Köpes Nokian R3 19" till MS

Här köper du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Köpes Nokian R3 19" till MS

Inlägg av kangru »

Jag undrar om det är någon som har fått leverans av Nokian R3 som de inte vill ha och som säljer? Mina R2or behöver bytas ut och tänkte se om någon vill sälja billigare än ifrån bythjul annars får jag köpa därifrån.

Jag har fälgar så helst slipper jag köpa dessa av dig.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Köpes Nokian R3 19" till MS

Inlägg av Gustafsson »

Jag undrar lite över dessa. Köpte R3 i år, men de är ganska högljudda, låter MYCKET mer än mina sommardäck. Har för mig att R2 var tystare än sommardäcken efter vad man läst här. Plötsligt ångrade jag lite att jag bytte till dubbfritt från hakka 8 (som visserligen låter ännu mer)...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Köpes Nokian R3 19" till MS

Inlägg av kangru »

Gustafsson skrev:
Jag undrar lite över dessa. Köpte R3 i år, men de är ganska högljudda, låter MYCKET mer än mina sommardäck. Har för mig att R2 var tystare än sommardäcken efter vad man läst här. Plötsligt ångrade jag lite att jag bytte till dubbfritt från hakka 8 (som visserligen låter ännu mer)...
Jag gissar att det är det hårdare gummit som skall göra R3 styvare än R2 som ger mer ljud.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Köpes Nokian R3 19" till MS

Inlägg av NEO »

Kört R3 i ett par veckor S75D. Någorlunda stabilare än föregångaren R2, ljudnivån är förhöjd vilket är trist då det märks extra mycket i elbilar. Satsa på annat.
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Köpes Nokian R3 19" till MS

Inlägg av kangru »

MDurante skrev:
Kört R3 i ett par veckor S75D. Någorlunda stabilare än föregångaren R2, ljudnivån är förhöjd vilket är trist då det märks extra mycket i elbilar. Satsa på annat.
Vilka alternativ är lämpliga istället?
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Köpes Nokian R3 19" till MS

Inlägg av NEO »

kangru skrev:
MDurante skrev:
Kört R3 i ett par veckor S75D. Någorlunda stabilare än föregångaren R2, ljudnivån är förhöjd vilket är trist då det märks extra mycket i elbilar. Satsa på annat.
Vilka alternativ är lämpliga istället?
Tyvärr är ju ljudnivå subjektivt och något som uppfattas som lågt för mig kanske är högt för dig. Efter att ha kört 40000km på TMS med olika dubbfria är min personliga åsikt följande:

Nordiska dubbfria: Continental CVC6+7 är tysta, hittar du med conti-silent så är det en fördel men inget måste.
Michelin x-ice är också tysta, något instabila med 2.9, körde med 3.1.

Europeiska: Pirelli sottozero 3 är godkända men då kör jag 21" turbin och dessa avger mer ljud än 19".
Skriv svar