Bil till salu

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Yngve
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 okt 2014 16:15
Ort: Smögen

Bil till salu

Inlägg av Yngve »

Nu har jag fått hämtdatum på min nya Tesla :D
Vilket innebär att min nuvarande vita S85D 2015 är till salu :o
Garanti kvar till maj 2019, batteri/drivlnegar. 5 år kvar
Leasbar, ej momssmittad, knappt 6000mil, priside´ 650tkr :!:
S 85 D, strax S 100 D, har även en E-Golf senaste mod.
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Bil till salu

Inlägg av e5m1r »

Inte intresserad men kan vara värt att lägga till färg utrustning färg invändigt osv :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Yngve
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 okt 2014 16:15
Ort: Smögen

Re: Bil till salu

Inlägg av Yngve »

Hmmm...
Vit med ljust skinn o pianosvart dekor,
resten är väl standard ?
Har lite dålig koll, vet bara att bilen har gett mig tre fantastiskt trevliga år :D
S 85 D, strax S 100 D, har även en E-Golf senaste mod.
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Bil till salu

Inlägg av kangru »

Gissar spontant att du får bra hjälp av Stefan på shiftgear att sälja den så slipper du ta hand om detaljerna.
Användarvisningsbild
Yngve
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 okt 2014 16:15
Ort: Smögen

Re: Bil till salu

Inlägg av Yngve »

Tack för tipset, men bor lite för långt från huvudstaden :(
S 85 D, strax S 100 D, har även en E-Golf senaste mod.
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Användarvisningsbild
Weddan
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 25 okt 2016 21:02

Re: Bil till salu

Inlägg av Weddan »

Yngve skrev:
Tack för tipset, men bor lite för långt från huvudstaden :(
Jag bor i Göteborg och sålde min genom Shiftgear AB.
Jag tog alla bilder själv och skickade, när frågor dök upp ringde eller mailade han.

Då köpare och Shiftgear befann sig i huvudstaden så åkte jag upp en lördag, lämnade bilen skrev papper och åkte hem igen.
Att sälja en Tesla kan ta tid och jag fick många oseriösa som ringde och bara ville provköra eller dylikt och Shiftgear sorterade ut seriösa från oseriösa.
Fördelen är att om köpare hittas i Göteborg görs affären i Göteborg eller den stad säljare och köpare kommer överens om.
Dvs inget krav att bilen skall till Stockholm.

Min nya Tesla kommer troligtvis gå igenom Shiftgear också om ingen i familjen vill köpa den när jag är klar med den 8-)
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Bil till salu

Inlägg av frippe »

Yngve skrev:
Nu har jag fått hämtdatum på min nya Tesla :D
Vilket innebär att min nuvarande vita S85D 2015 är till salu :o
Garanti kvar till maj 2019, batteri/drivlnegar. 5 år kvar
Leasbar, ej momssmittad, knappt 6000mil, priside´ 650tkr :!:
Är det typ panoramatak, ap, speciell typ av inredning, enkel/dubbelladdare, ngt teknikpaket, vinterpaket m.m?
Model Y LR.
Model S70D
mingel
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 feb 2018 17:54

Re: Bil till salu

Inlägg av mingel »

Hej,
Letar min första begagnad Tesla S, så Yngve lägg gärna in en bild och utrustningslistan .
Vad är motoreffekten i denna 85d?
Mvh Magnus
Användarvisningsbild
Chris77sv
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 06 feb 2018 20:30

Re: Bil till salu

Inlägg av Chris77sv »

Även jag kikar efter en begagnad Model S. Det är inte möjligen så att du har de där två extrasätena längst bak i bagageutrymmet?

mvh
Användarvisningsbild
Yngve
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 okt 2014 16:15
Ort: Smögen

Re: Bil till salu

Inlägg av Yngve »

Sorry, inga extrasäten
S 85 D, strax S 100 D, har även en E-Golf senaste mod.
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Användarvisningsbild
Patrik83
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 02 mar 2015 18:15
Ort: Stenugnsund

Re: Bil till salu

Inlägg av Patrik83 »

Weddan skrev:
Yngve skrev:
Tack för tipset, men bor lite för långt från huvudstaden :(
Jag bor i Göteborg och sålde min genom Shiftgear AB.
Jag tog alla bilder själv och skickade, när frågor dök upp ringde eller mailade han.

Då köpare och Shiftgear befann sig i huvudstaden så åkte jag upp en lördag, lämnade bilen skrev papper och åkte hem igen.
Att sälja en Tesla kan ta tid och jag fick många oseriösa som ringde och bara ville provköra eller dylikt och Shiftgear sorterade ut seriösa från oseriösa.
Fördelen är att om köpare hittas i Göteborg görs affären i Göteborg eller den stad säljare och köpare kommer överens om.
Dvs inget krav att bilen skall till Stockholm.

Min nya Tesla kommer troligtvis gå igenom Shiftgear också om ingen i familjen vill köpa den när jag är klar med den 8-)
Vad tog han för jobbet?
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Användarvisningsbild
Weddan
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 25 okt 2016 21:02

Re: Bil till salu

Inlägg av Weddan »

Patrik83 skrev:
Weddan skrev:
Yngve skrev:
Tack för tipset, men bor lite för långt från huvudstaden :(
Jag bor i Göteborg och sålde min genom Shiftgear AB.
Jag tog alla bilder själv och skickade, när frågor dök upp ringde eller mailade han.

Då köpare och Shiftgear befann sig i huvudstaden så åkte jag upp en lördag, lämnade bilen skrev papper och åkte hem igen.
Att sälja en Tesla kan ta tid och jag fick många oseriösa som ringde och bara ville provköra eller dylikt och Shiftgear sorterade ut seriösa från oseriösa.
Fördelen är att om köpare hittas i Göteborg görs affären i Göteborg eller den stad säljare och köpare kommer överens om.
Dvs inget krav att bilen skall till Stockholm.

Min nya Tesla kommer troligtvis gå igenom Shiftgear också om ingen i familjen vill köpa den när jag är klar med den 8-)
Vad tog han för jobbet?
8000 för start av arbete och 21600kr när bilen är såld (ex moms 25% moms).
Användarvisningsbild
Yngve
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 okt 2014 16:15
Ort: Smögen

Re: Bil till salu

Inlägg av Yngve »

Hmm... mycke pengar för det uppdraget, men han har ju god ekonomi vilket ju tydligen har sin förklaring :lol:
Sålde bilen själv till Norge, ganska enkelt, kostade inget :D
( Jag har ju iofs även en bilfirma, så det underlättar ju )
S 85 D, strax S 100 D, har även en E-Golf senaste mod.
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Verdi

Re: Bil till salu

Inlägg av Verdi »

Yngve skrev:
Hmm... mycke pengar för det uppdraget, men han har ju god ekonomi vilket ju tydligen har sin förklaring :lol:
Sålde bilen själv till Norge, ganska enkelt, kostade inget :D
( Jag har ju iofs även en bilfirma, så det underlättar ju )

Beror ju på hur man ser på det. Genom att vara bilfirma med gott renommé så ökar antalet spekulanter rätt avsevärt jämfört med om man sätter ut en privat annons. Han ordnar även med allt det praktiska, kan erbjuda finansieringsalternativ, rådgivning osv osv. Utan honom hade det faktiskt inte blivit nån affär för mig i det här fallet. Han fick prata personen som skulle köpa min S 75D och mer eller mindre tala honom till rätta för att jag skulle kunna gå vidare med Weddans bil. Det kunde han göra då köparen av min bil faktiskt haft kontakt med Shiftgear tidigare och hade stort förtroende för honom. Var riktigt svettigt ett tag men tack vare honom så ordnade sig allt.

Så när bilen ska säljas så får nog Shiftgear sälja den en gång till. (japp, det är Weddans gamla bil jag har...). :) Men det är klart. Det fungerar ju som bäst på just Tesla och andra dyra bilar. För billigare bilar så blir det ju mindre värt pengarna. Vilket man ser på hans objekt också.

ps. Jag anlitade 7H Bil i Mark för samma tjänst under våren/sommaren 2014. Deras prislista då såg ut så här (säkert ännu dyrare nu):

5000:- inklusive moms i startavgift (helrekond osv.)
1800:-/mån inklusive moms i uppställningsavgift (plats i hallen)
36 500:- exklusive moms i provision efter avslutad affär.

Inte gjorde de nåt bra jobb heller. Milt uttryckt.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Bil till salu

Inlägg av Legato »

Stefan ger ett bra intryck även om jag bara mailat med honom. En ganska stor nackdel imo är dock att han inte kan ta inbyten. Tror det tar bort ganska stor del av alla möjliga affärer. Prislappen verkar betydligt lägre än de flesta förmedlares, samtidigt är det ju avsevärt mindre jobb för honom om han slipper förvara bilarna.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Verdi

Re: Bil till salu

Inlägg av Verdi »

Legato skrev:
Stefan ger ett bra intryck även om jag bara mailat med honom. En ganska stor nackdel imo är dock att han inte kan ta inbyten. Tror det tar bort ganska stor del av alla möjliga affärer. Prislappen verkar betydligt lägre än de flesta förmedlares, samtidigt är det ju avsevärt mindre jobb för honom om han slipper förvara bilarna.
Sant. Inbyten är dock besvärliga för de flesta förmedlare. Som privatperson kan man ju ibland ta inbyten. Har en bekant som brukar göra så när det kniper.
Användarvisningsbild
esvensson
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 jan 2017 11:50

Re: Bil till salu

Inlägg av esvensson »

Är den vit eller pärlemor vit?
Har du bilder på den?
Skriv svar