Typ2-typ2

Här köper du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Tesla 60
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 jan 2017 17:42
Ort: Lund

Typ2-typ2

Inlägg av Tesla 60 »

Köpes typ2-typ2 kabel.
Skall ha den att ladda på typ köpcentra osv.
Gärna i Lund/ Malmö området
Gärna original från Tesla
Väntar på min första Tesla!! Levereras i början av Mars.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Typ2-typ2

Inlägg av e5m1r »

Tesla 60 skrev:
Köpes typ2-typ2 kabel.
Skall ha den att ladda på typ köpcentra osv.
Gärna i Lund/ Malmö området
Gärna original från Tesla
Har inte tesla några inne ?
Och de som tesla säljer tillverkas inte av tesla utan av Mennekes som för övrigt utvecklat type 2 standarden:)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 25 jun 2016 19:05
Ort: Lund

Re: Typ2-typ2

Inlägg av thomas76 »

Köpe min från Mölndal med dagen efter leverans med TNT. 200kr i frakt
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Tesla 60
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 jan 2017 17:42
Ort: Lund

Re: Typ2-typ2

Inlägg av Tesla 60 »

Har fått levererat från Tesla nu, 2457.- inkl frakt
Dock lite B att man var tvungen att lämna ut kompletta kortuppgifter över telefon :? :shock:
De kunde inte fakturera eller ta betalt på annat sätt?
Tack för all info för övrigt..
Väntar på min första Tesla!! Levereras i början av Mars.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Typ2-typ2

Inlägg av Svenssons »

Tesla 60 skrev:
Har fått levererat från Tesla nu, 2457.- inkl frakt
Dock lite B att man var tvungen att lämna ut kompletta kortuppgifter över telefon :? :shock:
De kunde inte fakturera eller ta betalt på annat sätt?
Tack för all info för övrigt..
Det går att ange kortnummret på My Tesla också men jag håller med dig.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Typ2-typ2

Inlägg av dstr »

Tesla 60 skrev:
Har fått levererat från Tesla nu, 2457.- inkl frakt
Dock lite B att man var tvungen att lämna ut kompletta kortuppgifter över telefon :? :shock:
De kunde inte fakturera eller ta betalt på annat sätt?
Tack för all info för övrigt..
När Tesla säger att dom inte KAN fakturera så är det bokstavligt så. Dom bemödade sig med att ringa och fråga efter betalning på en faktura som råkat betalats två gånger... mer detaljer kring det på lunchen.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Typ2-typ2

Inlägg av e5m1r »

Svenssons skrev:
Tesla 60 skrev:
Har fått levererat från Tesla nu, 2457.- inkl frakt
Dock lite B att man var tvungen att lämna ut kompletta kortuppgifter över telefon :? :shock:
De kunde inte fakturera eller ta betalt på annat sätt?
Tack för all info för övrigt..
Det går att ange kortnummret på My Tesla också men jag håller med dig.
Hjälper inte om SC ska ta betalt
Beställde lite grejer här om dagen och trots att jag fakturerats tidigare går det inte längre utan det är kort som gäller
Jag frågade om det räcker att lägga upp ett kort på My Tesla men detta kommer de inte åt på SC utan de fick kortuppgifter över telefon
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Typ2-typ2

Inlägg av Legato »

Nyfiken... Varför ser ni det som ett problem med kortnummer över tele? Över mail är såklart katastrof (om inte båda parter kör krypterat), men telefon bör väl vara mindre riskabelt än att lagra numret på MyTesla? Det känns som risken att bli avlyssnad är avsevärt lägre än att få sitt MyTesla hackat.

Jag är iofs rätt obrydd med kortuppgifter, risken ligger ju på banken (så länge man har någon form av "uppsikt" över sitt kort).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Typ2-typ2

Inlägg av bylund »

Att läsa upp numret över telefon räknas nog som att inte ha uppsikt dock. Nu är ju risken minimal att man är avlyssnad eller att Teslas personal skulle skriva ner numret och göra något dumt med uppgifterna, men det är den risken man tar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Typ2-typ2

Inlägg av Legato »

bylund skrev:
Att läsa upp numret över telefon räknas nog som att inte ha uppsikt dock. Nu är ju risken minimal att man är avlyssnad eller att Teslas personal skulle skriva ner numret och göra något dumt med uppgifterna, men det är den risken man tar.
Att du inte skulle få ersättning för att du lämnat nummer över telefon till en verifierad motpart tror jag inte på. Särskilt då som det är helt ok att ha kortuppgifter lagrade på (i princip random) site online (utan krav på kontroll om de ligger krypterat eller inte). I USA är det ju tex fortfarande väldigt vanligt med kortnummer över tele.

Känner ni någon som nekats ersättning vid kortbedrägeri? Jag gör det inte men vet massor inklusive mig själv som aldrig haft problem med refunden. Dock Jan det vara endel pappersarbete.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Typ2-typ2

Inlägg av bylund »

Problemet blir väl att spåra läckan till det samtalet. Men man måste väl i princip ge någon kortet och koden för att inte få ersättning.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Typ2-typ2

Inlägg av Legato »

bylund skrev:
Problemet blir väl att spåra läckan till det samtalet. Men man måste väl i princip ge någon kortet och koden för att inte få ersättning.
Ja ungefär så tror jag. Kanske kan bli problem om du typ lämnat kortet på bänken i omklädningsrummet på gymmet också (om man nu är ärlig och erkänner att det är så man förlorat det), men återigen, så vitt jag vet krävs det ett väldigt slarv för att bli ersättningsskyldig.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar