Model X och släp

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Model X och släp

Inlägg av mans71 »

Jag har hunnit köra ganska mycket med släp den korta tid vi haft Happy X.

Måste bara säga att X är en fantastisk dragbil på alla sätt!

Backkamera har jag aldrig haft förr, men vilken grej! Förr fick man backa, dra i handbromsen, hoppa ut och kolla, in i bilen igen och upprepa.

Nu backar man en gång, hakar på släpet och åker iväg.
IMG_2663.JPG
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
TeslaLoveten
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 04 mar 2015 12:54
Ort: Örnsköldsvik

Re: Model X och släp

Inlägg av TeslaLoveten »

Kört ca 100 mil med släp efter X:en. Känns inte... så man glömmer det om man inte kollar i backkameran då man kör. Även perfekt då man ska sikta in kroken, den syns i backkameran så man backar mot släpet för att kroka på.
Med vänlig hälsning Lars-Åke
(Vit X90D AP2, Nissan Leaf, tidigare P85+)
Användarvisningsbild
TeslaX Anders
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 09 nov 2016 21:27
Ort: Mölndal

Re: Model X och släp

Inlägg av TeslaX Anders »

Hej. Har också en X med dragkrok. Hittills bara kört med min Thule cykelhållare på kroken. Har även belysning på cykelhållaren så jag kopplar även in elkabeln i Teslan. Ikonen för släp kommer upp i displayen men men backsensorerna kopplas ej bort så när jag backar larmar bilen-så skall det väl ej vara. Lätt störande att jag måste koppla bort ljudet för att inte bli tokig! På förra bilen Volvo XC60 fungerade det perfekt och backsensorn avaktiverades automatiskt.
Hur fungerar det för er med era släp?
MX 90D Midnight Silver med namnet "Bumblebee".
Användarvisningsbild
Jojje167
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 03 apr 2016 12:58
Ort: Sundsvall

Re: Model X och släp

Inlägg av Jojje167 »

2017-04-16-16.38.16.jpg
Vild chansning, men detta kanske är din TeslaLoveten? Sundsvall förra helgen
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Model X och släp

Inlägg av mans71 »

TeslaX Anders skrev:
Hej. Har också en X med dragkrok. Hittills bara kört med min Thule cykelhållare på kroken. Har även belysning på cykelhållaren så jag kopplar även in elkabeln i Teslan. Ikonen för släp kommer upp i displayen men men backsensorerna kopplas ej bort så när jag backar larmar bilen-så skall det väl ej vara. Lätt störande att jag måste koppla bort ljudet för att inte bli tokig! På förra bilen Volvo XC60 fungerade det perfekt och backsensorn avaktiverades automatiskt.
Hur fungerar det för er med era släp?
Det är samma för mig, backsensorn ikopplad när man backar - man får backa snabbt! :D. Men kanske finns någon inställning för det? Har inte kollat så noga. Trailer mode är dock aktiverat.

Vilken cykelhållare har du och hur funkar det? Fundera på att skaffa en Thule EuroClassic G6 929 med tillsatsen för en fjärde cykel men tvekar då det kostar en hel del.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
TeslaX Anders
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 09 nov 2016 21:27
Ort: Mölndal

Re: Model X och släp

Inlägg av TeslaX Anders »

mans71 skrev:
TeslaX Anders skrev:
Hej. Har också en X med dragkrok. Hittills bara kört med min Thule cykelhållare på kroken. Har även belysning på cykelhållaren så jag kopplar även in elkabeln i Teslan. Ikonen för släp kommer upp i displayen men men backsensorerna kopplas ej bort så när jag backar larmar bilen-så skall det väl ej vara. Lätt störande att jag måste koppla bort ljudet för att inte bli tokig! På förra bilen Volvo XC60 fungerade det perfekt och backsensorn avaktiverades automatiskt.
Hur fungerar det för er med era släp?
Det är samma för mig, backsensorn ikopplad när man backar - man får backa snabbt! :D. Men kanske finns någon inställning för det? Har inte kollat så noga. Trailer mode är dock aktiverat.

Vilken cykelhållare har du och hur funkar det? Fundera på att skaffa en Thule EuroClassic G6 929 med tillsatsen för en fjärde cykel men tvekar då det kostar en hel del.
Har en Thulehållare som jag köpte på Bilia till min Volvo XC60. Hängs på dragkroken, har all laglig belysning som behövs samt fäste för nummerskylt så att man köra i Tyskland exvis. Beställde bara en extra skylt på Transportstyrelsen, 100:- tror jag det kostade.
Mitt ställ är för 2 cyklar och är fällbart med cyklarna på för åtkomst av bagaget- funkar hur bra som helst. Rekommenderas!
MX 90D Midnight Silver med namnet "Bumblebee".
Skriv svar