Återkallad?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SQLS
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 08 jul 2016 19:49

Återkallad?

Inlägg av SQLS »

Nån som fått meddelande om återkallande från Tesla än? http://e24.no/bil/cnbc-tesla-tilbakekal ... r/23978828
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Återkallad?

Inlägg av tbjorn81 »

Fick mail nu!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Återkallad?

Inlägg av Remuz »

Inget mail (ännu?). Model X byggd oktober 2016.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Återkallad?

Inlägg av Johnalm »

Japp, samma här. Kommer mer info med snigelpost. Hoppas den kommer hem till mig och inte leasingbolaget :roll:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 07 okt 2014 18:59
Ort: Skurup

Re: Återkallad?

Inlägg av krabbe »

tbjorn81 skrev:
Fick mail nu!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag köpta i Dec en inventory bil och har därför inte koll på vilken produksdatum som gäller

Men kan tänka att det måste våra i oktober

Model X med Ap2
Vin 226xx

Någon som har fått äterkallelse med liknande vin ?
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Användarvisningsbild
SQLS
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 08 jul 2016 19:49

Re: Återkallad?

Inlägg av SQLS »

Johnalm skrev:
Japp, samma här. Kommer mer info med snigelpost. Hoppas den kommer hem till mig och inte leasingbolaget :roll:
Har fått mailet nu oxå. Min är tillverkad i Augusti.
Antar att snigelpost kommer till adressen du angett i My Tesla :-)
Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 09 aug 2016 01:34

Re: Återkallad?

Inlägg av Anders SE »

SQLS skrev:
Johnalm skrev:
Japp, samma här. Kommer mer info med snigelpost. Hoppas den kommer hem till mig och inte leasingbolaget :roll:
Har fått mailet nu oxå. Min är tillverkad i Augusti.
Antar att snigelpost kommer till adressen du angett i My Tesla :-)
Har oxå fått mail nu. Undrar om dom redan har prylar hemma för detta?
Ska ner till Tesla SC gbg imorgon för ett annat ärende. Kanske får lite mer info då.
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
SQLS
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 08 jul 2016 19:49

Re: Återkallad?

Inlägg av SQLS »

Anders SE skrev:
SQLS skrev:
Johnalm skrev:
Japp, samma här. Kommer mer info med snigelpost. Hoppas den kommer hem till mig och inte leasingbolaget :roll:
Har fått mailet nu oxå. Min är tillverkad i Augusti.
Antar att snigelpost kommer till adressen du angett i My Tesla :-)
Har oxå fått mail nu. Undrar om dom redan har prylar hemma för detta?
Ska ner till Tesla SC gbg imorgon för ett annat ärende. Kanske får lite mer info då.
Jag var inne på SC under dagen igår, innan meddelandet kom. Då sa de inget iaf..
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Återkallad?

Inlägg av Svenssons »

Min bil byggdes i juni och jag har fått mail om det. Var inne på SC för ett par veckor sedan men om jag inte har vägarna förbi ändå så misstänker jag att jag kommer vänta till nästa service.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Morgan
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 06 jul 2014 04:45

Re: Återkallad?

Inlägg av Morgan »

Svenssons skrev:
Min bil byggdes i juni och jag har fått mail om det. Var inne på SC för ett par veckor sedan men om jag inte har vägarna förbi ändå så misstänker jag att jag kommer vänta till nästa service.

Nu Axel har vi monterat paneler hos din pappa på Öland, när ska vi komma till dig ;)
IMG_5508.JPG
DJI_0007.JPG
Användarvisningsbild
tr1
Teslaägare
Inlägg: 218
Blev medlem: 07 apr 2016 12:29

Re: Återkallad?

Inlägg av tr1 »

https://www.tesla.com/sv_SE/support/tes ... id=2458595


Skickat från min iPhone med Tapatalk
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Återkallad?

Inlägg av Svenssons »

Morgan skrev:
Svenssons skrev:
Min bil byggdes i juni och jag har fått mail om det. Var inne på SC för ett par veckor sedan men om jag inte har vägarna förbi ändå så misstänker jag att jag kommer vänta till nästa service.

Nu Axel har vi monterat paneler hos din pappa på Öland, när ska vi komma till dig ;)
Hehe, jag har inte fått upp en ordentlig grund till taket ännu. Det har flyttats till sin plats men ligger inte på ordentlig grund. Pappa är glad dock! Han fick solceller på sitt tak innan mig. Hörde att bilen är i Tillburg så den bör väl inte behöva få fix av Tesla misstänker jag.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Återkallad?

Inlägg av tbjorn81 »

Fick mail idag att de skulle försöka fixa parkeringsbromsen på fredag när jag ändå ska in på service, men att de inte fått all info från Tesla US på vad som ska göras. Tar de in den på service och det är en återkallningsservice som ska göras så får de inte släppa ut den förrän den är klar. Det är en säkerhetsåtgärd.Så de flaggade för att jag kanske inte får med mig bilen om de inte fått meddelande från Tesla us. Surt sa räven...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Återkallad?

Inlägg av Bjelke »

tbjorn81 skrev:
Fick mail idag att de skulle försöka fixa parkeringsbromsen på fredag när jag ändå ska in på service, men att de inte fått all info från Tesla US på vad som ska göras. Tar de in den på service och det är en återkallningsservice som ska göras så får de inte släppa ut den förrän den är klar. Det är en säkerhetsåtgärd.Så de flaggade för att jag kanske inte får med mig bilen om de inte fått meddelande från Tesla us. Surt sa räven...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kidnappad bil lixom :shock:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Återkallad?

Inlägg av tbjorn81 »

De skrev: VI har fått väldigt lite information från USA angående detta, det enda vi vet är att vi inte får lämna ut bilen innan prblemet är åtgärdat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Återkallad?

Inlägg av Bjelke »

tbjorn81 skrev:
De skrev: VI har fått väldigt lite information från USA angående detta, det enda vi vet är att vi inte får lämna ut bilen innan prblemet är åtgärdat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Typiskt Amerikanskt? Du kan fortsätta att åka med bilen hur mkt du vill, men om den rullar in där får den inte lämna
verkstaden förrens den är åtgärdad med hänvisning till säkerhetsåtgärd.... Japp helt logiskt...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Återkallad?

Inlägg av Tars »

tbjorn81 skrev:
Fick mail idag att de skulle försöka fixa parkeringsbromsen på fredag när jag ändå ska in på service, men att de inte fått all info från Tesla US på vad som ska göras. Tar de in den på service och det är en återkallningsservice som ska göras så får de inte släppa ut den förrän den är klar. Det är en säkerhetsåtgärd.Så de flaggade för att jag kanske inte får med mig bilen om de inte fått meddelande från Tesla us. Surt sa räven...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jorå, har fått känna på detta redan.
Sitter i mörkret och tittar på min telefon som Smeagol på ett samtal från min DS att jag kan hämta bilen. Men sa du fredag? Får du tillbaka den samma dag då ev?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Återkallad?

Inlägg av tbjorn81 »

Skulle in på service för andra saker, men så kom ju det här återkallningen med parkeringsbromsfelet i samma veva... resten av punkterna skulle va klara på en dag, men nu vete f...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 09 aug 2016 01:34

Re: Återkallad?

Inlägg av Anders SE »

Jag hade inne min bil i fredags för andra åtgärder än handbromsen, då visste dom inte så mycket om hur dom skulle gå till väga. Så jag fick tillbaka bilen samma dag. Ska få mer info ang handbromsen på mail sa dom.
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Återkallad?

Inlägg av Tars »

tbjorn81 skrev:
Skulle in på service för andra saker, men så kom ju det här återkallningen med parkeringsbromsfelet i samma veva... resten av punkterna skulle va klara på en dag, men nu vete f...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svarade i fel tråd, men hur gick det?
Fixat p-bromsen och fått tillbaka den?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Återkallad?

Inlägg av tbjorn81 »

Den var inte med i den felaktiga batchen så jag klarade mig.... däremot var det värre fel på bromsoket mm som jag skulle in med så den blir kvar till på onsdag iaf... fick åka model S hem till Värmland tills dess ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Återkallad?

Inlägg av Tars »

tbjorn81 skrev:
Den var inte med i den felaktiga batchen så jag klarade mig.... däremot var det värre fel på bromsoket mm som jag skulle in med så den blir kvar till på onsdag iaf... fick åka model S hem till Värmland tills dess ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ok. Så då kanske jag får min kanske på onsdag låter det som. Bild
Om de har alla delar dvs.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar