Jag gör lika dant. Om målet är en Supercharger, så behöver man inte mer än några procent marginal.
Så länge som batterierna inte blir stående med så lite laddning så tror jag inte det är några problem.
Däremot om man kör slut på batterierna och inte laddar dom. Då kan det ställa till problem.
GM dödar Tesla 2016
Moderator: Redaktion
Re: GM dödar Tesla 2016
För alla som inte har Tesla kan det vara värt att nämna att allt sånt här blir helt naturligt väldigt snabbt. Man vet om man kan ladda på destinationen och längden på laddstoppet på sista superladdaren innan destinationen avgörs av hur det kommer se ut med laddmöjlighet framöver. För mig är allt detta lika naturligt som det var att tanka när jag körde dieselbil. Det som alltså låter väldigt tekniskt och komplicerat med kWh, ampere, laddtid etc. etc. är något som bara förekommer här på forumet där folk nördar ner sig i detaljer - i verkligheten bara kör man och tar sina pauser där det råkar stå superladdare.Martinen skrev:Däremot om man kör slut på batterierna och inte laddar dom. Då kan det ställa till problem.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: GM dödar Tesla 2016
Jag tror inte heller att batteriet tar skada av urladdningar bara de laddas direkt igen. Den bil jag skulle undvika som begagnad (alltså sämsta batteriet) är innerstadsbilen (wasastan) där bilen laddas varannan vecka på SC och däremellan stått först med nästan 100% laddning och sedan nästan nere på noll.
Hur OT kan man hamna?
Hur OT kan man hamna?
Re: GM dödar Tesla 2016
Helt rättHerr X skrev:För alla som inte har Tesla kan det vara värt att nämna att allt sånt här blir helt naturligt väldigt snabbt. Man vet om man kan ladda på destinationen och längden på laddstoppet på sista superladdaren innan destinationen avgörs av hur det kommer se ut med laddmöjlighet framöver. För mig är allt detta lika naturligt som det var att tanka när jag körde dieselbil. Det som alltså låter väldigt tekniskt och komplicerat med kWh, ampere, laddtid etc. etc. är något som bara förekommer här på forumet där folk nördar ner sig i detaljer - i verkligheten bara kör man och tar sina pauser där det råkar stå superladdare.Martinen skrev:Däremot om man kör slut på batterierna och inte laddar dom. Då kan det ställa till problem.