Model S 60 (SÅLD)

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ivveh
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 maj 2016 08:40
Ort: Göteborg

Model S 60 (SÅLD)

Inlägg av ivveh »

Tänkte jag kan posta här med.
Säljer min S60 nu, ligger på blocket och pyr.

https://www.blocket.se/goteborg/Tesla_M ... ?ca=15&w=1
Senast redigerad av ivveh, redigerad totalt 1 gånger.
Model S 60 / Tech paket m. AP / Supercharger / 22kW Laddare / Halvläder / Automagisk baklucka / Finbelysning / Cyklon 19" SÅLD!
Model X 100D / Premium / AP / 7 säten
Rabattkod: http://---
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Model S 60

Inlägg av dhanjel »

Vad kan man räkna för räckvidd på en 60?
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
ivveh
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 maj 2016 08:40
Ort: Göteborg

Re: Model S 60

Inlägg av ivveh »

25-35 mil som vanligt beroende på faktorer som väglag, hastighet, höjd, väder. Brukar jag säga.
Förbrukningen på denna ligger mellan 160-220wh/km.
Model S 60 / Tech paket m. AP / Supercharger / 22kW Laddare / Halvläder / Automagisk baklucka / Finbelysning / Cyklon 19" SÅLD!
Model X 100D / Premium / AP / 7 säten
Rabattkod: http://---
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Model S 60

Inlägg av Zoidberg »

Fruktansvärt bra bil. Vi är inne på vår tredje S60 nu. Jag tycker det är den ultimata elbilen. Pris/karisma/prestanda i bra samspel.

Jag lägger inte 100k eller mer på större batteri. Då laddar jag hellre en gång extra de få gånger vi kör långt. Det är ju fri SuC.

Vill man känna fet-acceleation så bjuder man bara Danni på lunch, så får man prova hans ludicrous X.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
hencjo
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 12 okt 2017 14:56
Ort: Härryda (Landvetter Göteborg flygplats)

Re: Model S 60

Inlägg av hencjo »

Zoidberg skrev:
Fruktansvärt bra bil. Vi är inne på vår tredje S60 nu. Jag tycker det är den ultimata elbilen. Pris/karisma/prestanda i bra samspel.

Jag lägger inte 100k eller mer på större batteri. Då laddar jag hellre en gång extra de få gånger vi kör långt. Det är ju fri SuC.

Vill man känna fet-acceleation så bjuder man bara Danni på lunch, så får man prova hans ludicrous X.
Enda nackdelen är att de inte säljs nya längre!
Användarvisningsbild
ivveh
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 maj 2016 08:40
Ort: Göteborg

Re: Model S 60

Inlägg av ivveh »

Tack för kommentarerna :)

Kan inte mer än att hålla med, tråkigt att sambon inte vill ha den. Hon är lite för kort för en såpass låg bil. Tyvärr går de nog inte bara spara en såndär bil bara för att "man vill" :D
Tycker också det är synd att dom inte säljer 60 längre. Hade gärna velat ha en med luftfjärding och dragkrok.

Jag har vart runt om i landet med denna och har egentligen aldrig haft något problem med just laddning. Var mellan Ödeshög supercharger och Örebro tur och retur över dagen utan mellanladdning som var lite svettig en gång nu i vintras när de var som jävligast. Sommarn är det lugnt.
Model S 60 / Tech paket m. AP / Supercharger / 22kW Laddare / Halvläder / Automagisk baklucka / Finbelysning / Cyklon 19" SÅLD!
Model X 100D / Premium / AP / 7 säten
Rabattkod: http://---
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Model S 60

Inlägg av Svenssons »

ivveh skrev:
25-35 mil som vanligt beroende på faktorer som väglag, hastighet, höjd, väder. Brukar jag säga.
Förbrukningen på denna ligger mellan 160-220wh/km.
Ungefär som min Model X P90D då men så drar min bil också 50% mer... Jag har kunnat köra till Berlin och Warszawa utan större problem. Med en bil som drar mindre så kommer ju laddningen sett i km/h vara högre.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
SebastianP
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 feb 2017 08:37

Re: Model S 60

Inlägg av SebastianP »

Ta över en fin 308SW privatleasing i 8 månader så kan jag köpa den till frugan. Hon vill ha en egen...
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Model S 60

Inlägg av Hedman »

Intressant pendlarbil åt frugan. :)
Hon ville ju ha en lite mindre bil.....
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 760
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Model S 60

Inlägg av lem »

Är batteriet uppgraderingsbart till 75?
L
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Model S 60

Inlägg av vigge50 »

lem skrev:
Är batteriet uppgraderingsbart till 75?
L
Då den har gamla fronten så har den inte 75 kWh batteri, de kom samtidigt.
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Model S 60

Inlägg av dhanjel »

lem skrev:
Är batteriet uppgraderingsbart till 75?
L
Nej
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Model S 60

Inlägg av dhanjel »

ivveh skrev:
Tänkte jag kan posta här med.
Säljer min S60 nu, ligger på blocket och pyr.

https://www.blocket.se/goteborg/Tesla_M ... ?ca=15&w=1
Vill du bjuda på lite fler och högupplösta bilder? :)

Vet att du nämnde att den var välskött, men finns det några stenskott/repor/skador som "sticker ut"?

Hur är mönsterdjupet på däcken?

Såg på blocket med att den registreras med 301 hästar, innebär det högre försäkringspremie, eller är det nåt som inte gäller längre?
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
ivveh
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 maj 2016 08:40
Ort: Göteborg

Re: Model S 60

Inlägg av ivveh »

Välskött innebär inte att bilen inte har stenskott det får man räkna med om bilen inte är folierad med stenskottskydd eller dylikt.
Mönster på sommar är bra, 2 utav vinterdäcken behöver bytas, dom andra två är bra.
Inga skador sticker ut, men de finns såklart repor om du går med lupp. Det är något man får förvänta sig.
Funderar du på en sådan bil seriöst rekommenderar jag att du tar dig tiden att åka och titta på den. Bilder är svåra att ta i detta väder just nu.
Model S 60 / Tech paket m. AP / Supercharger / 22kW Laddare / Halvläder / Automagisk baklucka / Finbelysning / Cyklon 19" SÅLD!
Model X 100D / Premium / AP / 7 säten
Rabattkod: http://---
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 562
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: Model S 60

Inlägg av Elmil »

Kan du tänka dig att byta in en Kia Soul EV? Den är min M3-sparbössa just nu, men bara ett halvår efter reservationen börjar det kännas jobbigt att vänta minst ett år till. :cry:
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
Skriv svar