Det är visst X man ska ha för att synas

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Det är visst X man ska ha för att synas

Inlägg av danni »

Jerker skrev:
Det är en bidragande orsak till att jag inte vill ha en Tesla med flax. (Inte den största orsaken, men det ligger med i vågskålen.) Nog för att det är lite kul med uppmärksamhet ibland kring det fantastiska med elbilar, men inte så som X:en växer uppmärksamhet.
Även en S drog jättemycket uppmärksamhet för två år sen. Nu är de vardagsmat och det är rätt sällan folk reagerar eller kommer fram och vill prata om bilen. Det dör säkert ut för X också.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Det är visst X man ska ha för att synas

Inlägg av Smutt »

Med tiden så får nog Ferrarin uppmärksamhet igen
IMG_1991.JPG
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Det är visst X man ska ha för att synas

Inlägg av TiborBlomhall »

Vill du skapa uppmärksamhet på budget kan jag varmt rekommendera de här:
Bild

Inte ens Model X skapar sådana horder av människor som tar selfies som Twizyn gjorde när jag lånade en och körde runt med den. Bokstavligen folkmassor varje gång man stannade nånstans.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Det är visst X man ska ha för att synas

Inlägg av mati »

danni skrev:
Även en S drog jättemycket uppmärksamhet för två år sen. Nu är de vardagsmat och det är rätt sällan folk reagerar eller kommer fram och vill prata om bilen. Det dör säkert ut för X också.
Du får lämna stan en stund och komma ut till landsbygden. Jag satt och åt lunch igår i byns pizzeria, fönstret var öppet och Teslan stod utanför. Jag hörde hela tiden "Tesla....mummel...mummel....Tesla....Tesla". Och vad folk får nackspärr alltså. Den lokala sjukgymnasten har säkert fått sig en rejäl uppsving sen jag skaffade bilen. Och om det inte räcker får man åka till Tyskland där det finns jättemånga som aldrig någonsin har sett en Tesla. Många verkar inte ens veta vad det är för bil. Där får man reaktioner. Som jag skrev i en annan tråd så blev jag till och med stoppad av polisen som aldrig hade sett en Tesla tidigare. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Det är visst X man ska ha för att synas

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
danni skrev:
Även en S drog jättemycket uppmärksamhet för två år sen. Nu är de vardagsmat och det är rätt sällan folk reagerar eller kommer fram och vill prata om bilen. Det dör säkert ut för X också.
Du får lämna stan en stund och komma ut till landsbygden. Jag satt och åt lunch igår i byns pizzeria, fönstret var öppet och Teslan stod utanför. Jag hörde hela tiden "Tesla....mummel...mummel....Tesla....Tesla". Och vad folk får nackspärr alltså. Den lokala sjukgymnasten har säkert fått sig en rejäl uppsving sen jag skaffade bilen. Och om det inte räcker får man åka till Tyskland där det finns jättemånga som aldrig någonsin har sett en Tesla. Många verkar inte ens veta vad det är för bil. Där får man reaktioner. Som jag skrev i en annan tråd så blev jag till och med stoppad av polisen som aldrig hade sett en Tesla tidigare. :)

Så det finns forfarande hopp :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
TeslaLoveten
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 04 mar 2015 12:54
Ort: Örnsköldsvik

Re: Det är visst X man ska ha för att synas

Inlägg av TeslaLoveten »

Ja det kan både var kul och besvärande med FW-dörrarna :-) Lyxproblem, men man får skylla sig själv då jag (vi) skaffade X:en av andra skäl.
Frun som kör den till skolan som lärare får parkera hos en kollega en bit från skolan för att slippa all uppmärksamhet och då hon laddar så är det en riktig magnet, mest killar/gubbar!
:lol:
Med vänlig hälsning Lars-Åke
(Vit X90D AP2, Nissan Leaf, tidigare P85+)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Det är visst X man ska ha för att synas

Inlägg av Jerker »

Ja, jag antar att de första model 3:orna även de kommer att väcka en hel del uppmärksamhet. Vår tids mest hypade bilmodell, många fler vet vad den är nu och massor av människor väntar på den. Även om jag inte är Teslaägare kommer jag nog att få den relativt tidigt och vara rätt ensam om den i min trakt. Min Renault Zoe är det ju ingen som vet vad det är.
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Det är visst X man ska ha för att synas

Inlägg av _TonyV »

På strandvägen / Birger Jarlsgatan, Sthlm, så är det retro rally istort sett varje kväll, hela veckan nu sommartid.
Folk putsar upp sina ögonstenar, ferarri, lambo och Audi R8. Gäller att varva motorn till rödmarkerat
men inte släppa på kopplingen. Dessa bilar kanske måste köras så för att inte becka ihop helt.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Skriv svar