Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Moderator: Redaktion
Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Det jag hört från SC är att dom rekommenderar att all vardaglig körning är i standard eller low - speciellt om man gasar på skall det inte vara i high eller very high.
I dagsläget är det mest kosmetiskt, men i det riktigt långa loppet så då är det komponenter som tar stryk, är iaf vad jag hört från andra som pratat med SC om det. Så det kan ju vara bra att få det åtgärdat precis innan garantin går ut eller nåt, så har man lite ytterligare mil på sig innan det uppstår igen :S.
I dagsläget är det mest kosmetiskt, men i det riktigt långa loppet så då är det komponenter som tar stryk, är iaf vad jag hört från andra som pratat med SC om det. Så det kan ju vara bra att få det åtgärdat precis innan garantin går ut eller nåt, så har man lite ytterligare mil på sig innan det uppstår igen :S.
Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Jag har varit hos SC idag och de menar på att rasslandet är normalt. Jag ska helst låta bli att köra med high eller very high, och jag ska komma ihåg att inte accelerera hårt i så fall. Det står tydligen i manualen att man inte får göra det. Ingen åtgärd alltså. Jaha, då vet jag det då.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Hade (av förklarliga skäl) inte detta ”fel” på min förra Tesla, en S85 RWD. Rent principiellt tycker jag att det ska gå att trycka till ordentligt på gasen (för säkra omkörningar såklart, inget annat... ) utan att få en släng av Parkinsons... Dags att Tesla ser till att iallafall vi med P-versioner får något för pengarna utan att bilen måste se ut som den kommit ur ett avsnitt av Pimp my ride.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Iofs jag kan ha fått mitt åtgärdat då det även uppstod på low och inte krävde alls så jättekraftiga accellerationer. (Räckte gott och väl med 150-200 kW, att jämföra med)
Verkar vara som skrammel på high vid riktigt kraftiga accelerationer som anses 'normalt'
Verkar vara som skrammel på high vid riktigt kraftiga accelerationer som anses 'normalt'
Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Oklart var gränsen går, min rasslar även på standard, men det fick kvarstå utan åtgärd..?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Jag tycker framförallt att det är ett märkligt uttalande att man inte får gasa för hårt när fjädringen inte står på standard eller low. Med samma argument skulle de också kunna kräva att man inte får ta för snäva kurvor i very low eftersom hjulen kan skrapa i hjulhusen, vilket de faktiskt gör ibland. Eller varför inte säga att man inte ska använda bilen i mörker eftersom strålkastarna inte är gjorda för att lysa upp vägen ordentligt?Johnalm skrev:Hade (av förklarliga skäl) inte detta ”fel” på min förra Tesla, en S85 RWD. Rent principiellt tycker jag att det ska gå att trycka till ordentligt på gasen (för säkra omkörningar såklart, inget annat... ) utan att få en släng av Parkinsons... Dags att Tesla ser till att iallafall vi med P-versioner får något för pengarna utan att bilen måste se ut som den kommit ur ett avsnitt av Pimp my ride.
Nä, det är ett designfel och det ska åtgärdas tycker jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Önskar att jag hade stålfjädringen faktiskt. Den kändes stabilare.
Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Ja - jag tycker det är konstigt - men jag tror deras policy är att inte göra några temporära kosmetiska åtgärder när dom väntar på en permanent "fix". Vad som bekymrar mig mer är att dom verkar ha väntat på fixen nu i över 1 år..mati skrev:Jag tycker framförallt att det är ett märkligt uttalande att man inte får gasa för hårt när fjädringen inte står på standard eller low. Med samma argument skulle de också kunna kräva att man inte får ta för snäva kurvor i very low eftersom hjulen kan skrapa i hjulhusen, vilket de faktiskt gör ibland. Eller varför inte säga att man inte ska använda bilen i mörker eftersom strålkastarna inte är gjorda för att lysa upp vägen ordentligt?Johnalm skrev:Hade (av förklarliga skäl) inte detta ”fel” på min förra Tesla, en S85 RWD. Rent principiellt tycker jag att det ska gå att trycka till ordentligt på gasen (för säkra omkörningar såklart, inget annat... ) utan att få en släng av Parkinsons... Dags att Tesla ser till att iallafall vi med P-versioner får något för pengarna utan att bilen måste se ut som den kommit ur ett avsnitt av Pimp my ride.
Nä, det är ett designfel och det ska åtgärdas tycker jag.
Vem som får det temporärt åtgärdat eller inte verkar bero på hur snäll SC-personalen är just den dagen :S.
Service-teknikern uttryckte när jag var där något i stil med "vi gör normalt sett inte detta om det inte är jättebesvärande, då vi väntar på en permanent fix på problemet". Jag nypte då lite mjukt på hans hint om besvärande och uttryckte (som det faktiskt är) att jag inte vill köra runt i en bil som skakar och skramlar som en gräsklippare när jag ska köra om någon . Inte exakt de orden jag använde men ungefär vad jag menade.
Jag kan säga att den temporära fixen har gjort bilen 100% len vid omkörning och acceleration (och jag har äntligen förstått det magiska med tesla-acceleration)
Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Hej såg din annons och skulle vara intresserad av att se bilen.GiGurra skrev:Efter plötsligt förändrad familjesituation överväger jag att lämna ifrån mig model S:en ( ;( ).
Det är en S 90D ursprungligen från juni 2016 som gått 6400 mil. Utplockad av mig i år september 2017 vid drygt 6100 mil som CPO med ytterligare 4års/8000mils-nybilsgaranti. Specad till 0-100 @ 4.4 sek.
Ej momssmittad (leasad av mitt företag genom DNB)
Förmånsvärde ca 9200 kr innan vinterhjul (9600 ink vinterhjulen)
Leasing på ca 6600 kr / må ex moms (villkor enligt nedan)
Har i förbetald leasing lagt 20% av 860 000 ink moms (20% av 688 000 ex moms), hoppas på en deal som ger tillbaka en del av detta.
Restvärde satt hos DNB (ej garanterat) på 50% (dvs 430 000 ink moms / 344 000 ex moms) efter 3 år, 2000 mil/år. Ränta 2.25%.
Just nu försäkrad med insure my tesla hos trygghansa (halv), vilket gick att få för drygt 10 000 /år
Utrustningsnivå:
- Facelift
- Fyrhjulsdrift
- Röd Multi-Coat-färg
- Panoramatak
- 19-tums silver slipstreamhjul sommarhjul (original/beg)
- 19-tums silver slipstreamhjul vinterhjul pirelli Sottozero ii (nya för i år)
- Grått Nästa generations säten
- Blank abachiträdekor
- Front Center Console
- Vitt alcantarainnertak
- Obegränsad Supercharger-laddning
- Autopilot Hårdvara 1 med komfortfunktioner
- Premiuminteriör och belysning
- Aktiv luftfjädring
- Ultra Hi-Fi Ljudpaket
- Köldpaket
- Säkerhetspaket
- Chademo-adapter
Utförda åtgärder:
- Omlackerade sidor, dörrar och främre spoiler då Tesla själva var inte riktigt nöjda vid leverans (Tesla goodwill)
- Uppfräschade säten (och övriga läderdetaljer) hos ColorGlo
- Service på framaxel för att avhjälpa vibrationer/skrammel (se tesla-björns video)
- Bytt HVAC-filter + rengöring
Kan försöka ordna lite bilder allt eftersom om intresse finns. Självklart går det bra att komma förbi och titta + gå igenom den om så önskas.
Finns i Stockholm
Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+
Du har PM!Jjakobb skrev:Hej såg din annons och skulle vara intresserad av att se bilen.GiGurra skrev:Efter plötsligt förändrad familjesituation överväger jag att lämna ifrån mig model S:en ( ;( ).
Det är en S 90D ursprungligen från juni 2016 som gått 6400 mil. Utplockad av mig i år september 2017 vid drygt 6100 mil som CPO med ytterligare 4års/8000mils-nybilsgaranti. Specad till 0-100 @ 4.4 sek.
Ej momssmittad (leasad av mitt företag genom DNB)
Förmånsvärde ca 9200 kr innan vinterhjul (9600 ink vinterhjulen)
Leasing på ca 6600 kr / må ex moms (villkor enligt nedan)
Har i förbetald leasing lagt 20% av 860 000 ink moms (20% av 688 000 ex moms), hoppas på en deal som ger tillbaka en del av detta.
Restvärde satt hos DNB (ej garanterat) på 50% (dvs 430 000 ink moms / 344 000 ex moms) efter 3 år, 2000 mil/år. Ränta 2.25%.
Just nu försäkrad med insure my tesla hos trygghansa (halv), vilket gick att få för drygt 10 000 /år
Utrustningsnivå:
- Facelift
- Fyrhjulsdrift
- Röd Multi-Coat-färg
- Panoramatak
- 19-tums silver slipstreamhjul sommarhjul (original/beg)
- 19-tums silver slipstreamhjul vinterhjul pirelli Sottozero ii (nya för i år)
- Grått Nästa generations säten
- Blank abachiträdekor
- Front Center Console
- Vitt alcantarainnertak
- Obegränsad Supercharger-laddning
- Autopilot Hårdvara 1 med komfortfunktioner
- Premiuminteriör och belysning
- Aktiv luftfjädring
- Ultra Hi-Fi Ljudpaket
- Köldpaket
- Säkerhetspaket
- Chademo-adapter
Utförda åtgärder:
- Omlackerade sidor, dörrar och främre spoiler då Tesla själva var inte riktigt nöjda vid leverans (Tesla goodwill)
- Uppfräschade säten (och övriga läderdetaljer) hos ColorGlo
- Service på framaxel för att avhjälpa vibrationer/skrammel (se tesla-björns video)
- Bytt HVAC-filter + rengöring
Kan försöka ordna lite bilder allt eftersom om intresse finns. Självklart går det bra att komma förbi och titta + gå igenom den om så önskas.
Finns i Stockholm