Tesla önskas köpa.

Här köper du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Tesla önskas köpa.

Inlägg av AGCF »

Mistafrizz skrev:
Vad bra det gick för mig att inte vilja ha mer. :roll:

Ändrade idag min beställning till en S 85, Pärlemovit, 21", Autopilot, 2nd gen, Panorama, Premium Interiör, Luftfjädring...

Så nu kan det finns en S 70 med ganska kort leveranstid om någon vill ha.
Vad var det för spec på S70?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Tesla önskas köpa.

Inlägg av Mistafrizz »

AGCF skrev:
Mistafrizz skrev:
Vad bra det gick för mig att inte vilja ha mer. :roll:

Ändrade idag min beställning till en S 85, Pärlemovit, 21", Autopilot, 2nd gen, Panorama, Premium Interiör, Luftfjädring...

Så nu kan det finns en S 70 med ganska kort leveranstid om någon vill ha.
Vad var det för spec på S70?

Solidvit, 19", Panorama, 2nd gen, premium interiör.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Tesla önskas köpa.

Inlägg av Oppfinnarn »

Mistafrizz skrev:
AGCF skrev:
Mistafrizz skrev:
Vad bra det gick för mig att inte vilja ha mer. :roll:

Ändrade idag min beställning till en S 85, Pärlemovit, 21", Autopilot, 2nd gen, Panorama, Premium Interiör, Luftfjädring...

Så nu kan det finns en S 70 med ganska kort leveranstid om någon vill ha.
Vad var det för spec på S70?

Solidvit, 19", Panorama, 2nd gen, premium interiör.
Hade jag varit gjord av pengar så hade jag hivat vår peugeot 508 dieselstånka och slagit till med denna :). Efter två veckor med härlig eldrift så är det ju alldeles utomordentligt tråkigt att köra dieselstånkan när frugan snott :shock: min bil för "några ärenden"....
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Tesla önskas köpa.

Inlägg av Mistafrizz »

Fortsätter ställa frågor i den här tråden.


Jag har idag laddat på 6 (?!) olika ställen - hemma, SuC, laddstation på Linnegatan, garage med typ 2, jobbet, Hemköp (där jag dessutom blev ICEad)

SuC - inga konstigheter, hade bara inte tid att ladda mer än 20 min.
Hemma - glömde ställa om till 10A, så säkringen gick. Då slutar bilen att ladda och går tillbaka till 16A spärren, vilket gör att säkringen går igen. Varför?
Laddstationen på Linnegatan, Hemköp, Garaget - var alla av typ 2 med 32A markerat. I appen står det dock att den laddar 16A av 32A, har jag missat en inställning eller något annat?

Nu står bilen med 10A spärren i hemma, ska bli kul att kunna köra med fulladdat batteri igen om 17h.. :lol:

För övrigt är bilen än mer magisk idag, finns absolut inget att klaga på.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Tesla önskas köpa.

Inlägg av ovelundkvist »

Har du dubbla laddare i bilen? Om inte så blir det bara 16A på en 32A typ 2.
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Tesla önskas köpa.

Inlägg av Mistafrizz »

ovelundkvist skrev:
Har du dubbla laddare i bilen? Om inte så blir det bara 16A på en 32A typ 2.

Visste jag inte ens att det fanns, men ser nu att det finns att köpa till i efterhand - är det många som gjort det?
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla önskas köpa.

Inlägg av bylund »

Förr kunde man få det fabriksmonterat. Jag gissar att det var vanligare att folk tog det då. Antingen för att man maxade tillvalen eller för att man trodde att man kanske skulle behöva det. Eftermontering väljer nog mest de som märkt att de behöver det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Tesla önskas köpa.

Inlägg av apkungen »

Dubbelladdare ger väl inte 32 va? Det ger 26? Ger enkelladdare 16 eller ger det 13? Hur funkar det där egentligen?

Om du kör mycket runt överallt så är dubbelladdare bra. Annars karat man sig oftast på 16a och SC och kanske en Chademoladdare som både är snabbare och billigare.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla önskas köpa.

Inlägg av bylund »

apkungen skrev:
Dubbelladdare ger väl inte 32 va? Det ger 26? Ger enkelladdare 16 eller ger det 13? Hur funkar det där egentligen?

Om du kör mycket runt överallt så är dubbelladdare bra. Annars karat man sig oftast på 16a och SC och kanske en Chademoladdare som både är snabbare och billigare.
Äldre bilar hade bara kablage som klarade 13 eller 2*13 A. Dessa har fått det utbytt (åtminstone om de bett om det), och nyare bilar klarar 16 eller 2*16 A från fabrik.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar