Kan inte fälla in ytterbackspeglarna

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Kan inte fälla in ytterbackspeglarna

Inlägg av Herr X »

Kan rapportera till alla som följt den här tråden med spänning att backspeglarna funkar nu igen!

Kvinnan från Tesla ringde tillbaka nyss och sa att hon ville pröva några grejer till innan hon eskalerade ärendet vidare. Jag fick hoppa in i bilen, hon gjorde någon reset på sin sida och bad mig starta om huvudskärmen genom att hålla inne båda scroll-hjulen på ratten. När skärmen var uppstartad funkade backspeglarna igen.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Kan inte fälla in ytterbackspeglarna

Inlägg av Tars »

Skönt att det löste sig!
Intressant att fet går att lösa på distans utan att behöva uppsöka verkstad. Så jäkla ballt.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Kan inte fälla in ytterbackspeglarna

Inlägg av oscfor »

Upptäckte precis att jag har samma problem, men bara på högersidan.

Vidare har jag ett annat problem som gör att de ska byta backspeglar. När den fäller ner spegeln för att man lagt i backen åker den inte tillbaka upp om den inte hinner ner helt innan man lägger i D igen. Skumt fel. Man kan få den att gå upp genom att klicka på förarprofilen i displayen. Tyvärr var första omgången utbytesspeglar trasiga (transportskada) så jag väntar ännu. I mina öron låter det som mjukvara, men Tesla hävdar hårdvara.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kan inte fälla in ytterbackspeglarna

Inlägg av Remuz »

Går utmärkt att fälla speglarna med handkraft. Fick göra det ett par gånger i vintras pga is
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Kan inte fälla in ytterbackspeglarna

Inlägg av HelectriC »

Herr X skrev:
Kan rapportera till alla som följt den här tråden med spänning att backspeglarna funkar nu igen!

Kvinnan från Tesla ringde tillbaka nyss och sa att hon ville pröva några grejer till innan hon eskalerade ärendet vidare. Jag fick hoppa in i bilen, hon gjorde någon reset på sin sida och bad mig starta om huvudskärmen genom att hålla inne båda scroll-hjulen på ratten. När skärmen var uppstartad funkade backspeglarna igen.
Nu kan vi verkligen pusta ut, jag blev nästan illamående av att sätta mig in i din svåra situation. Jag ska försöka hålla mina problem lite i skymundan när man märker att det uppenbarligen finns teslaägare som har betydligt svårare saker att handskas med :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar