Önskar köpa en WC

Här köper du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Önskar köpa en WC

Inlägg av mgorgis »

Efter ett samtal till Tesla SC, så har dem lagt in en liten present i min nya bil som jag hämtar på tisdag ;)
Men fortsätt ni skämta och ha kul. Det är så det blir svårt att söka i forumet när man behöver hitta något seriöst :|
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Önskar köpa en WC

Inlägg av bylund »

Fast om det är just sökbarhet du vill uppnå bör du nog skriva wall connector snarare än WC.

I allmänget, skriv ut saker istället för att hitta på förkortningar! Lite lättare att skriva, mycket svårare att läsa. Detta stycke var för alla, inte riktat till någon särskild.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Önskar köpa en WC

Inlägg av Nicke Nyfiken »

bylund skrev:
Fast om det är just sökbarhet du vill uppnå bör du nog skriva wall connector snarare än WC.

I allmänget, skriv ut saker istället för att hitta på förkortningar! Lite lättare att skriva, mycket svårare att läsa. Detta stycke var för alla, inte riktat till någon särskild.
Helt enig med dig. Därför kunde jag inte låta bli att länka till en annons med WC.

Det blir bara fel när folk hittar på egna förkortningar, och än värre blir det när man ger etablerade förkortningar nya betydelser. WC är en gammal förkortning som INTE står för Wall Connector. Lika fel blir det när Model X-ägare använder FWD för något annat än den etablerade betydelsen Front Wheel Drive.
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar