SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Säljes: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Tars »

bylund skrev:
Tars skrev:
Är det många som blir osålda?
Har inte varit på hugget för att hålla koll.
De är väl osålda tills du köper dem 8-)
Right you are
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Säljes: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av mati »

Jeppe_E skrev:
mati skrev:
Jag tycker att den är nästan skrämmande prisvärd. Är det miltalet som är kruxet?
Tja, förmodligen. 675.000 kr oavsett om det anses som prisvärt eller ej, så är det ändå mycket pengar för en bil som rullat över 10000 mil. Även om drivenheterna och batteriet är friskt, så finns det ju andra delar som slits och eftersom det inte finns några garantier på bilen så misstänker jag att den, precis som många andra MS förblir osålda.
Alltså min bil är en i princip likadan, men den saknar Ultra-Hifi och vinterpaketet. Men min har AP2 eftersom den är två månader yngre (byggd i november men togs i trafik först i mars). Nypriset för borenos bil är något högre.
Jag blir lite rädd när jag ser detta, med tanke på att restvärdet på min kärra är satt till 55% efter 3 år om jag inte minns fel. :shock:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Säljes: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Jeppe_E »

Tars skrev:
Jeppe_E skrev:
mati skrev:
Jag tycker att den är nästan skrämmande prisvärd. Är det miltalet som är kruxet?
Tja, förmodligen. 675.000 kr oavsett om det anses som prisvärt eller ej, så är det ändå mycket pengar för en bil som rullat över 10000 mil. Även om drivenheterna och batteriet är friskt, så finns det ju andra delar som slits och eftersom det inte finns några garantier på bilen så misstänker jag att den, precis som många andra MS förblir osålda.
Är det många som blir osålda?
Har inte varit på hugget för att hålla koll.
Jag har följt både Teslas lager och Bytbil under en period nu (ja...jag är sjukt sugen på en tesla, okej??? :lol: )

Nu trixar väl bilhandlarna en del med annonserna för att få dem att se ut som nya. Men det ligger ganska statiskt runt 60 MS på bytbil och Tesla har ju tom slutat att sänka priserna på en del av bilarna, eftersom de nått bottenpriset.

Ta denna t.ex. Helt vanlig S75D med AP



Bilen kostar ju 962.000 kr ny, efter miljöbonusen. Tror de verkligen att de kan sälja den för 895.000 kr? Tesla har ju en vit demo med 50 km på mätaren för 825.000 efter bonus (ja, förutsatt att den är bonusberättigad)
Skärmavbild 2018-11-16 kl. 22.28.28.png
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Säljes: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Ferro94 »

Sålde precis min S90D-15 med knappt 11.000 mil på mätaren för 770 tkr. Nypris var dryga 1,2 mkr. Galet bra 2:a handsvärde enligt mig.

Måste säga att Borenos bil låter alldeles fantastiskt prisvärd. Med ”bara” 10’ mil på mätaren är den ju knappt inkörd... dessutom bra utrustning OCH fri SUC forever.

Om jag var på jakt efter en begagnad MS så hade denna stått högt i kurs...
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
binsell-gerdin
Teslaägare
Inlägg: 87
Blev medlem: 01 apr 2016 21:23

Re: Säljes: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av binsell-gerdin »

Bra pris men förmånsvärdet på nästan 10.000 (om man som jag ej kör 3000mil i tjänsten) avskräcker nog en aning också.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Säljes: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Tars »

Jeppe_E skrev:
Tars skrev:
Jeppe_E skrev:
mati skrev:
Jag tycker att den är nästan skrämmande prisvärd. Är det miltalet som är kruxet?
Tja, förmodligen. 675.000 kr oavsett om det anses som prisvärt eller ej, så är det ändå mycket pengar för en bil som rullat över 10000 mil. Även om drivenheterna och batteriet är friskt, så finns det ju andra delar som slits och eftersom det inte finns några garantier på bilen så misstänker jag att den, precis som många andra MS förblir osålda.
Är det många som blir osålda?
Har inte varit på hugget för att hålla koll.
Jag har följt både Teslas lager och Bytbil under en period nu (ja...jag är sjukt sugen på en tesla, okej??? :lol: )

Nu trixar väl bilhandlarna en del med annonserna för att få dem att se ut som nya. Men det ligger ganska statiskt runt 60 MS på bytbil och Tesla har ju tom slutat att sänka priserna på en del av bilarna, eftersom de nått bottenpriset.

Ta denna t.ex. Helt vanlig S75D med AP



Bilen kostar ju 962.000 kr ny, efter miljöbonusen. Tror de verkligen att de kan sälja den för 895.000 kr? Tesla har ju en vit demo med 50 km på mätaren för 825.000 efter bonus (ja, förutsatt att den är bonusberättigad)
Okidoki.

Den vita har ingen SMBP tyvärr. Samma gäller för den gråa 75d.
Vad är du ute efter för bil?
Ursäkta frågan, du har säkert skrivit det någonstans.
Kan hjälpa dig då jag har känningar lite här och där på bilar som inte finns till salu än, men kan vara något för dig till rätt pris.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av boreno »

Jag har hållit på den här nyheten till dess att allt är färdigt, men nu är det klart: Tesla betalade oss 781.000kr i inbyte för denna, mot en fullutrustad M3P. Trots prissänkningar!

Så till er som lade något lägre bud, ta emot mina ursäkter för att jag kanske inte tog det på det allvar ni förtjänar... jag var tvungen att vänta ut detta först. Ibland är det som är för bra för att vara sant, inte för bra tydligen!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
juristen
Teslaägare
Inlägg: 859
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av juristen »

boreno skrev:
Jag har hållit på den här nyheten till dess att allt är färdigt, men nu är det klart: Tesla betalade oss 781.000kr i inbyte för denna, mot en fullutrustad M3P. Trots prissänkningar!

Så till er som lade något lägre bud, ta emot mina ursäkter för att jag kanske inte tog det på det allvar ni förtjänar... jag var tvungen att vänta ut detta först. Ibland är det som är för bra för att vara sant, inte för bra tydligen!
Stort grattis till en kanonaffär. Men nog är det märkligt? Tesla lär ju gå med rejäl förlust på denna affär.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av boreno »

juristen skrev:
boreno skrev:
Jag har hållit på den här nyheten till dess att allt är färdigt, men nu är det klart: Tesla betalade oss 781.000kr i inbyte för denna, mot en fullutrustad M3P. Trots prissänkningar!

Så till er som lade något lägre bud, ta emot mina ursäkter för att jag kanske inte tog det på det allvar ni förtjänar... jag var tvungen att vänta ut detta först. Ibland är det som är för bra för att vara sant, inte för bra tydligen!
Stort grattis till en kanonaffär. Men nog är det märkligt? Tesla lär ju gå med rejäl förlust på denna affär.
Ja, jag tänker mig att någon, någonstans, sitter och svär jävlar anamma just nu... :-D
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
juristen
Teslaägare
Inlägg: 859
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av juristen »

boreno skrev:
juristen skrev:
boreno skrev:
Jag har hållit på den här nyheten till dess att allt är färdigt, men nu är det klart: Tesla betalade oss 781.000kr i inbyte för denna, mot en fullutrustad M3P. Trots prissänkningar!

Så till er som lade något lägre bud, ta emot mina ursäkter för att jag kanske inte tog det på det allvar ni förtjänar... jag var tvungen att vänta ut detta först. Ibland är det som är för bra för att vara sant, inte för bra tydligen!
Stort grattis till en kanonaffär. Men nog är det märkligt? Tesla lär ju gå med rejäl förlust på denna affär.
Ja, jag tänker mig att någon, någonstans, sitter och svär jävlar anamma just nu... :-D
Förmodligen. Och sen blir hen inkallad till chefen. :lol:

Ser fram emot att höra jämförelser och reflektioner mellan din gamla MS och din nya M3P!
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
Addex86
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 28 nov 2017 21:59
Ort: Tyresö

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Addex86 »

juristen skrev:
boreno skrev:
Jag har hållit på den här nyheten till dess att allt är färdigt, men nu är det klart: Tesla betalade oss 781.000kr i inbyte för denna, mot en fullutrustad M3P. Trots prissänkningar!

Så till er som lade något lägre bud, ta emot mina ursäkter för att jag kanske inte tog det på det allvar ni förtjänar... jag var tvungen att vänta ut detta först. Ibland är det som är för bra för att vara sant, inte för bra tydligen!
Stort grattis till en kanonaffär. Men nog är det märkligt? Tesla lär ju gå med rejäl förlust på denna affär.
Hur gör dom med lånebilar? Kan detta bli en lånebil?
Model S 75D Midnight Silver -18 -Såld
Beställt Model Y LR Blå 20"
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Legato »

boreno skrev:
juristen skrev:
boreno skrev:
Jag har hållit på den här nyheten till dess att allt är färdigt, men nu är det klart: Tesla betalade oss 781.000kr i inbyte för denna, mot en fullutrustad M3P. Trots prissänkningar!

Så till er som lade något lägre bud, ta emot mina ursäkter för att jag kanske inte tog det på det allvar ni förtjänar... jag var tvungen att vänta ut detta först. Ibland är det som är för bra för att vara sant, inte för bra tydligen!
Stort grattis till en kanonaffär. Men nog är det märkligt? Tesla lär ju gå med rejäl förlust på denna affär.
Ja, jag tänker mig att någon, någonstans, sitter och svär jävlar anamma just nu... :-D
Stort grattis! Samtidigt skrämmande vilket kaos det uppenbarligen är på alla fronter hos Tesla Sverige just nu.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Leo »

Grattis! Däremot är det ju tråkigt/konstigt att inte Teslas organisation är med på banan och justerar beg/lager/inbyten i samma veva som man genomför så drastiskt prisjusteringar på nybeställningar.

Känns lite "omoget/orutinerat/ologiskt" så till vida att det verkar som man inte förstått eller dragit slutsatsen och/eller klarat av att internt kommunicerar/omsätta i praktisk handling vad den egna prissänkningen innebär. Samtidigt känns det som att just begagnat och inbytes hanteras ganska fladdrigt genom åren. Har ju själv både bett om inbytespriser, följt priset på olika begbilar de sålt genom åren osv. (sen 2015) Ofta saknas det en röd tråd/logik i prissättningen mellan olika exemplar av bilar och mellan olika tidpunkter. Priser har justerats upp och ned lite hur som helst emellanåt känns det som. Sen visst det är ett rullande lager (används som lånebilar), priserna justeras efter aktuell mätarställning, rabatter på utgående/avvikande modeller osv Men jag pratar mer om betydligt större variationer än det. Begbilar som ligger heeeelt fel i förhållande till deras övriga EGNA begbilar och nybilspriserna. Vissa som fått orealistiskt låga inbytespriser och andra som fått orealistiskt höga inbytespriser osv. Inbytespriser där man ofta inte ens FYSISKT kollar på bilen trots att den står på plats osv.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Jeppe_E »

Grattis! Det är bara :D hela vägen till banken. Galet bra att få 781k för en 3 år gammal bil med 10k på mätaren. Naturligtvis kommer en del att peka på detta och säga, se så bra Teslas värde håller sig :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Verdi

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Verdi »

Det är högt men antagligen fick ju boreno inbytespriset långt innan prissänkningen kom. Han hade nog inte fått det idag...
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Pontus »

juristen skrev:
boreno skrev:
Jag har hållit på den här nyheten till dess att allt är färdigt, men nu är det klart: Tesla betalade oss 781.000kr i inbyte för denna, mot en fullutrustad M3P. Trots prissänkningar!

Så till er som lade något lägre bud, ta emot mina ursäkter för att jag kanske inte tog det på det allvar ni förtjänar... jag var tvungen att vänta ut detta först. Ibland är det som är för bra för att vara sant, inte för bra tydligen!
Stort grattis till en kanonaffär. Men nog är det märkligt? Tesla lär ju gå med rejäl förlust på denna affär.
Men Tesla köper väl inte bilarna själva? Om jag förstått det rätt så tar dom in offerter från andra bilhandlare eller är det inte alltid så?
Nej kanske inte alltid då det har ett gäng bilar i lager själva som måste komma ifrån inbyten.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Jeppe_E »

Verdi skrev:
Det är högt men antagligen fick ju boreno inbytespriset långt innan prissänkningen kom. Han hade nog inte fått det idag...
Nej, men...
https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7E29HF193898

825kkr för en S75D - Allt standard 4500 mil

https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E22JF288499

896kkr för en S75D - Allt standard 0 mil (Berättigad till 60000kr miljöbonus? I så fall 836kkr)

Eller en helt ny SR för 880k efter miljöbonus med AP.

Prissättningen hos Tesla är lite... stokastisk ;)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av Jeppe_E »

Pontus skrev:
juristen skrev:
boreno skrev:
Jag har hållit på den här nyheten till dess att allt är färdigt, men nu är det klart: Tesla betalade oss 781.000kr i inbyte för denna, mot en fullutrustad M3P. Trots prissänkningar!

Så till er som lade något lägre bud, ta emot mina ursäkter för att jag kanske inte tog det på det allvar ni förtjänar... jag var tvungen att vänta ut detta först. Ibland är det som är för bra för att vara sant, inte för bra tydligen!
Stort grattis till en kanonaffär. Men nog är det märkligt? Tesla lär ju gå med rejäl förlust på denna affär.
Men Tesla köper väl inte bilarna själva? Om jag förstått det rätt så tar dom in offerter från andra bilhandlare eller är det inte alltid så?
Nej kanske inte alltid då det har ett gäng bilar i lager själva som måste komma ifrån inbyten.
För andra märken än Tesla ja. Men jag killgissar att detta inte är fallet med Teslor? Däremot kommer de ju ut på bytbil vid ett senare tillfälle, genom t.ex. fordonsbolaget (och där vet jag inte hur uppsättningen mellan Tesla och Fordonsbolaget är)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1047
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: SÅLD: Tesla Model S 90D 2016

Inlägg av jeppe_sthlm »

Oj - det var inte dåligt! Mer eller mindre jämnt byte efter miljöpremie då?

Kan ju vara så att de behövde få upp volymen på sålda 3:or..

Ska testa en 3:a på tisdag - får se om de ger mig något bra bud. Fick ett tidigare. Det var ok - men inte tillräckligt för att jag skulle krita på, då jag inte har någon panik att byta samt är lite tveksam till att 3:an räcker i storlek.
Med ett kanonbud skulle jag dock kunna byta bara för att göra en vettig affär.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Skriv svar