Äntligen ägaren till en X100D

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Daf
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 20 aug 2017 22:14
Ort: Tornedalen

Re: Äntligen ägaren till en X100D

Inlägg av Daf »

Satellite65 skrev:
Det blir en X75D och jag hoppas att jag inte har varit för optimistisk när jag tror att det ska räcka. Chademo adaptern skall beställas så att den finns redan vid leverans. Laddar man verkligt gratis på Ok i Luleå?
SuCen i Töre är ett måste för oss.
Jadå, det är bara att säga till i kassan så får du låna kortet som behövs för att få igång laddaren. Det innebär också att macken måste vara öppen, du kan inte ladda ex på natten. Du kommer att avlösa mig som Sveriges nordligaste Tesla vad jag förstår, det blir utmärkt. Töre blir nog nödvändigt vintertid. Sonen har flera gånger kört Skellefteå - Gällivare med sin S 90D sommartid så din X borde fixa Luleå på sommaren utan Töre.
Användarvisningsbild
Daf
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 20 aug 2017 22:14
Ort: Tornedalen

Re: Äntligen ägaren till en X100D

Inlägg av Daf »

Grattis SAB naturligtvis. Alltid roligt med fler Teslor i norr.
Användarvisningsbild
Daf
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 20 aug 2017 22:14
Ort: Tornedalen

Re: Äntligen ägaren till en X100D

Inlägg av Daf »

Smutt skrev:
Grattis!

En fråga är hur tar ni er Töre-Kiruna hittar inget vettigt alternativ?
Jag har möjlighet till privat laddning i Gällivare så jag har inget problem personligen. Pensionat Augustin, fd Hotell Dundret (blandas inte ihop med skidanläggningen, ligger i centrum) har destinationsladdare. Övernattning där?
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Äntligen ägaren till en X100D

Inlägg av Smutt »

Daf skrev:
Smutt skrev:
Grattis!

En fråga är hur tar ni er Töre-Kiruna hittar inget vettigt alternativ?
Jag har möjlighet till privat laddning i Gällivare så jag har inget problem personligen. Pensionat Augustin, fd Hotell Dundret (blandas inte ihop med skidanläggningen, ligger i centrum) har destinationsladdare. Övernattning där?
Känns fel om man kör Kristinehamn-Kiruna övernattning vill jag ha halvvägs ;)
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
SAB
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 09 maj 2017 19:23
Ort: Luleå

Re: Äntligen ägaren till en X100D

Inlägg av SAB »

Jag får väl tacka för gratulationer, det känns som man är en del av framtiden!
Även autoparkrn funkar ju perfekt[WHITE SMILING FACE]
För info så finns ju på OK-center även typ 2 så du kan ladda med medföljande sladd. Och ja gratis men man kanske bör handla nåt som 'tack'...
Då blir det boka Augustin nästa Gällivare sväng då.
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 12 aug 2017 23:59
Ort: North of the Wall...

Re: Äntligen ägaren till en X100D

Inlägg av Satellite65 »

Daf skrev:
Satellite65 skrev:
Det blir en X75D och jag hoppas att jag inte har varit för optimistisk när jag tror att det ska räcka. Chademo adaptern skall beställas så att den finns redan vid leverans. Laddar man verkligt gratis på Ok i Luleå?
SuCen i Töre är ett måste för oss.
Jadå, det är bara att säga till i kassan så får du låna kortet som behövs för att få igång laddaren. Det innebär också att macken måste vara öppen, du kan inte ladda ex på natten. Du kommer att avlösa mig som Sveriges nordligaste Tesla vad jag förstår, det blir utmärkt. Töre blir nog nödvändigt vintertid. Sonen har flera gånger kört Skellefteå - Gällivare med sin S 90D sommartid så din X borde fixa Luleå på sommaren utan Töre.
Ja vi får hoppas det :)
Jag hoppas att den utökade range'n (417km) tar mig hela vägen till Piteå sommartid och Töre eller Luleå Vintertid.
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
Användarvisningsbild
Daf
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 20 aug 2017 22:14
Ort: Tornedalen

Re: Äntligen ägaren till en X100D

Inlägg av Daf »

Satellite65 skrev:
Daf skrev:
Satellite65 skrev:
Det blir en X75D och jag hoppas att jag inte har varit för optimistisk när jag tror att det ska räcka. Chademo adaptern skall beställas så att den finns redan vid leverans. Laddar man verkligt gratis på Ok i Luleå?
SuCen i Töre är ett måste för oss.
Jadå, det är bara att säga till i kassan så får du låna kortet som behövs för att få igång laddaren. Det innebär också att macken måste vara öppen, du kan inte ladda ex på natten. Du kommer att avlösa mig som Sveriges nordligaste Tesla vad jag förstår, det blir utmärkt. Töre blir nog nödvändigt vintertid. Sonen har flera gånger kört Skellefteå - Gällivare med sin S 90D sommartid så din X borde fixa Luleå på sommaren utan Töre.
Ja vi får hoppas det :)
Jag hoppas att den utökade range'n (417km) tar mig hela vägen till Piteå sommartid och Töre eller Luleå Vintertid.
Jag har 456km typical på min X100D vid full laddning och med lite lugn körning är sträckan fullt realistisk på sommaren. Blåser man på blir det klart mindre. Vintern blir intressant men jag är för min del inte orolig. Om inte Töre är uppe kan Luleå tor bli lite knappt när det är som kallast. Du behöver definitivt ladda på innan återresa på vintern.
Skriv svar