Re: Svart/svart Model S 85D -15, Arachnids, 5000 mil
Postat: 12 mar 2018 16:52
Leverans om ”två veckor” Jaja, den känner vi igen
https://teslaclubsweden.se/forum/
Brukar det ta längre tid än så, menar du? Den här bilen står i Stockholm så det borde inte vara så svårt att lösa.HelectriC skrev:Leverans om ”två veckor” Jaja, den känner vi igen
Av de jag hört som köpt demobil, så har två veckor ofta dragit ut till betydligt fler av olika anledningar. Men du kanske har tur och faktiskt får den på tvådanni skrev:Brukar det ta längre tid än så, menar du? Den här bilen står i Stockholm så det borde inte vara så svårt att lösa.HelectriC skrev:Leverans om ”två veckor” Jaja, den känner vi igen
Framförallt så är det lägsta möjliga restvärde som gäller, var gränsen går tvistar di lärde om men 25% verkar ingen ifrågasätta iaf (för lågt så anserMartinCB skrev:Eftersom du kollat upp lite om momregler osv, vad blir i ditt tycke det smartaste upplägget för en leasing på bilen? Har eget AB så företagsleasing är en möjlighet.
Kan ta det på PM också, kan vara ärlig och säga att jag inte har så bra koll i förmånsdjungeln.
Bilen är inte momssmittad så du kan leasa den med avdragbar moms, vilket nog är det smarta valet eftersom förmånsvärdet är rätt lågt. Det finns ett stort övervärde i min leasing så jag vill inte bara överlåta leasingavtalet, och alla upplägg med att lägga pengar emellan vid sidan av blir dumma från ett momsperspektiv. Vad vi skulle göra om du vill köpa den till ditt företag är att jag skulle anlita en bilhandlare som hjälper dig att lägga upp en helt ny leasing baserat på det försäljningspris vi kommer överens om. Du väljer då fritt dina parametrar för din nya leasing - kontantinsats (från 0% och uppåt), restvärde, osv. Det blir som att du köper bilen begagnad av bilhandlaren, bilhandlaren löser min leasing genom att betala mitt leasingbolag, och jag i min tur får mina pengar (minus en avgift såklart) av bilhandlaren. Precis som Bjelke skriver här ovan är det smarta för dig att sätta ett så lågt restvärde som du kan, eftersom du då också får ett övervärde när det är din tur att sälja och då kan dra av så mycket moms som möjligt.MartinCB skrev:Eftersom du kollat upp lite om momregler osv, vad blir i ditt tycke det smartaste upplägget för en leasing på bilen? Har eget AB så företagsleasing är en möjlighet.
Kan ta det på PM också, kan vara ärlig och säga att jag inte har så bra koll i förmånsdjungeln.
Det blidde en svart P100DL med extra allt. Jag gick all-in helt enkelt.mans71 skrev:@danni Vad blev det för X-modell då?
Underbart! Det enda jag saknar med min bil - "pang, jag får ont i kroppen" när man accelererar - jag är såååå avisdanni skrev:Det blidde en svart P100DL med extra allt. Jag gick all-in helt enkelt.mans71 skrev:@danni Vad blev det för X-modell då?
Riktigt läckert Danni!! Stort grattis!danni skrev:
Det blidde en svart P100DL med extra allt. Jag gick all-in helt enkelt.
Nej, då var det garanterat den. Nu ska den bara skeppas till Göteborg. Och skos om med 22-tummare. Sen jäklar blir det rock and roll! Hoppas jag hinner få den före påsk. För då ska vi nämligen köra till Stockholm och tillbaks, ironiskt noghelix skrev:Riktigt läckert Danni!! Stort grattis!danni skrev:
Det blidde en svart P100DL med extra allt. Jag gick all-in helt enkelt.
Tror faktiskt jag såg din nya kärra i garaget ute på Täby centrum häromdagen. Det var deras Demo P100DL svart med vit interiör och antar att de inte kryllar av demobilar med just den specen
Hoppas på att snö är borta, eller fick du 22” vinterdäck på?danni skrev:Nej, då var det garanterat den. Nu ska den bara skeppas till Göteborg. Och skos om med 22-tummare. Sen jäklar blir det rock and roll! Hoppas jag hinner få den före påsk. För då ska vi nämligen köra till Stockholm och tillbaks, ironiskt noghelix skrev:Riktigt läckert Danni!! Stort grattis!danni skrev:
Det blidde en svart P100DL med extra allt. Jag gick all-in helt enkelt.
Tror faktiskt jag såg din nya kärra i garaget ute på Täby centrum häromdagen. Det var deras Demo P100DL svart med vit interiör och antar att de inte kryllar av demobilar med just den specen
Förstår, tänkte om man fick välja mellan vinterdäck/sommardäck vid leverans. För det var via ref-programmet du fick 22”? Undrar nämligen när mina ska dyka uppdanni skrev:Nej, jag kommer köra 22" på sommaren och 20" på vintern. Det hänger lite på när bilen kommer och hur vädret ser ut, men det känns väl rätt troligt att jag får sko om 20-tummarna till vinterdäck och köra på några veckor, för att sen byta till 22-tummarna, dessvärre.
Vid leverans får man alltid sommardäck. Ja, det är via refprogrammet. Men det är en liten specialare, jag hade ju beställt Arachnids redan men frågade om det gick att byta till 22” i och med bilbytet.Patrik83 skrev:Förstår, tänkte om man fick välja mellan vinterdäck/sommardäck vid leverans. För det var via ref-programmet du fick 22”? Undrar nämligen när mina ska dyka uppdanni skrev:Nej, jag kommer köra 22" på sommaren och 20" på vintern. Det hänger lite på när bilen kommer och hur vädret ser ut, men det känns väl rätt troligt att jag får sko om 20-tummarna till vinterdäck och köra på några veckor, för att sen byta till 22-tummarna, dessvärre.
Jo det vet jag men tänkte om du lyckades att deala till vinterdäck istället.danni skrev:Vid leverans får man alltid sommardäck. Ja, det är via refprogrammet. Men det är en liten specialare, jag hade ju beställt Arachnids redan men frågade om det gick att byta till 22” i och med bilbytet.Patrik83 skrev:Förstår, tänkte om man fick välja mellan vinterdäck/sommardäck vid leverans. För det var via ref-programmet du fick 22”? Undrar nämligen när mina ska dyka uppdanni skrev:Nej, jag kommer köra 22" på sommaren och 20" på vintern. Det hänger lite på när bilen kommer och hur vädret ser ut, men det känns väl rätt troligt att jag får sko om 20-tummarna till vinterdäck och köra på några veckor, för att sen byta till 22-tummarna, dessvärre.
Japp, en sexsitsig. Känns som det vettigaste alternativet. Men jag måste se över bra förvaringslösningar för den, för ärligt talat är den inte så genomtänkt när det gäller att lasta och förvara saker, en inbromsning och sen har man allt framme vid fötterna i framsätet.Leo skrev:Grattis! Välkommen till X-klubben. Var det 6-sits?
På företaget. Leasing via Tesla. Eftersom rabatten var så stor så nöjde jag mig med 0% kontant och 50% restvärde baserat på vad jag köpte bilen för, tror det kommer ge stora marginaler. Förmånsvärdet blir såklart en elak smäll, får nog börja jobba helger ocksåGustafsson skrev:Köpte du privat eller i företaget ? Hur hanterar du finansieringen (restvärden förmånsvärdet å sånt du brukar skriva om) ?
Trodde det var därför man valde P för att kunna accelerera tillbaka sakerna till bakre delen av bilendanni skrev:Japp, en sexsitsig. Känns som det vettigaste alternativet. Men jag måste se över bra förvaringslösningar för den, för ärligt talat är den inte så genomtänkt när det gäller att lasta och förvara saker, en inbromsning och sen har man allt framme vid fötterna i framsätet.Leo skrev:Grattis! Välkommen till X-klubben. Var det 6-sits?
Dels kommer jag behöva ett lastnät. Nån som kan rekommendera ett som passar bra? Sen letar jag också efter någon form av förvaring för alla triljarder prylar barnen alltid har med sig i bilen. Funderar på antingen något att hänga på baksidan av framsätena, eller kanske om det finns någon låda man kan fästa mellan sätena i mittenraden. Nån som har nåt bra tips?