Tesla Spokesperson: Model 3 Is 'On Schedule,' Not Delayed To 2018 Like Reports Are SuggestingStefan skrev:Det påstås att 3an är försenad
http://uk.businessinsider.com/tesla-mod ... 015-6?r=US
http://finance.yahoo.com/news/tesla-spo ... 16497.html
Moderator: Redaktion
Tesla Spokesperson: Model 3 Is 'On Schedule,' Not Delayed To 2018 Like Reports Are SuggestingStefan skrev:Det påstås att 3an är försenad
http://uk.businessinsider.com/tesla-mod ... 015-6?r=US
Beror på hur man definierar tidschema. För mig är det hur jag uppfattar informationen jag läser eller hör. Men som vi alla vet så är ju inte TM bäst på att hålla tidplaner för sina produkter. Vi får hoppas att presentationen som visade 2018 inte stämmer utan att 2017 fortfarande håller. I allafall för oss som vi ha en redan nu...Svenssons skrev:Hur kan något utan satt tidsschema vara försenat?Stefan skrev:Det påstås att 3an är försenad
http://uk.businessinsider.com/tesla-mod ... 015-6?r=US
Kanonbrachpaulin skrev:Tesla Spokesperson: Model 3 Is 'On Schedule,' Not Delayed To 2018 Like Reports Are SuggestingStefan skrev:Det påstås att 3an är försenad
http://uk.businessinsider.com/tesla-mod ... 015-6?r=US
http://finance.yahoo.com/news/tesla-spo ... 16497.html
Angående luftmotståndskoefficienten (Cd):TiborBlomhall skrev:I motorvägsfarter har luftmotståndet mycket högre påverkan än vikten. Annat än i Alperna iaf
Att Tesla skulle kunna minska drag koefficienten på Model 3 till under Model S tror jag inte mycket på, iom att den redan har bland de (eller den?) lägsta av alla bilar.
Däremot så har de två trumfkort på handen:
- frontarean på Model 3 blir mindre än på Model S, därmed får bilen mindre luftmotstånd trots samma drag coefficient
- kan de skippa backspeglarna kan de också rejält minska luftmotståndet. Neråt hälften
Om de får till detta får de ju en sjuk edge då vad jag vet inte finns många bilar i den prisklassen med aluminiumchassi.This BIW cost is believed sufficient to support an aluminum body for Model 3, though Tesla has said it is considering steel