Leasingkontrakt övertages.

Här köper du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av mati »

Det är väl precis så att man måste lära sig att vara med elbil. Så småningom inser man att det där stora Tesla-batteriet egentligen inte behövs. Det är bara en massa onödig vikt att släpa omkring, 360 dagar om året. Därmed vill jag inte säga att ingen behöver det, men de flesta klarar sig med betydligt mindre.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Tars »

Har Rex, men har samma uppfattning som andra här som har Rex, att det känns skönt att ha, men att det väger mer, och påverkar räckvidden såklart, så hade jag köpt en idag, så hade det blivit en BEV. Du slipper betala för generatorn och du får mer i SMBP, tror du får 40.000 men är lite osäker på den fronten.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

Innan frugan springer iväg för långt i sina tankar...

Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?

Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.

Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?

Alternativen nu är:

Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?

Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)

Hur skulle ni tänka?
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Verdi

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Verdi »

Mistafrizz skrev:
Innan frugan springer iväg för långt i sina tankar...

Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?

Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.

Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?

Alternativen nu är:

Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?

Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)

Hur skulle ni tänka?
Iofs över 200' men 298' för en helt ny är inte så dumt. Det betyder lägre kostnad för försäkring och gratis service. Tror inte totalkostnaden blir särskilt mycket dyrare än för en gammal 60Ah bil. Dessutom har man ju bättre garantier och alltid trevligt att vara första ägaren på en kärra.

https://www.blocket.se/uppsala/BMW_i3_9 ... ?ca=10&w=3

Den har även trefas och snabbladdning DC såklart. Går jättebra att ladda med Tesla WC. Min står på laddning här utanför i detta nu faktiskt. :)
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av themax »

Mistafrizz skrev:
8-)
Jag blev så överraskad när vi sågs i onsdags att jag glömde gratulera. Här står man å spanar efter en PHEV och så glider det upp en svart X90D. Grattis!
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

themax skrev:
Mistafrizz skrev:
8-)
Jag blev så överraskad när vi sågs i onsdags att jag glömde gratulera. Här står man å spanar efter en PHEV och så glider det upp en svart X90D. Grattis!
Så blir det ibland - Kamprad lyckades när en energidisplay, förblindar tillräckligt för att en Model X försvinner i bakgrunden. :D
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

Verdi skrev:
Mistafrizz skrev:
Innan frugan springer iväg för långt i sina tankar...

Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?

Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.

Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?

Alternativen nu är:

Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?

Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)

Hur skulle ni tänka?
Iofs över 200' men 298' för en helt ny är inte så dumt. Det betyder lägre kostnad för försäkring och gratis service. Tror inte totalkostnaden blir särskilt mycket dyrare än för en gammal 60Ah bil. Dessutom har man ju bättre garantier och alltid trevligt att vara första ägaren på en kärra.

https://www.blocket.se/uppsala/BMW_i3_9 ... ?ca=10&w=3

Den har även trefas och snabbladdning DC såklart. Går jättebra att ladda med Tesla WC. Min står på laddning här utanför i detta nu faktiskt. :)
Vad får du för fart i laddningen?
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Verdi

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Verdi »

Mistafrizz skrev:
Verdi skrev:
Mistafrizz skrev:
Innan frugan springer iväg för långt i sina tankar...

Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?

Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.

Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?

Alternativen nu är:

Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?

Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)

Hur skulle ni tänka?
Iofs över 200' men 298' för en helt ny är inte så dumt. Det betyder lägre kostnad för försäkring och gratis service. Tror inte totalkostnaden blir särskilt mycket dyrare än för en gammal 60Ah bil. Dessutom har man ju bättre garantier och alltid trevligt att vara första ägaren på en kärra.

https://www.blocket.se/uppsala/BMW_i3_9 ... ?ca=10&w=3

Den har även trefas och snabbladdning DC såklart. Går jättebra att ladda med Tesla WC. Min står på laddning här utanför i detta nu faktiskt. :)
Vad får du för fart i laddningen?
11 kW. Räknade ut vad jag fått från laddningen nu på förmiddagen och med höftade siffror så hamnade jag på ca 10 kW. (Från ca 10% till 95% på 2,5 timme.) Så det verkar stämma bra i praktiken också. Men nu verkar den vilja ha nästan en timme på sig för resterande 5% av nån anledning...

Teslan laddar med ca 50 km/h enligt typical rating. Det är väl 50 * ~190 = 9,5 kW?

Dvs i3:an suger i sig minst lika snabbt som Teslan.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Leo »

Laddhastigheten måste dras ned mot slutet. Min förra e-Golf laddade 0-80% på 30min, 80-95% på 15min och 95-100% också på 15min.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Pagu
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 03 jun 2017 08:30
Ort: Smedjebacken
Kontakt:

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Pagu »

Tesla model S 70 D 2016
Har gått ca: 6000 mil
D 4W Dual Motor fyrhjulsdrift
19-tums hjul (Sommardäck på Turbinfälg
Batteri på 70 kWh
Gratis Supercharger hala bilens livslängd
Förstklassigt interiörpaket
Autopilot no 1
AC (Kan styras via app i telefon)
Panoramatak med taklucka
Elektrisk bagageöppning

Deep Blue metallic-färg
Dubbade vinterdäck på orginalfälg
+ massor av finesser.
Finns några mindre skavanker på bilens klädsel.

Ej momssmittad.

Företagsleasad hos Fleetmanage/Sixt:
Vid övertagandet av företagslesing gäller följande:
Pris 719 000:- minius aktuellt restväde i leasingavtalet ca 660 000:- så 59 000:- kontant, detta inklusive dubbdäck på fälg som inte ingår i leasingen.
Återköpsgaranti från Tesla juni 2019 472 500:- om leasingavtalet övertas. Leasingkostnad per månad 13 750:- ink moms. Service och försäkring ingår i leasingen.
Tesla01.jpg
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

Pagu skrev:
Tesla model S 70 D 2016
Har gått ca: 6000 mil
D 4W Dual Motor fyrhjulsdrift
19-tums hjul (Sommardäck på Turbinfälg
Batteri på 70 kWh
Gratis Supercharger hala bilens livslängd
Förstklassigt interiörpaket
Autopilot no 1
AC (Kan styras via app i telefon)
Panoramatak med taklucka
Elektrisk bagageöppning

Deep Blue metallic-färg
Dubbade vinterdäck på orginalfälg
+ massor av finesser.
Finns några mindre skavanker på bilens klädsel.

Ej momssmittad.

Företagsleasad hos Fleetmanage/Sixt:
Vid övertagandet av företagslesing gäller följande:
Pris 719 000:- minius aktuellt restväde i leasingavtalet ca 660 000:- så 59 000:- kontant, detta inklusive dubbdäck på fälg som inte ingår i leasingen.
Återköpsgaranti från Tesla juni 2019 472 500:- om leasingavtalet övertas. Leasingkostnad per månad 13 750:- ink moms. Service och försäkring ingår i leasingen.
Just jag som trådskapare har hittat min bil, så det kanske är bättre att starta en egen tråd för just din bil - så får erbjudandet mer genomslagskraft tänker jag.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Skriv svar