Tesla Roadster 2.0

Här diskuterar vi om Teslas framtida produkter

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Svenssons »

Tars skrev:
Går det att ha takräcke? Bild
Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Tars »

Svenssons skrev:
Tars skrev:
Går det att ha takräcke? Bild
Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?
Måste ju kunna försvara att jag ska kunna ha den i arbetet. Express service! Nästan helt ljudlöst.
Det kommer vara mitt motto skriver i bak på bilen. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Kulingen »

Vet man när TR2 kommer?
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Bjelke »

Kulingen skrev:
Vet man när TR2 kommer?
På sätt å vis, precis som det står i första inlägget i tråden, dvs år 2020 (enl. Elon) ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Hyted »

Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Bjelke »

Walker skrev:
Tars skrev:
Svenssons skrev:
Tars skrev:
Går det att ha takräcke? Bild
Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?
Måste ju kunna försvara att jag ska kunna ha den i arbetet. Express service! Nästan helt ljudlöst.
Det kommer vara mitt motto skriver i bak på bilen. Bild
Tror du det blir lättare att komma till kunderna i en R än i en X? :roll: 8-) :lol:
100% svar ja på den frågan såklart :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Tars »

Walker skrev:
Tars skrev:
Svenssons skrev:
Tars skrev:
Går det att ha takräcke? Bild
Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?
Måste ju kunna försvara att jag ska kunna ha den i arbetet. Express service! Nästan helt ljudlöst.
Det kommer vara mitt motto skriver i bak på bilen. Bild
Tror du det blir lättare att komma till kunderna i en R än i en X? :roll: 8-) :lol:
Nja, alltså, jo men, du, asså, den går på el lixom, och så finns det plats för 4 i bilen, kanske mitt verktygsbälte, men jag kommer fort fram!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av bjelkeman »

Hyted skrev:
Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Ekonomin? :lol:
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Hyted »

bjelkeman skrev:
Hyted skrev:
Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Ekonomin? :lol:
JoBild

Men i övrigt?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Svenssons »

bjelkeman skrev:
Hyted skrev:
Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Ekonomin? :lol:
Det kan bli lite extra problematiskt om det är så att förmånsvärdet på en elbil skall baseras på priset på jämförbar bil... Är t.ex. Bugatti Chiron en jämförbar bil blir det inget roligt förmånsvärde.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Hyted »

Tars skrev:
Walker skrev:
Tars skrev:
Svenssons skrev:
Tars skrev:
Går det att ha takräcke? Bild
Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?
Måste ju kunna försvara att jag ska kunna ha den i arbetet. Express service! Nästan helt ljudlöst.
Det kommer vara mitt motto skriver i bak på bilen. Bild
Tror du det blir lättare att komma till kunderna i en R än i en X? :roll: 8-) :lol:
Nja, alltså, jo men, du, asså, den går på el lixom, och så finns det plats för 4 i bilen, kanske mitt verktygsbälte, men jag kommer fort fram!
Detta är snikvarianten av roadster förstår ni.
Det finns en myyycket snabbareBildBild

Det funkar på alla kunder iaf med min MX, ”näää, nån performance har jag inte. Denna räcker gott”
Funkar braBild
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av LarsL »

Hyted skrev:
bjelkeman skrev:
Hyted skrev:
Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Ekonomin? :lol:
JoBild

Men i övrigt?
Chefen (på jobbet eller hemma)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av mati »

Hyted skrev:
Det funkar på alla kunder iaf med min MX, ”näää, nån performance har jag inte. Denna räcker gott”
Funkar braBild
Samma här. När folk frågar och tror att jag har en värstingmodell brukar jag säga att det är den slöaste Teslan som finns, den byggs dessutom inte längre, och alla modeller som finns att köpa idag är vassare. Det stämmer ju faktiskt. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Tars »

Hyted skrev:
Tars skrev:
Walker skrev:
Tars skrev:
Svenssons skrev:
Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?
Måste ju kunna försvara att jag ska kunna ha den i arbetet. Express service! Nästan helt ljudlöst.
Det kommer vara mitt motto skriver i bak på bilen. Bild
Tror du det blir lättare att komma till kunderna i en R än i en X? :roll: 8-) :lol:
Nja, alltså, jo men, du, asså, den går på el lixom, och så finns det plats för 4 i bilen, kanske mitt verktygsbälte, men jag kommer fort fram!
Detta är snikvarianten av roadster förstår ni.
Det finns en myyycket snabbareBildBild

Det funkar på alla kunder iaf med min MX, ”näää, nån performance har jag inte. Denna räcker gott”
Funkar braBild
Får smacka dit 60d. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Hyted skrev:
Det funkar på alla kunder iaf med min MX, ”näää, nån performance har jag inte. Denna räcker gott”
Funkar braBild
Samma här. När folk frågar och tror att jag har en värstingmodell brukar jag säga att det är den slöaste Teslan som finns, den byggs dessutom inte längre, och alla modeller som finns att köpa idag är vassare. Det stämmer ju faktiskt. ;)
Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Hyted »

LarsL skrev:
Hyted skrev:
bjelkeman skrev:
Hyted skrev:
Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Ekonomin? :lol:
JoBild

Men i övrigt?
Chefen (på jobbet eller hemma)
På jobbet är jag chefen, det är mycket smidigt och blir på det viset lättförhandlat.

Hemmachefen, som är mycket mer chef än jag bryr sig inte om mina bilaffärer allsBild
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av mati »

@Tars: Jo, men det är ju fusk. Jante-trimning eller vad kallas det?
Min 90D är ju numera slöare än alla nya Model S. Även om der inte är nånting som bekymrar mig direkt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Hyted »

Walker skrev:
Hyted skrev:
LarsL skrev:
Hyted skrev:
bjelkeman skrev:
Ekonomin? :lol:
JoBild

Men i övrigt?
Chefen (på jobbet eller hemma)
På jobbet är jag chefen, det är mycket smidigt och blir på det viset lättförhandlat.

Hemmachefen, som är mycket mer chef än jag bryr sig inte om mina bilaffärer allsBild
Endel har det bättre än andra.... :roll:
Hehe...
jo jag har ju förstått detBild
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Tars »

mati skrev:
@Tars: Jo, men det är ju fusk. Jante-trimning eller vad kallas det?
Min 90D är ju numera slöare än alla nya Model S. Även om der inte är nånting som bekymrar mig direkt.
Hehe. Det var en bra benämning.
Tycker 85d och 90d är det smartaste köpet när det gäller äldre bilar och dagens 75d är bäst för en ny. Det är min åsikt.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av mati »

Tars skrev:
mati skrev:
@Tars: Jo, men det är ju fusk. Jante-trimning eller vad kallas det?
Min 90D är ju numera slöare än alla nya Model S. Även om der inte är nånting som bekymrar mig direkt.
Hehe. Det var en bra benämning.
Tycker 85d och 90d är det smartaste köpet när det gäller äldre bilar och dagens 75d är bäst för en ny. Det är min åsikt.
90:an verkar ha sämre batteri än gamla 85:an. Det degenereras snabbare har jag märkt. Jag har redan efter ett halvår ungefär lika mycket kapacitet kvar som min gamla P85 hade efter tre år. Så i praktiken är batteriet inte bättre än ett äldre 85-batteri.
Skulle jag köpa en begagnad idag så skulle jag kanske ta en P85D, som ny skulle jag precis som du säger satsa på en 75D.
Nu blev det ganska mycket OT.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Tars skrev:
mati skrev:
@Tars: Jo, men det är ju fusk. Jante-trimning eller vad kallas det?
Min 90D är ju numera slöare än alla nya Model S. Även om der inte är nånting som bekymrar mig direkt.
Hehe. Det var en bra benämning.
Tycker 85d och 90d är det smartaste köpet när det gäller äldre bilar och dagens 75d är bäst för en ny. Det är min åsikt.
90:an verkar ha sämre batteri än gamla 85:an. Det degenereras snabbare har jag märkt. Jag har redan efter ett halvår ungefär lika mycket kapacitet kvar som min gamla P85 hade efter tre år. Så i praktiken är batteriet inte bättre än ett äldre 85-batteri.
Skulle jag köpa en begagnad idag så skulle jag kanske ta en P85D, som ny skulle jag precis som du säger satsa på en 75D.
Nu blev det ganska mycket OT.
Trist att höra.
Min 90d har hållit sig likadant efter 1600 mil. Ingen degradering.
Vill inte strö salt i såret. Sorry.
Har 407 km vid 90% och 450 km vid 100% på 90d.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av kangru »

Tars skrev:
mati skrev:
Tars skrev:
mati skrev:
@Tars: Jo, men det är ju fusk. Jante-trimning eller vad kallas det?
Min 90D är ju numera slöare än alla nya Model S. Även om der inte är nånting som bekymrar mig direkt.
Hehe. Det var en bra benämning.
Tycker 85d och 90d är det smartaste köpet när det gäller äldre bilar och dagens 75d är bäst för en ny. Det är min åsikt.
90:an verkar ha sämre batteri än gamla 85:an. Det degenereras snabbare har jag märkt. Jag har redan efter ett halvår ungefär lika mycket kapacitet kvar som min gamla P85 hade efter tre år. Så i praktiken är batteriet inte bättre än ett äldre 85-batteri.
Skulle jag köpa en begagnad idag så skulle jag kanske ta en P85D, som ny skulle jag precis som du säger satsa på en 75D.
Nu blev det ganska mycket OT.
Trist att höra.
Min 90d har hållit sig likadant efter 1600 mil. Ingen degradering.
Vill inte strö salt i såret. Sorry.
Har 407 km vid 90% och 450 km vid 100% på 90d.
Jag har 417km på 100% på 85D efter 2år och 4K mil och hade 421km som ny.
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av MaLund13 »

Tänk på att den siffran inte säger så mycket, BMSen kan ge felaktig estimering om batteriets SoC om det inte är balanserat. Mest exakta mätmetoden på degradering är att ladda ur batteriet från fullt till nästintill tomt och kolla hur mycket energi som gick åt.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av AGCF »

MaLund13 skrev:
Tänk på att den siffran inte säger så mycket, BMSen kan ge felaktig estimering om batteriets SoC om det inte är balanserat. Mest exakta mätmetoden på degradering är att ladda ur batteriet från fullt till nästintill tomt och kolla hur mycket energi som gick åt.
Hur vet man att BMSen är exaktare på att mäta energimängden mellan helt fullt till nästan tomt?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla Roadster 2.0

Inlägg av mati »

MaLund13 skrev:
Tänk på att den siffran inte säger så mycket, BMSen kan ge felaktig estimering om batteriets SoC om det inte är balanserat. Mest exakta mätmetoden på degradering är att ladda ur batteriet från fullt till nästintill tomt och kolla hur mycket energi som gick åt.
Det var så jag gjorde. Laddat fullt, låtit bilen stå några timmar för balansering, laddat igen till fullt, kört till nästan tomt. Resultatet blev att det finns 75kWh tillgängligt. Jag gjorde samma sak i juni i år, då var det 82kWh. Tyvärr verkar det så att mitt batteri är ett dåligt ex. Hoppas att det inte fortsätter i den takten. Bilen har bara gått drygt 1900 mil.
Jag har f ö varit väldigt snällt mot batteriet. Aldrig laddat fullt (förutom vid testtillfället), laddat enbart ett fåtal gånger vid SuC osv. Det känns lite som att det inte spelar någon större roll.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar