Bilen är upplåst!

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Bilen är upplåst!

Inlägg av mans71 »

Har vid några tillfällen nu, senast idag, blippat bilen och noterar att bilen blinkar och speglarna fälls in. När jag sedan kommer tillbaka är speglarna utfällda och bilen är upplåst! :o

Inget larm har gått och jag är 100% säker på att bilen har speglarna infällda även när jag är hundra meter från bilen (har för vana att kasta ett sista öga på bilen när jag lämnar den på parkeringen).

Till saken hör att larmet är inaktiverat pga. alla tjuvlarm.

Någon annan som råkat ut för samma sak?
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Bilen är upplåst!

Inlägg av Bjelke »

För typ superlänge sedan hände det mig ett fåtal ggr, brukar ff alltid kolla i appen efter en stund efter det...
Inte så kul att ha en olåst miljonbelopp nere på stan i Bollnäs en sen kväll lixom...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Bilen är upplåst!

Inlägg av oscfor »

Bjelke skrev:
För typ superlänge sedan hände det mig ett fåtal ggr, brukar ff alltid kolla i appen efter en stund efter det...
Inte så kul att ha en olåst miljonbelopp nere på stan i Bollnäs en sen kväll lixom...
Man vet ju hur folk från Bollnäs är...
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Bilen är upplåst!

Inlägg av Alexander »

Ja, titt som tätt kommer jag tillbaka till bilen som står på, skärmarna lyser och det är bara peta på handtaget så åker det ut trots att jag är långt ifrån med nyckeln. Bara att lägga i D och köra iväg.
Händer några gånger per månad.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8565
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Bilen är upplåst!

Inlägg av Pontus »

oscfor skrev:
Bjelke skrev:
För typ superlänge sedan hände det mig ett fåtal ggr, brukar ff alltid kolla i appen efter en stund efter det...
Inte så kul att ha en olåst miljonbelopp nere på stan i Bollnäs en sen kväll lixom...
Man vet ju hur folk från Bollnäs är...
Säkert någon som trycker fast ett Hubba Bubba på rutan eller nåt :mrgreen:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8565
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Bilen är upplåst!

Inlägg av Pontus »

Alexander skrev:
Ja, titt som tätt kommer jag tillbaka till bilen som står på, skärmarna lyser och det är bara peta på handtaget så åker det ut trots att jag är långt ifrån med nyckeln. Bara att lägga i D och köra iväg.
Händer några gånger per månad.
Andra nyckeln i bilen? Vilken profil är aktiv?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Bilen är upplåst!

Inlägg av bylund »

Alexander skrev:
Ja, titt som tätt kommer jag tillbaka till bilen som står på, skärmarna lyser och det är bara peta på handtaget så åker det ut trots att jag är långt ifrån med nyckeln. Bara att lägga i D och köra iväg.
Händer några gånger per månad.
Har du alltså testat detta, utan att ha med dig nyckeln? Det går verkligen att köra iväg?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Bilen är upplåst!

Inlägg av mans71 »

Alexander skrev:
Ja, titt som tätt kommer jag tillbaka till bilen som står på, skärmarna lyser och det är bara peta på handtaget så åker det ut trots att jag är långt ifrån med nyckeln. Bara att lägga i D och köra iväg.
Händer några gånger per månad.
Skönt att jag inte är ensam och tokig! Det här känns inte bra... Ringer Mölndal imorgon - en fix måste till snabbt.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Bilen är upplåst!

Inlägg av leiflodde »

I vintras gick jag förbi bilen på uppfarten och då har den stått på laddning minst 5-6 timmar och ladd lampan blinkade fortfarande grönt och skärmen bakom ratten var fullt upplyst.

Kollade inte om den gick att öppna eller om handtagen var utfällda men är ju inte precis normalt.
20161229_232403.jpg
20161229_225800.jpg
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Bilen är upplåst!

Inlägg av Bjelke »

Pontus skrev:
oscfor skrev:
Bjelke skrev:
För typ superlänge sedan hände det mig ett fåtal ggr, brukar ff alltid kolla i appen efter en stund efter det...
Inte så kul att ha en olåst miljonbelopp nere på stan i Bollnäs en sen kväll lixom...
Man vet ju hur folk från Bollnäs är...
Säkert någon som trycker fast ett Hubba Bubba på rutan eller nåt :mrgreen:
Jodu här vet man aldrig vad som händer :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar