Handsfree värdelös

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Re: Handsfree värdelös

Inläggav Teslaägare SolnaGnagarn » 26 sep 2017 22:47

Folk hör inte mig i min X. Blev lite komiskt när jag ringde SC i Infracity för att klaga på lite grejer.

Model XP90DL
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Monark1954 » 29 apr 2018 10:55

Hur ansluter man ett blåtands headset till Modell X?

Direkt till mobilen eller ansluter man USB stickan till bilens USB som mot en dator?

Hur fungerar i dessa fall volymhantering mot bilens ljudanläggning och ljudaviseringar?
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat. Den har regnr. OBELIX. Stark med röda flätor.
e-Golf kommer sommaren 2018.
Har haft. Nissan Leaf Tekna 30 kWh.
För att få obegränsad gratis Supercharger-laddning, använd min länk http://ts.la/mats8766
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bylund » 29 apr 2018 11:00

Går det ens? Bilen agerar ju headset om du ansluter den till en telefon. Vill du lyssna på Spotify med bilen som källa istället för telefonen?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | Referrallänk: http://ts.la/olga1734
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Segelflygaren » 29 apr 2018 11:28

Min uppfattning är att Handsfree funkar uselt i både S och X.
I bilen låter det helt okej, men den man pratar med hör dåligt.
Ni som skriver att det fungerar bra, testa att flytta över samtalet till telefonen när ni pratar nästa gång och be mottagaren jämföra kvaliteten på ljudet.
Har man en bra handsfree så hörs det knappt någon skillnad.
Återkom gärna med resultatet i den här tråden.
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Monark1954 » 29 apr 2018 11:39

Jag har pratat med en som körde i sin Modell S och ringde mej via sin Headset.
Trodde han satt in ljudstudio eller åtminstone hemma.

Bad honom koppla över till bilens handsfree och då kom bruset/däckljudet och ett burkigt ljud.

Får kolla om med honom och återkomma om ingen här har lösningen på hur.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat. Den har regnr. OBELIX. Stark med röda flätor.
För att få obegränsad gratis Supercharger-laddning, använd min länk http://ts.la/mats8766
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Inläggav PoloPrinsen » 29 apr 2018 12:18

En mycket enkel och iaf för mig fungerande metod att kunna prata handsfree är att koppla på mobilens högtalarfunktion och sen klämma fast telefonen i handtaget uppe vid taket. Högtalar och microfonen vänder jag nedåt, mot mig och skärmen upp mot taket.
Men...haha..kom på att jag har ju en riktig telefon med knappar och ej känslig display, så min är både smalare och lite tjockare än gängse pek o titta telefoner...
Jag sitter själv i bilen i 99% så att samtalet hörs i hela kupen gör ingenting.
Mvh PP
Användarvisningsbild
PoloPrinsen

Inläggav Teslaspolen » 29 apr 2018 17:03

Verkar väldigt olika det där. I vår X är det toppenljud, har varit på båda delarna av samtal och det är aldrig problem att höra någon.
Mörkröd 2016 Leaf 24 kWh.

Investera för framtiden med TRINE! https://www.jointrine.com/just-invested/26249
Användarvisningsbild
Teslaspolen

Inläggav Teslaägare Remuz » 29 apr 2018 19:47

Ingen hör något om jag inte sätter Apple watxh på flight mode innan jag går till bilen. Kommer jag ihåg att göra det så verkar folk höra mig hyfsat, men inte alls så bra som man kam förvänta sig
X90D, med alla tillval, inkl AP2 och självkörning
Ska du köpa en ny Tesla? Skicka meddelande till mig innan så kommer vi överens om något bra.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Xmag » 30 apr 2018 14:26

Remuz skrev:Ingen hör något om jag inte sätter Apple watxh på flight mode innan jag går till bilen. Kommer jag ihåg att göra det så verkar folk höra mig hyfsat, men inte alls så bra som man kam förvänta sig

Samma för mig. Jag sätter AppleWatch i flight mode när jag får samtal eller ringer och det funkar bra.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Du får gärna använda min refferal-kod som ger dig fördelar när du skall köpa en Tesla. följ länken http://ts.la/magnus1897
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Monark1954 » 15 maj 2018 23:08

Har köpt ett bluetooth headset med mick avsett för kontorslandskap mm.. Jabra Evolve 75 med brusreduceringsfunktion. "On ear" tror jag typen heter.

Fungerar klockrent till en ny Androidtelefon.
Headsetet ansluts till telefonen. Telefonen är ju redan ansluten till bilen.
När jag är i bilen är både Headsetet och bilen ansluten till telefonen samtidigt.

Man får ett val både för utgående samtal och ingående om vilken enhet man vill ta samtalet i. Headsett, bil eller telefon. Valet ligger kvar tills du vill ändra.

Mute fungerar perfekt på bilens stereo både vid utgående och inkommande samtal.

De jag pratar med hör inte att jag sitter i bilen och kör.
Aktiverar jag brusreducering hör jag inte ens själv däckljudet men stereoljudet klipps lite både på bas och diskant.
Går även bra att prata med bilens passagerare med headsetet på, de är ju gjorda för att prata även med kollegor på kontoret och inte bara i telefon.

Har sett Björn Nyland testa en handsfree som hänger på örat. Ljudet blev bättre än Modell X mick men inte bra.
Men med detta proportionella Jabra Headset så kommer man längre.

Det finns säkert flera bra produkter men har lyckats tidigare med Jabras grejor.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model X