Model X med tre bakhjul

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Model X med tre bakhjul

Inlägg av olarsson »

Ja det har faktisk min som standard från fabrik, visar det sig.
Har bilen för behandling hos Johan Inpol och i eftermiddags ringde han och påpekade att jag har tre bakhjul på bilen, och ett framhjul. Dvs fälgen höger fram är en bakfälg... Men med däckdimension för framhjul. Och grejen är att jag lite halvt omedvetet noterat att just den fälgen stack extra långt utanför däcksidan men inte tänkt tanken färdigt.
Nåväl, ett samtal till SC senare så skickade de över en fälg av rätt sort till Johan så att även den kan Opticoatas med de tre andra och bilen i övrigt. Och så fick jag en tid på måndag för att komma in och få däcket skiftat över till nya fälgen och lämna tillbaka den felaktiga..
Snabbt och smidigt löst av alla inblandade!
Senast redigerad av olarsson, redigerad totalt 2 gång.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
TeslaHamid
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 maj 2017 19:42

Re: Mode X med tre bakhjul

Inlägg av TeslaHamid »

olarsson skrev:
Ja det har faktisk min so standard från fabrik, visar det sig.
Har bilen för behandling hos Johan Inpol och i eftermiddags ringde han och påpekade att jag har tre bakhjul på bilen, och ett framhjul. Dvs fälgen höger fram är en bakfälg... Men med däckdimension för framhjul. Och grejen är att jag lite halvt omedvetet noterat att just den fälgen stack extra långt utanför däcksidan men inte tänkt tanken färdigt.
Nåväl, ett samtal till SC senare så skickade de över en fälg av rätt sort till Johan så att även den kan Opticoatas med de tre andra och bilen i övrigt. Och så fick jag en tid på måndag för att komma in och få däcket skiftat över till nya fälgen och lämna tillbaka den felaktiga..
Snabbt och smidigt löst av alla inblandade!
Hej vad hette lack behandlingen? Vad kostade det? Hur lång tid tog det? Har snart själv en Model X
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Mode X med tre bakhjul

Inlägg av Remuz »

Opticoat PRO plus la Johan på min förra X. 11000kr och tre dagar. Grymt resultat. Han ska få göra det på min nya med
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Mode X med tre bakhjul

Inlägg av mans71 »

Vår bil fick Perma5ive keramisk. Knappt 7k. Sjukt enkelt att tvätta bilen numera :)
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
TeslaHamid
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 maj 2017 19:42

Re: Mode X med tre bakhjul

Inlägg av TeslaHamid »

Nån som har erfarenhet av Ceramic PRO ?
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Model X med tre bakhjul

Inlägg av olarsson »

Kan varmt rekommendera Inpol.
Hade samma behandling på min Model S. Finns säkert andra behandlingar som är bra, men det finns bara en Johan Rosenberg. Noggrannare och trevligare människa får du leta efter.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Skriv svar