Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MrX
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 22 jul 2016 11:59
Kontakt:

Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av MrX »

Hej,
Såg i referral-villkoren med gratis supercharging att "Obegränsad gratis Supercharger-laddning gäller endast för den ursprungliga ägaren till bilen och endast under det ursprungliga ägarskapet." Nån som vet ifall det enligt Teslas mening räknas som att man byter ägare ifall man köper ut bilen från leasingbolaget nån gång i tiden? Eller vad som händer ifall mitt företag säljer bilen till mig som privatperson. Det känns som att det inte borde vara det dom är ute efter att stoppa med den regeln, så det hela beror väl kanske på hur medgörliga dom är.

Nån som har erfarenhet av frågan?
Har mailat dem och väntar på svar...
Referral-länk för 9000 SEK rabatt och fri supercharging: http://---. Kolla gärna in min kostnadskalkylator vid företagsleasing på http://www.goingtesla.se/kostnadskalkylator
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av Wir »

Har själv funderat på samma sak, du får gärna meddela svaret här sen :)
Model S 90D -17
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 12 aug 2017 23:59
Ort: North of the Wall...

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av Satellite65 »

Den tillhör bilen som en option... hela bilens livslängd enligt vad de sa åt mig.
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5293
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Satellite65 skrev:
Den tillhör bilen som en option... hela bilens livslängd enligt vad de sa åt mig.
Det beror på när bilen är beställd. Det är inte alla bilar som har fri SuC för evigt.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 12 aug 2017 23:59
Ort: North of the Wall...

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av Satellite65 »

Nicke Nyfiken skrev:
Satellite65 skrev:
Den tillhör bilen som en option... hela bilens livslängd enligt vad de sa åt mig.
Det beror på när bilen är beställd. Det är inte alla bilar som har fri SuC för evigt.
Hur vet man om man blivit "lurad" ? :roll:
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av bylund »

Jag gissar att det som räknas är när den byter konto på My Tesla. De kollar knappast mot fordonsregistret vem som är ägare och brukare.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av Tars »

bylund skrev:
Jag gissar att det som räknas är när den byter konto på My Tesla. De kollar knappast mot fordonsregistret vem som är ägare och brukare.
Skulle gissa också att det ligger till så.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 12 aug 2017 23:59
Ort: North of the Wall...

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av Satellite65 »

Min säljare sa uttryckligen att jag skulle få gratis SC hela bilens livslängd... men hon sa även att det gick att flytta över detta på en kommande bil om jag ville.
Det där med mytesla låter vettigt annars.
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
Användarvisningsbild
MrX
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 22 jul 2016 11:59
Kontakt:

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av MrX »

Satellite65 skrev:
Min säljare sa uttryckligen att jag skulle få gratis SC hela bilens livslängd... men hon sa även att det gick att flytta över detta på en kommande bil om jag ville.
Det där med mytesla låter vettigt annars.
När köpte du din? Var det nyss när dom körde med gratis suc via referral?
Referral-länk för 9000 SEK rabatt och fri supercharging: http://---. Kolla gärna in min kostnadskalkylator vid företagsleasing på http://www.goingtesla.se/kostnadskalkylator
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av helix »

Satellite65 skrev:
Min säljare sa uttryckligen att jag skulle få gratis SC hela bilens livslängd... men hon sa även att det gick att flytta över detta på en kommande bil om jag ville.
Det där med mytesla låter vettigt annars.
Vad hon troligtvis egentligen sa är att du har gratis SuC bilens livslängd så länge du själv äger bilen. Hon sa även att du får fri SuC om du beställer ny Tesla (men glömde nämna detaljen att du måste beställa innan 31:e december 2017 för att detta ska gälla).

Det är lätt att kolla på din bil. Har den option code SC05 så gäller det jag skrev ovan. Har den SC01 så har bilen fri SuC tills bilen skrotas oavsett hur många ägarbyten som görs under bilens livstid.

När det gäller utköp från leasing så tror även jag att så länge ägarskapet inte byts på MyTesla så har bilen fri SuC (för de bilar som har SC05). Det spelar ingen roll om du ändrar ägare från bolaget till dig privat då det är samma brukare av bilen och i Teslas värld har det inte gjorts något ägarbyte.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av e5m1r »

Är det inte när bilen kopplas till nytt konto ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 12 aug 2017 23:59
Ort: North of the Wall...

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av Satellite65 »

Jag har beställt bilen nyss och väntar på den...

Jag ska kolla upp vilken code den har, och kräva att det skall vara tills att den skrotas innan jag betalar, för det har jag blivit lovad av säljaren.
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 12 aug 2017 23:59
Ort: North of the Wall...

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av Satellite65 »

helix skrev:
Satellite65 skrev:
Min säljare sa uttryckligen att jag skulle få gratis SC hela bilens livslängd... men hon sa även att det gick att flytta över detta på en kommande bil om jag ville.
Det där med mytesla låter vettigt annars.
Vad hon troligtvis egentligen sa är att du har gratis SuC bilens livslängd så länge du själv äger bilen. Hon sa även att du får fri SuC om du beställer ny Tesla (men glömde nämna detaljen att du måste beställa innan 31:e december 2017 för att detta ska gälla).

Det är lätt att kolla på din bil. Har den option code SC05 så gäller det jag skrev ovan. Har den SC01 så har bilen fri SuC tills bilen skrotas oavsett hur många ägarbyten som görs under bilens livstid.

När det gäller utköp från leasing så tror även jag att så länge ägarskapet inte byts på MyTesla så har bilen fri SuC (för de bilar som har SC05). Det spelar ingen roll om du ändrar ägare från bolaget till dig privat då det är samma brukare av bilen och i Teslas värld har det inte gjorts något ägarbyte.
Ar det koden CSC01 eller 05 jag skall leta efter, jag hittar endast CSC04??
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
Användarvisningsbild
MrX
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 22 jul 2016 11:59
Kontakt:

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av MrX »

Nu har jag fått besked från min säljare. Så länge jag inte byter konto på "my tesla" så följer suc med ifall jag köper ut bilen till mitt företag eller till mig privat. Vad jag knyte får göra är att t ex sälja den till min fru.
Referral-länk för 9000 SEK rabatt och fri supercharging: http://---. Kolla gärna in min kostnadskalkylator vid företagsleasing på http://www.goingtesla.se/kostnadskalkylator
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av HelectriC »

Satellite65 skrev:
Jag har beställt bilen nyss och väntar på den...

Jag ska kolla upp vilken code den har, och kräva att det skall vara tills att den skrotas innan jag betalar, för det har jag blivit lovad av säljaren.
Har du beställt i år, så kan du nog avbeställa med en gång, hela bilens livslängd (oavsett ägare) finns inte längre.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av bylund »

MrX skrev:
Nu har jag fått besked från min säljare. Så länge jag inte byter konto på "my tesla" så följer suc med ifall jag köper ut bilen till mitt företag eller till mig privat. Vad jag knyte får göra är att t ex sälja den till min fru.
Så länge hon inte insisterar på att berätta för Tesla och kräva att bilen flyttar över på sitt eget My Tesla-konto så torde även det går bra.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av jpetters »

Då kan man förutse framtida försäljningar av Teslor inklusive färdigt konto på "My Tesla".
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 12 aug 2017 23:59
Ort: North of the Wall...

Re: Gratis Supercharger även vid utköp från leasing

Inlägg av Satellite65 »

HelectriC skrev:
Satellite65 skrev:
Jag har beställt bilen nyss och väntar på den...

Jag ska kolla upp vilken code den har, och kräva att det skall vara tills att den skrotas innan jag betalar, för det har jag blivit lovad av säljaren.
Har du beställt i år, så kan du nog avbeställa med en gång, hela bilens livslängd (oavsett ägare) finns inte längre.
Upptäckte det...
Känns lite tråkigt när det sas innan bokning men men... den kanske blir svårare att avyttra i framtiden men man får ta smällen då.
Men de ska givetvis höra när bilen ska hämtas..
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
Skriv svar