Spotify

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Grammi
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 25 dec 2016 20:05
Ort: Skara

Spotify

Inlägg av Grammi »

Spotify

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Grammi
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 25 dec 2016 20:05
Ort: Skara

Re: Spotify

Inlägg av Grammi »

Hej ny telefon och tapayalk går sådär.
Till saken.
Jag får ofta loading Error.
Hur har ni det?
Är inne på min tredje vecka med bilen så är ganska ny.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Grammi
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 25 dec 2016 20:05
Ort: Skara

Re: Spotify

Inlägg av Grammi »

Här kommer en bild. (Hoppas jag)Bild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Spotify

Inlägg av Svenssons »

Vissa kanaler verkar inte fungera men det kan hjälpa att starta om den stora skärmen. Detta gör du genom att hålla nere bägge scrollhjulen på ratten i ca 10 sekunder. Kan göras även under drift.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Spotify

Inlägg av Jensa »

Kan ofta ske för mig när bilen hittar ett känt wifi men är får långt ifrån för att få ordentlig kontakt. Sker inte så ofta när man är ute och kör, mer än om man blir utan täckning förstås.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Grammi
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 25 dec 2016 20:05
Ort: Skara

Re: Spotify

Inlägg av Grammi »

Det skumma är att när vi satte på Electric Banana Band så fungerar det fint

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Mthsv05
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 28 maj 2017 21:30

Re: Spotify

Inlägg av Mthsv05 »

Jag har haft samma problem med min Model X som är två månader gammal. Under ca 10 dagar i månadsskiftet april / maj fungerade Spotify först sporadiskt och därefter överhuvudtaget inte, sa hela tiden att det inte gick logga in med mitt Tesla konto.

Samma dag som jag skulle in till service center och fixa ett par andra saker på bilen så började allt helt plötsligt att fungera, har därefter inte varit något problem.

Killen på service center hade inte hört om problemet.
Användarvisningsbild
Patos
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 11 aug 2016 18:52
Ort: Göteborg

Re: Spotify

Inlägg av Patos »

När Spotify hänger sig byter jag till radio och sen tillbaka igen. Men det kanske inte är samma problem som ni upplevt.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 20 okt 2015 09:56
Ort: Varberg

Re: Spotify

Inlägg av Gretsch »

Jag brukar byta till Tunein och sedan tillbaka igen då brukar den hitta Spotify, fast det är lite irriterande man tycker ju att man inte skulle behöva gör så.
Användarvisningsbild
Grammi
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 25 dec 2016 20:05
Ort: Skara

Re: Spotify

Inlägg av Grammi »

Tack för alla tips Jag ska testa nästa gång

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Spotify

Inlägg av Tjell »

Spotify uppvisar en lång rad tokigheter. Det senaste för oss var att låt startar men stoppar efter 1-3 sek. Spelar ingen roll vad jag gjorde, inkl omstart av skärmen, logga ut och in etc. Lösningen var att logga ut från Storytel på mobben. Jag gissar att Storytel, via blåtand, försökte ta över men lyckades inte mer än att stoppa Spotify.


Skickat via min iPhone och Tapatalk
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Mthsv05
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 28 maj 2017 21:30

Re: Spotify

Inlägg av Mthsv05 »

Fick felet idag igen, startade om huvudskärmen så fungerade det.

Tipset om att byta mellan TuneIn och Spotify måste man tyvärr göra regelbundet ifall bilen står på wifi när man startar, konstigt att den inte bättre klarar av att gå från wifi till 4g...
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Spotify

Inlägg av Monark1954 »

Tjell skrev:
Spotify uppvisar en lång rad tokigheter. Det senaste för oss var att låt startar men stoppar efter 1-3 sek. Spelar ingen roll vad jag gjorde, inkl omstart av skärmen, logga ut och in etc. Lösningen var att logga ut från Storytel på mobben. Jag gissar att Storytel, via blåtand, försökte ta över men lyckades inte mer än att stoppa Spotify.


Skickat via min iPhone och Tapatalk
Strul där Spotify hänger sig. Byta till radio hjälpte inte. Växlade till att lyssna på ljud via telefon (SoundClod), då fungerade Spotify i vår X igen.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Peter MRC
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 08 aug 2015 15:21

Re: Spotify

Inlägg av Peter MRC »

Hej
Har i drygt en vecka saknat Spotify eftersom det inte går att logga in med Tesla kontot, enligt Tesla service har de problem med detta och jobbar på det men jag hittar inte att någon tar upp det här och nu.
Är det fler som inte kommer in på Spotify? :?:
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Spotify

Inlägg av ellerstrom »

Peter MRC skrev:
Hej
Har i drygt en vecka saknat Spotify eftersom det inte går att logga in med Tesla kontot, enligt Tesla service har de problem med detta och jobbar på det men jag hittar inte att någon tar upp det här och nu.
Är det fler som inte kommer in på Spotify? :?:
Jag hade också detta problem i början av juni och varade i typ en vecka, loggade då in med mitt egna spotifykonto. Provade att gå till TuneIn och tillbaka samt omstart genom att hålla in bägge scrollhjulen på ratten samtidigt, men det hjälpte inte. Nu funkar det dock igen utan att jag gjort något (och har gjort så i ca en veckas tid).
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
jomese
Inlägg: 1
Blev medlem: 18 jun 2017 07:35

Re: Spotify

Inlägg av jomese »

Jag har nu i 2 dagar tappat internet helt. Funkar om jag kopplar upp WLAN emot min mobil. Betalar Tesla inte mobilräkningen eller behöver jag boota om? Jag skall prova att hålla ner ratt-knappar i 10 sekunder.
Användarvisningsbild
ICEGrinder
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 okt 2016 19:16

Re: Spotify

Inlägg av ICEGrinder »

jomese skrev:
Jag har nu i 2 dagar tappat internet helt. Funkar om jag kopplar upp WLAN emot min mobil. Betalar Tesla inte mobilräkningen eller behöver jag boota om? Jag skall prova att hålla ner ratt-knappar i 10 sekunder.
Hade samma problem igår, provade starta om stora skärmen men det hjälpte inte. Efter att ha startat om båda skärmarna direkt efter varandra fick jag dock tillbaka nätkopplingen.

Så:
Håll inne knapparna ovanför båda scrollhjulen tills lilla skärmen startar om.
Håll inne båda scrollhjulen tills stora skärmen startar om.
Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare
Inlägg: 310
Blev medlem: 08 mar 2015 15:31
Ort: Vallentuna

Re: Spotify

Inlägg av sweslac »

Jag visste inget om Tesla kontot på Spotify... hur fungerar den? Jag loggar in mig med min egen Spotify konto just nu.


Sent from my iPad using Tapatalk
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Skriv svar