Min X är på verkstaden, och SC i Mölndal.....

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Min X är på verkstaden, och SC i Mölndal.....

Inlägg av Anders77 »

Som några vet så hämtade jag ut min X 90D i april, har kört lite över 3200 mil med den sen dess.

Ganska snabbt upptäckte vi lite fel på den.

Den ena falkvingedörren stängde sig inte som den skulle, fastnade vid fästet och man fick stänga om dörren.

Innertaket ovanför föraren verkar sitta lite löst.

Sidostycket på föraren stol samt passageraren stol blev väldigt snabbt slitna.

Samt några andra små saker som vi passade på att klaga på när vi ändå lämnade in bilen.

Före sommaren justerade de dörren, så den stängdes korrekt. Lite sned fortfarande dock. Men de skulle ta in min bil i augusti igen för att lacka om en del. De upptäckte att dörren hade gjort ett märke på sidan när den stängdes felaktigt. Alltså inte jag som upptäckte just den biten. Men bra att de såg det.

Så nu lämnades bilen in i måndags förra veckan. Vi fick en X 75D som lånebil, vilket jag klagade lite över.

I tisdags fick jag erbjudande av dem att byta 75:an mot en 90:a, men jag sa det är lugnt, skall ju ändå få min bil på fredag så det gör inget. Jag klarar mig.

I torsdags fick jag dock information om att de upptäckt att passagerare sättet inte var helt som det skulle. Den tror ibland att någon sitter i den fast ingen gör det. Jag hade sagt till om det med, iofs. Men då hade de felsökt och försökt laga det. Detta gick inte så bra. Tydligen stängs airbagen av för den sidan när detta händer med. Så de vägrade lämna min bil åter av säkerhetssjäl. Vilket gjorde att de erbjöd sig att köra ner en 90D till mig på fredagen och ta 75:an åter. Vilket jag tackade dem för och lät dem göra.

Nu i dag fick jag mail om att de sålt 90:an. Så nu är det någon som kommer bli lycklig, för den var riktigt fin kan jag lova. Som kompensation för att min bil inte kommer bli lagad på 2 veckor - 2 månader (stolen skall skeppas från USA, för det var tydligen slut på dem i Europa) så får jag låna en 100D istället.

Ville bara skriva av mig om hur pass djäkla grymt bra det är med deras Service, när allt går som det skall. Har hört om en del som haft problem med dem, men jag kan bara säga att jag är djäkligt nöjd just nu.

Risken finns dock att jag får köra deras 100D nu i 2 månader.....Kul men ändå lite segt att inte ha sin egen bil. Sen kan det hända att de får denna 100D såld med, och då får jag något annat.

Jag tänker så här. Första lånebil var en 75:a, nästa blev en 90:a och nu får jag en 100:a. Så snälla någon köp denna bil, för då borde jag mattematiskt få låna en P100D som nästa bil :D
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Min X är på verkstaden, och SC i Mölndal.....

Inlägg av Remuz »

Att få en X när man har sin bil inne låter som en dröm. Har haft P85D och S75 samt S70D som låne, aldrig en X
P85D svart/svart med gratis SuC
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Min X är på verkstaden, och SC i Mölndal.....

Inlägg av vigge50 »

Lägga upp länken till den, finns flera Model X 100D på Teslas hemsida vilket i och för sig betyder att du kanske får en 100D även nästa gång.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5512
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Min X är på verkstaden, och SC i Mölndal.....

Inlägg av Gustafsson »

å jag fick låna en diesel Audi A6 :-(
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Min X är på verkstaden, och SC i Mölndal.....

Inlägg av Remuz »

A6 kan man ju iaf få in en barnstol i, model S, nja... inte om man vill kunna sitta i sätet framför :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Verdi

Re: Min X är på verkstaden, och SC i Mölndal.....

Inlägg av Verdi »

Remuz skrev:
A6 kan man ju iaf få in en barnstol i, model S, nja... inte om man vill kunna sitta i sätet framför :)
Är du 2,40 meter lång eller? ;) Jag kan utan ansträngning sitta framför vår dotters relativt stora bakåtvända Britax-stol och jag är 189 cm lång. Jag tror faktiskt att det är mer plats än i A6:an. I vår BMW M550d (F11) så var det klart mindre plats i baksätet. Likaså i vår Volvo XC70.

Det som kräver lite tillvänjning är att taket är sluttande så dörröppningen blir lite låg. Och om man har väldigt lång rygg så kan man inte sitta rakt i baksätet. Jag kan precis sitta där utan att böja mig eller hasa ner i sätet.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Min X är på verkstaden, och SC i Mölndal.....

Inlägg av Anders77 »

vigge50 skrev:
Lägga upp länken till den, finns flera Model X 100D på Teslas hemsida vilket i och för sig betyder att du kanske får en 100D även nästa gång.
Är denna som jag har som lånebil just nu :)

https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJXCCE2XHF041881
Svart X90D, bokat en M3.
Skriv svar