Önskelista för nya features!

Här diskuterar vi om Teslas framtida produkter

Moderator: Redaktion

nisse hult
Inlägg: 3
Blev medlem: 23 maj 2016 00:01

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av nisse hult »

nu är jag fortfarande "bara" teslaentusiast, men först på min önskelista är HUD, en riktigt premium såsom anstår en riktigt bra bil.
jag har noterat att ingen!!! vill ha en HUD som nästa feature , kommer det en HUD i superklass så ska jag köpa en tesla så snart jag kan.

tänk på vilka signaler ni ger till elon om ni inte önskar en HUD.(han kanske smygläser chatten)

ja jo, en dragkrok hade varit bra att ha på model s också
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 27 maj 2015 15:10
Ort: Uppsala

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av JorgenM »

djFabbe skrev:

Skulle också vilja se bättre Siristöd med aktivering sv Siri från ratten, liksom många andra märken har. Detta är viktigare än städ för CarPlay tycker jag, men det sistnämnda vore också trevligt.
Men det är väl bara att säga Hej Siri, varför ha en knapp!?
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av leiflodde »

Bättre navigator som först visar rätt men även med möjlighet till delmål osv.

Kunna sänka säkerhetsbältet för korta personer så det ej sitter runt halsen (eller har nya bilar det kanske?)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av e5m1r »

Key memory
Smartare ac som inte behöver gå på trilojon varv för att hålla bilen kall
Möjlighet till delmål i navigator samt snabbast, kortast, energi effektivast rutt förslag
Varför inte självlärande gps som fattar att det finns väg där man kört i motorvägsfart ?
Confort in/ut ( ratt stol flyttas så det är enklare att stiga in gå ut
Konstant tjut från prkerings sensorer när det är dax att stanna
Adaptiva strålkastare ( kurvljus på riktigt )
Enterteiment för baksäte
Eldriven frunk
Adaptiv/Dynamisk luftfjädring
Komfortstolar
Adaptiv ljudvolym
Ny webläsare motor



Ska du köpa tesla? Använd min länk http://--- och spara 8000kr Tack
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av Surfaren »

Min sambo vill ha profiler även för passageraren fram, så hon kan spara sina stolsinställningar och få tillbaka dem efter jag gett någon annan en åktur.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av Surfaren »

Körde just över ett hål i vägen med AP och tänkte att det skulle vara trevligt om AP kände igen hål i vägen och undvek att köra i dem.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av dstr »

En notifiering i appen "charging degraded" - när laddningen plötsligt sjunker hastigt, som när man skjuter en av faserna vid 3fas-laddning.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2325
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av mans71 »

"Beam me up, Scotty"
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av drakbane »

Sidospeglarna fälls ut när man trampar på bromsen, INTE var gång man öppnar dörren.

/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av Surfaren »

På tal om sidospeglarna: det vore najs om de fälldes in automatiskt (och sen ut igen) när bilen med hjälp av kameran räknar ut att det blir ett tajt möte på en smal väg. Model S och X är ju ganska breda bilar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av e5m1r »

Surfaren skrev:
På tal om sidospeglarna: det vore najs om de fälldes in automatiskt (och sen ut igen) när bilen med hjälp av kameran räknar ut att det blir ett tajt möte på en smal väg. Model S och X är ju ganska breda bilar.
Krävs stereo kamera för att mäta avstånd så eventuellt möjligt på X då den ryktas med dubbla kameror
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av Svenssons »

e5m1r skrev:
Surfaren skrev:
På tal om sidospeglarna: det vore najs om de fälldes in automatiskt (och sen ut igen) när bilen med hjälp av kameran räknar ut att det blir ett tajt möte på en smal väg. Model S och X är ju ganska breda bilar.
Krävs stereo kamera för att mäta avstånd så eventuellt möjligt på X då den ryktas med dubbla kameror
De Model X som har levererats och som levereras just nu har inte dubbla kameror men alla har kamerahus för dubbla kameror fast bara en kamera installerad. Det behövs också hårdvara för att analysera stereobilderna.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av 12man »

Surfaren skrev:
På tal om sidospeglarna: det vore najs om de fälldes in automatiskt (och sen ut igen) när bilen med hjälp av kameran räknar ut att det blir ett tajt möte på en smal väg. Model S och X är ju ganska breda bilar.
du kör tajt, 11cm make it or break it
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare
Inlägg: 348
Blev medlem: 06 jul 2016 10:45

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av djFabbe »

JorgenM skrev:

Men det är väl bara att säga Hej Siri, varför ha en knapp!?
Därför att det då aktiverar Siri i telefonen och väl inte i Teslans ljudsystem? Är ju en osnygg lösning där telefonsamtalen som man tex ringer upp inte kopplas in i Teslans handsfree. Det gör också att jag måste ha min iPhone framme, den kan inte ligga i fickan.

Om Siri fanns tillgänglig direkt från ratten hade säkert många också valt att tex justera klimatanläggningen via röstkommando via appen remote s istället för att fippla med touchscreen / ratt under färd. Antar att det har med licenskostnader mot Apple att göra, precis som med iTunesintegration som saknas i Teslans bilar.

Någon som förresten vet om röstkommandon till Tesla via Siri / remote S fungerar på svenska? Bara det är ju anledning att använda Siri istället! Och så klart för att slippa behöva säga "Call Pelleeea laernstrooom" när man vill ringa Pelle Lärnström. :D
Senast redigerad av djFabbe, redigerad totalt 2 gång.
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Önskelista för nya features!

Inlägg av grenhall »

djFabbe skrev:
JorgenM skrev:

Men det är väl bara att säga Hej Siri, varför ha en knapp!?
Därför att det då aktiverar Siri i telefonen och väl inte i Teslans ljudsystem? Är ju en osnygg lösning där telefonsamtalen som man tex ringer upp inte kopplas in i Teslans handsfree. Det gör också att jag måste ha min iPhone framme, den kan inte ligga i fickan.

Om Siri fanns tillgänglig direkt från ratten hade säkert många också valt att tex justera klimatanläggningen via röstkommando via appen remote s istället för att fippla med touchscreen / ratt under färd. Antar att det har med licenskostnader mot Apple att göra, precis som med iTunesintegration som saknas i Teslans bilar.

Någon som förresten vet om röstkommandon till Tesla via Siri / remote S fungerar på svenska? Bara det är ju anledning att använda Siri istället! Och så klart för att slippa behöva säga "Call Pelleeea laernstrooom" när man vill ringa Pelle Lärnström. :D
Ringer du honom ofta kanske du ska döpa om honom till Pelle. :)
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Skriv svar