Återkallad?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Re: Återkallad?

Inläggav Teslaägare tr1 » 21 apr 2017 12:38

https://www.tesla.com/sv_SE/support/tes ... id=2458595

Skickat från min iPhone med Tapatalk
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 (reservation 1 april 2016)
Användarvisningsbild
tr1
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 21 apr 2017 13:32

Morgan skrev:
Svenssons skrev:Min bil byggdes i juni och jag har fått mail om det. Var inne på SC för ett par veckor sedan men om jag inte har vägarna förbi ändå så misstänker jag att jag kommer vänta till nästa service.

Nu Axel har vi monterat paneler hos din pappa på Öland, när ska vi komma till dig ;)

Hehe, jag har inte fått upp en ordentlig grund till taket ännu. Det har flyttats till sin plats men ligger inte på ordentlig grund. Pappa är glad dock! Han fick solceller på sitt tak innan mig. Hörde att bilen är i Tillburg så den bör väl inte behöva få fix av Tesla misstänker jag.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tbjorn81 » 26 apr 2017 20:53

Fick mail idag att de skulle försöka fixa parkeringsbromsen på fredag när jag ändå ska in på service, men att de inte fått all info från Tesla US på vad som ska göras. Tar de in den på service och det är en återkallningsservice som ska göras så får de inte släppa ut den förrän den är klar. Det är en säkerhetsåtgärd.Så de flaggade för att jag kanske inte får med mig bilen om de inte fått meddelande från Tesla us. Surt sa räven...

Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 26 apr 2017 21:02

tbjorn81 skrev:Fick mail idag att de skulle försöka fixa parkeringsbromsen på fredag när jag ändå ska in på service, men att de inte fått all info från Tesla US på vad som ska göras. Tar de in den på service och det är en återkallningsservice som ska göras så får de inte släppa ut den förrän den är klar. Det är en säkerhetsåtgärd.Så de flaggade för att jag kanske inte får med mig bilen om de inte fått meddelande från Tesla us. Surt sa räven...

Kidnappad bil lixom :shock:
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få 9000kr i rabatt och fri Supercharging
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tbjorn81 » 26 apr 2017 21:03

De skrev: VI har fått väldigt lite information från USA angående detta, det enda vi vet är att vi inte får lämna ut bilen innan prblemet är åtgärdat.

Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 26 apr 2017 21:07

tbjorn81 skrev:De skrev: VI har fått väldigt lite information från USA angående detta, det enda vi vet är att vi inte får lämna ut bilen innan prblemet är åtgärdat.

Typiskt Amerikanskt? Du kan fortsätta att åka med bilen hur mkt du vill, men om den rullar in där får den inte lämna
verkstaden förrens den är åtgärdad med hänvisning till säkerhetsåtgärd.... Japp helt logiskt...
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få 9000kr i rabatt och fri Supercharging
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tars » 26 apr 2017 21:09

tbjorn81 skrev:Fick mail idag att de skulle försöka fixa parkeringsbromsen på fredag när jag ändå ska in på service, men att de inte fått all info från Tesla US på vad som ska göras. Tar de in den på service och det är en återkallningsservice som ska göras så får de inte släppa ut den förrän den är klar. Det är en säkerhetsåtgärd.Så de flaggade för att jag kanske inte får med mig bilen om de inte fått meddelande från Tesla us. Surt sa räven...

Jorå, har fått känna på detta redan.
Sitter i mörkret och tittar på min telefon som Smeagol på ett samtal från min DS att jag kan hämta bilen. Men sa du fredag? Får du tillbaka den samma dag då ev?
-15 Grå SP85D SÅLD
-15 Vit S70D SÅLD
-16 Pärlemovit X90D SÅLD
-16 Blå S90D
-16 Svartmetallic XP90DL SÅLD
-16 Mineralgrå BMW i3 94 Ah Rex
-17 Pärlemovit P100D
http://ts.la/michael4548
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tbjorn81 » 26 apr 2017 21:23

Skulle in på service för andra saker, men så kom ju det här återkallningen med parkeringsbromsfelet i samma veva... resten av punkterna skulle va klara på en dag, men nu vete f...

Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Anders SE » 26 apr 2017 22:28

Jag hade inne min bil i fredags för andra åtgärder än handbromsen, då visste dom inte så mycket om hur dom skulle gå till väga. Så jag fick tillbaka bilen samma dag. Ska få mer info ang handbromsen på mail sa dom.
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://ts.la/anders8042
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tars » 28 apr 2017 17:58

tbjorn81 skrev:Skulle in på service för andra saker, men så kom ju det här återkallningen med parkeringsbromsfelet i samma veva... resten av punkterna skulle va klara på en dag, men nu vete f...

Svarade i fel tråd, men hur gick det?
Fixat p-bromsen och fått tillbaka den?
-15 Grå SP85D SÅLD
-15 Vit S70D SÅLD
-16 Pärlemovit X90D SÅLD
-16 Blå S90D
-16 Svartmetallic XP90DL SÅLD
-16 Mineralgrå BMW i3 94 Ah Rex
-17 Pärlemovit P100D
http://ts.la/michael4548
Användarvisningsbild