Basunen skrev:Zalman3 skrev:Vilket strul det var att hitta en vettig Nissan Leaf till bra pris.
Vid noggrann kontroll visar det sig att de kan vara importerade med skum historik/krockade/ej snabbladdning.
Eller så är det ej en facelift och är utan värmepump mm. Eller så är det en fd snik kommunbil som inte har mobilstyrning.
Första versionen kan funka riktigt bra. Har kört 6000 mil nu. Min plan var att uppdatera till en med värmepump och mer godsaker. Men det funkar för bra. Har 6 mil tor jobbet, med lite extra blir det ofta 8 mil per dag. Jag väntar på en 3:a istället. Så är din dagliga körning inte för lång kan jag rekommendera en Leaf version 1.0.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan tyvärr inte tänka mig en icke faceliftad Leaf, runt 2013 kom den faceliftade och hade bland annat följande finesser:
ökning från 175km till 199km räckvidd
värmepump
3,3 eller 6,6kw laddare
inverter i motorrummet
40 liter ökad bagageutrymme(eftersom invertern är flyttad till motorrummet)
styvare fjädring
ändrat textilvalen i kupén
effektivare motor
minskat luftmotstånd
Speciellt allvarligt är att den inte har värmepump, i Umeå vid -25 grader är det ett måste.
Dessutom tar invertern onödigt stor plats i bagageutrymmet, när man fäller baksätet så är det en balk ivägen.
https://cdn.blocket.com/static/2/origin ... 540102.jpg
På faceliften ser bagaget ut så här.
https://cdn.blocket.com/static/1/origin ... 541542.jpg