Externt ljud till sterion

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Externt ljud till sterion

Inlägg av Anders77 »

Hej på er

Jag har rätt bra koll, ibland tror jag.....

Men i vissa fall så låter jag experterna som är här inne vissa upp sina kunskaper med :)

Så en liten fråga. Om man skall köra lite större högtalare med tillhörande mixerbord på ett släp efter X:en. Är det någon som har en bra lösning på hur man kan koppla in det ljudet från mixerbordet till stereon i bilen med? Hade ju varit rätt kul om det hade gått att lösa smidigt på nått sätt.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Externt ljud till sterion

Inlägg av e5m1r »

Anders77 skrev:
Hej på er

Jag har rätt bra koll, ibland tror jag.....

Men i vissa fall så låter jag experterna som är här inne vissa upp sina kunskaper med :)

Så en liten fråga. Om man skall köra lite större högtalare med tillhörande mixerbord på ett släp efter X:en. Är det någon som har en bra lösning på hur man kan koppla in det ljudet från mixerbordet till stereon i bilen med? Hade ju varit rätt kul om det hade gått att lösa smidigt på nått sätt.
Blåtand alltså att du kopplar bordet till en blåtand sändare som du pairar ihop med bulen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 980
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Externt ljud till sterion

Inlägg av Generalbogge »

Japp, herr Blåtand borde klara detta till dig.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Externt ljud till sterion

Inlägg av Bjorn »

BT aptx ska väl vara ok med delay på 40ms BT utan aptx ger väl 200ms så om Bilen hamnar 5m från släpet så bilr det lite mer än Haas effekten skyler över. Testa och återkom!
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Externt ljud till sterion

Inlägg av Anders77 »

Bjorn skrev:
BT aptx ska väl vara ok med delay på 40ms BT utan aptx ger väl 200ms så om Bilen hamnar 5m från släpet så bilr det lite mer än Haas effekten skyler över. Testa och återkom!
Var just det jag var rädd för, Haas är ju det sista man vill ha när man skall imponera på folk :) Får kolla upp aptx då.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Externt ljud till sterion

Inlägg av Tjell »

Fanken, ett av mina tips till Tesla strax efter vår leverans var att de skulle sätta dit ett 3,5 mm ljudintag på stereon - som om det skulle ske!?
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Skriv svar