Kritik är bra!

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Kritik är bra!

Inlägg av Martinen »

Jag orkade bara kolla på dom första 15 sekunderna så jag har ingen aning om vad han klagade på.
Jag älskar min bil och det är den bästa bilden jag haft, men jag kan köpa vissa klagomål ibland.
Detta är en bil som kostar va 1,7 miljoner. Då kan jag faktiskt tycka att dom kan ha lite bättre precision och koll på bilarna. Dom bör kunna lägga mer tid på att kontrollera bilarna innan leverans och dom bör åtgärda alla småfel som dom hittar innan leverans. Har vi inte råkat ut för det själva så har vi alla läst om många småproblem. Det kan vara dörrar som inte ligger i linje, eller inte stänger rätt, drag som inte går att montera, dålig lack, rutor som inte håller tätt och mycket annat.
Inget av detta gör att bilen är sämre, men det säger en del om Teslas sätt att hantera leveranser och det ger en dålig bild.
Om man är van vid att köpa en bil i denna prisklassen, så kanske man blir väldigt besviken och snöar in på dessa småsaker som egentligen borde ha åtgärdats innan leverans.
Jag hade en del småsaker som jag upptäckte inom 2 minuter när jag undersökte min bil vid leverans. Sen fick Jag lämna in bilen och vara av med den i en hel vecka för att dom skulle åtgärda detta.
Hade Tesla haft noggranna kontroller innan leverans så hade jag sluppit strul och Tesla hade sluppit få in den på verkstaden direkt.
Det är detta som jag kan störa mig på och jag tycker det kan finnas en hel del befogad kritik mot Tesla. Detta behöver inte va negativt utan bara en möjlighet för Tesla att lära sig. Hoppas bara dom tar till sig av denna kritik (och ignorerar alla idioter som bara klagar för att den går på batteri.) :D
Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: Kritik är bra!

Inlägg av rockard »

Foluke skrev:
lator skrev:
Några ord från en köpare som inte riktigt kom överens med konceptet Tesla... :o
Jag kollade med Abetterrouteplanner.com.se och fann att åka från San Diego till Santana Barbara i en X90D skulle ta 4 timmar inklusive ett laddstopp på 24 minuter! Det rimmar illa med erfarenheterna i videon.
Jag misstänker att han som gjort videon, om han vore i Sverige, skulle vara kompis med han som kör Stocholm-Rivieran tur och retur under helgerna i 250km/h i snittfart. Han skall heller inte ha elbil.
Troll!
Varken den inbyggda ruttplaneraren eller abetterrouteplanner.com ger en rimlig uppskattning på hur mycket en Model X drar, eller hur lång tid den tar att ladda i min erfarenhet. Jag måste ställa in abetterrouteplanner på 280 Wh/km i 110 km/h för att den ska ge ett ok estimat på rutter där jag sätter farthållaren på eller ibland under hastighetsbegränsningen. Om man kombinerar det med "super"chargerstationer som den i Upplands Väsby där jag laddade med fantastiska 46 kW som mest en gång när det var jag och en annan bil där (vi delade inte laddare) kan jag förstå att det tar mycket längre tid än vad du får fram. Jag tror inte troll, jag tror på otur på otur som någon annan skrev.
Svart X75D -17
Skriv svar