesla hade undvikit väldigt mkt problem om de helt enkelt hade köpt MobilEye. Förutom alla problem som nu uppstått så hade man sett till att Intel skulle fått väldigt mycket svårare att komma ikapp.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: AP2
Körde Stockholm Alingsås idag. Ap2 kunde användas runt 50% av vägen men vinglade kraftigt. De andra 50% gick den inte ens att aktivera. Körde E20 och mindes direkt hyr trist det är att köra bil på stora vägar. Version 17.22.46
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: AP2
Ja, E20 är ingen höjdare för AP2. Antingen så är vägen för bred och då funkar AP2 dåligt eller inte alls, eller så är det 2+1 väg och bilen vinglar och kör "fel", eller så är linjerna för dåliga. Bortsett från motorvägskörning fungerar den bäst på lite bättre, mindre trafikerade landsvägar som är lagom breda och inte för kurviga.Remuz skrev:Körde Stockholm Alingsås idag. Ap2 kunde användas runt 50% av vägen men vinglade kraftigt. De andra 50% gick den inte ens att aktivera. Körde E20 och mindes direkt hyr trist det är att köra bil på stora vägar. Version 17.22.46
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: AP2
Blå??Remuz skrev:Körde Stockholm Alingsås idag. Ap2 kunde användas runt 50% av vägen men vinglade kraftigt. De andra 50% gick den inte ens att aktivera. Körde E20 och mindes direkt hyr trist det är att köra bil på stora vägar. Version 17.22.46
I så fall hade vi följe från arboga
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: AP2
Givetvis framförde inte jag fordonet utan en galning som hade +25km/h i moms. Stannade en timme i Arboga så bilen var nästan fylld.
Idag Kvänum - skara några vändor, då funkade Ap2 dugligt.
Idag Kvänum - skara några vändor, då funkade Ap2 dugligt.
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: AP2
Der var inte jag som körde en mörkgrå xc90 till Mariestad hellerRemuz skrev:Givetvis framförde inte jag fordonet utan en galning som hade +25km/h i moms. Stannade en timme i Arboga så bilen var nästan fylld.
Idag Kvänum - skara några vändor, då funkade Ap2 dugligt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: AP2
Det brukar funka bättre söderut än norrut. Förutom varje gång vägen blir tvåfilig. Jag jobbar väldigt mycket i Kvänum och testar den sträckan ofta och ingående. Lilla kringelikrokvägen över Öttum fungerar faktiskt bra med AP2. Nästan bättre än E20.Remuz skrev:Idag Kvänum - skara några vändor, då funkade Ap2 dugligt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Gastrogate
- Teslaägare
- Inlägg: 238
- Blev medlem: 15 jul 2016 00:46
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: AP2
Har precis kört strax över 400 mil med AP2 på stora delar av resan.
Västerås -> Rovaniemi -> Trondheim -> Atlantvägen -> Trollstigen -> Geiranger -> Hafjell -> Arvika -> Västerås
FW: 17.17.4
FARLIG:
Lite överallt
Svänger till rejält när vägen går ner i en "dal". Har nog svårt med perspektiven då?
Några gånger har den trots bra vägmarkeringar tyckt att bilen ska svänga kraftigt. Hände oftast på nylagd svart asfalt.
OSÄKER:
När man möter typ långtradare, husbilar och andra stora fordon på någon E-väg så verkar den testa bromsen, ibland lite svagt, och ibland ganska tydligt, urk!
Vid tvåfilig väg och den svänger svagt vänster om man vill köra om ett större fordon så tror den ofta att den måste bromsa.
BRA:
Fantastisk på de flesta vägar och ger mig som förare en mycket mer avslappnande bilfärd.
Visst håller jag alltid händerna på ratten, men jag kan vid många tillfällen minska fokus på bilfärden.
Känns som om jag kommer fram mer utvilad än med en traditionell bil.
Nu ska bilen in på service på måndag för drive unit och jag hopper jag får en uppdaterad FW då.
Västerås -> Rovaniemi -> Trondheim -> Atlantvägen -> Trollstigen -> Geiranger -> Hafjell -> Arvika -> Västerås
FW: 17.17.4
FARLIG:
Lite överallt
Svänger till rejält när vägen går ner i en "dal". Har nog svårt med perspektiven då?
Några gånger har den trots bra vägmarkeringar tyckt att bilen ska svänga kraftigt. Hände oftast på nylagd svart asfalt.
OSÄKER:
När man möter typ långtradare, husbilar och andra stora fordon på någon E-väg så verkar den testa bromsen, ibland lite svagt, och ibland ganska tydligt, urk!
Vid tvåfilig väg och den svänger svagt vänster om man vill köra om ett större fordon så tror den ofta att den måste bromsa.
BRA:
Fantastisk på de flesta vägar och ger mig som förare en mycket mer avslappnande bilfärd.
Visst håller jag alltid händerna på ratten, men jag kan vid många tillfällen minska fokus på bilfärden.
Känns som om jag kommer fram mer utvilad än med en traditionell bil.
Nu ska bilen in på service på måndag för drive unit och jag hopper jag får en uppdaterad FW då.
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
- takarlsson
- Teslaägare
- Inlägg: 99
- Blev medlem: 18 okt 2016 10:12
- Ort: Malmö
Re: AP2
Någon som har en ledskylt med texten 'autopilot på'?
Motorväg: skulle behöva en på passagerar sidan.
Får ilskna blickar från folk som kommer på påfarten och vill på motorvägen. AP tuffar oberört på i innerfil, det finns ju plats framför och bakom:-)
Landsväg: skulle behöva en i bakrutan.
Har många avsnitt till jobb med 90-70-90. Tvärnitar vid 70 skylten från 90 och tar 'väldigt' lång tid innan AP ökar hastigheten efter passerat 90 skylten.
Men AP håller fartgränsen
Motorväg: skulle behöva en på passagerar sidan.
Får ilskna blickar från folk som kommer på påfarten och vill på motorvägen. AP tuffar oberört på i innerfil, det finns ju plats framför och bakom:-)
Landsväg: skulle behöva en i bakrutan.
Har många avsnitt till jobb med 90-70-90. Tvärnitar vid 70 skylten från 90 och tar 'väldigt' lång tid innan AP ökar hastigheten efter passerat 90 skylten.
Men AP håller fartgränsen
X EL Superbilen, supersnabb, superstark, supersyn, superljud, superdyr.
http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
Re: AP2
+1takarlsson skrev:Någon som har en ledskylt med texten 'autopilot på'?
Motorväg: skulle behöva en på passagerar sidan.
Får ilskna blickar från folk som kommer på påfarten och vill på motorvägen. AP tuffar oberört på i innerfil, det finns ju plats framför och bakom:-)
Landsväg: skulle behöva en i bakrutan.
Har många avsnitt till jobb med 90-70-90. Tvärnitar vid 70 skylten från 90 och tar 'väldigt' lång tid innan AP ökar hastigheten efter passerat 90 skylten.
Men AP håller fartgränsen