Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+

Inlägg av mati »

Johnalm skrev:
Hade (av förklarliga skäl) inte detta ”fel” på min förra Tesla, en S85 RWD. Rent principiellt tycker jag att det ska gå att trycka till ordentligt på gasen (för säkra omkörningar såklart, inget annat... :twisted: ) utan att få en släng av Parkinsons... Dags att Tesla ser till att iallafall vi med P-versioner får något för pengarna utan att bilen måste se ut som den kommit ur ett avsnitt av Pimp my ride.
Jag tycker framförallt att det är ett märkligt uttalande att man inte får gasa för hårt när fjädringen inte står på standard eller low. Med samma argument skulle de också kunna kräva att man inte får ta för snäva kurvor i very low eftersom hjulen kan skrapa i hjulhusen, vilket de faktiskt gör ibland. Eller varför inte säga att man inte ska använda bilen i mörker eftersom strålkastarna inte är gjorda för att lysa upp vägen ordentligt?
Nä, det är ett designfel och det ska åtgärdas tycker jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Verdi

Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+

Inlägg av Verdi »

Önskar att jag hade stålfjädringen faktiskt. Den kändes stabilare.
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+

Inlägg av GiGurra »

mati skrev:
Johnalm skrev:
Hade (av förklarliga skäl) inte detta ”fel” på min förra Tesla, en S85 RWD. Rent principiellt tycker jag att det ska gå att trycka till ordentligt på gasen (för säkra omkörningar såklart, inget annat... :twisted: ) utan att få en släng av Parkinsons... Dags att Tesla ser till att iallafall vi med P-versioner får något för pengarna utan att bilen måste se ut som den kommit ur ett avsnitt av Pimp my ride.
Jag tycker framförallt att det är ett märkligt uttalande att man inte får gasa för hårt när fjädringen inte står på standard eller low. Med samma argument skulle de också kunna kräva att man inte får ta för snäva kurvor i very low eftersom hjulen kan skrapa i hjulhusen, vilket de faktiskt gör ibland. Eller varför inte säga att man inte ska använda bilen i mörker eftersom strålkastarna inte är gjorda för att lysa upp vägen ordentligt?
Nä, det är ett designfel och det ska åtgärdas tycker jag.
Ja - jag tycker det är konstigt - men jag tror deras policy är att inte göra några temporära kosmetiska åtgärder när dom väntar på en permanent "fix". Vad som bekymrar mig mer är att dom verkar ha väntat på fixen nu i över 1 år..

Vem som får det temporärt åtgärdat eller inte verkar bero på hur snäll SC-personalen är just den dagen :S.

Service-teknikern uttryckte när jag var där något i stil med "vi gör normalt sett inte detta om det inte är jättebesvärande, då vi väntar på en permanent fix på problemet". Jag nypte då lite mjukt på hans hint om besvärande och uttryckte (som det faktiskt är) att jag inte vill köra runt i en bil som skakar och skramlar som en gräsklippare när jag ska köra om någon :P. Inte exakt de orden jag använde men ungefär vad jag menade.

Jag kan säga att den temporära fixen har gjort bilen 100% len vid omkörning och acceleration (och jag har äntligen förstått det magiska med tesla-acceleration)
Användarvisningsbild
Jjakobb
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 31 mar 2017 19:28
Ort: Stockholm

Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+

Inlägg av Jjakobb »

GiGurra skrev:
Efter plötsligt förändrad familjesituation överväger jag att lämna ifrån mig model S:en ( ;( ).

Det är en S 90D ursprungligen från juni 2016 som gått 6400 mil. Utplockad av mig i år september 2017 vid drygt 6100 mil som CPO med ytterligare 4års/8000mils-nybilsgaranti. Specad till 0-100 @ 4.4 sek.

Ej momssmittad (leasad av mitt företag genom DNB)
Förmånsvärde ca 9200 kr innan vinterhjul (9600 ink vinterhjulen)
Leasing på ca 6600 kr / må ex moms (villkor enligt nedan)

Har i förbetald leasing lagt 20% av 860 000 ink moms (20% av 688 000 ex moms), hoppas på en deal som ger tillbaka en del av detta.
Restvärde satt hos DNB (ej garanterat) på 50% (dvs 430 000 ink moms / 344 000 ex moms) efter 3 år, 2000 mil/år. Ränta 2.25%.
Just nu försäkrad med insure my tesla hos trygghansa (halv), vilket gick att få för drygt 10 000 /år

Utrustningsnivå:

- Facelift
- Fyrhjulsdrift
- Röd Multi-Coat-färg
- Panoramatak
- 19-tums silver slipstreamhjul sommarhjul (original/beg)
- 19-tums silver slipstreamhjul vinterhjul pirelli Sottozero ii (nya för i år)
- Grått Nästa generations säten
- Blank abachiträdekor
- Front Center Console
- Vitt alcantarainnertak
- Obegränsad Supercharger-laddning
- Autopilot Hårdvara 1 med komfortfunktioner
- Premiuminteriör och belysning
- Aktiv luftfjädring
- Ultra Hi-Fi Ljudpaket
- Köldpaket
- Säkerhetspaket
- Chademo-adapter

Utförda åtgärder:
- Omlackerade sidor, dörrar och främre spoiler då Tesla själva var inte riktigt nöjda vid leverans (Tesla goodwill)
- Uppfräschade säten (och övriga läderdetaljer) hos ColorGlo
- Service på framaxel för att avhjälpa vibrationer/skrammel (se tesla-björns video)
- Bytt HVAC-filter + rengöring

Kan försöka ordna lite bilder allt eftersom om intresse finns. Självklart går det bra att komma förbi och titta + gå igenom den om så önskas.

Finns i Stockholm
Hej såg din annons och skulle vara intresserad av att se bilen.
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Välutrustad MC red S 90D 2016 överlåtelse, ca 800k+

Inlägg av GiGurra »

Jjakobb skrev:
GiGurra skrev:
Efter plötsligt förändrad familjesituation överväger jag att lämna ifrån mig model S:en ( ;( ).

Det är en S 90D ursprungligen från juni 2016 som gått 6400 mil. Utplockad av mig i år september 2017 vid drygt 6100 mil som CPO med ytterligare 4års/8000mils-nybilsgaranti. Specad till 0-100 @ 4.4 sek.

Ej momssmittad (leasad av mitt företag genom DNB)
Förmånsvärde ca 9200 kr innan vinterhjul (9600 ink vinterhjulen)
Leasing på ca 6600 kr / må ex moms (villkor enligt nedan)

Har i förbetald leasing lagt 20% av 860 000 ink moms (20% av 688 000 ex moms), hoppas på en deal som ger tillbaka en del av detta.
Restvärde satt hos DNB (ej garanterat) på 50% (dvs 430 000 ink moms / 344 000 ex moms) efter 3 år, 2000 mil/år. Ränta 2.25%.
Just nu försäkrad med insure my tesla hos trygghansa (halv), vilket gick att få för drygt 10 000 /år

Utrustningsnivå:

- Facelift
- Fyrhjulsdrift
- Röd Multi-Coat-färg
- Panoramatak
- 19-tums silver slipstreamhjul sommarhjul (original/beg)
- 19-tums silver slipstreamhjul vinterhjul pirelli Sottozero ii (nya för i år)
- Grått Nästa generations säten
- Blank abachiträdekor
- Front Center Console
- Vitt alcantarainnertak
- Obegränsad Supercharger-laddning
- Autopilot Hårdvara 1 med komfortfunktioner
- Premiuminteriör och belysning
- Aktiv luftfjädring
- Ultra Hi-Fi Ljudpaket
- Köldpaket
- Säkerhetspaket
- Chademo-adapter

Utförda åtgärder:
- Omlackerade sidor, dörrar och främre spoiler då Tesla själva var inte riktigt nöjda vid leverans (Tesla goodwill)
- Uppfräschade säten (och övriga läderdetaljer) hos ColorGlo
- Service på framaxel för att avhjälpa vibrationer/skrammel (se tesla-björns video)
- Bytt HVAC-filter + rengöring

Kan försöka ordna lite bilder allt eftersom om intresse finns. Självklart går det bra att komma förbi och titta + gå igenom den om så önskas.

Finns i Stockholm
Hej såg din annons och skulle vara intresserad av att se bilen.
Du har PM!
Skriv svar