[Såld] Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

danieloskarsson
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 apr 2015 07:10
Ort: Falköping

[Såld] Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av danieloskarsson »

Model S 75D

* Fyrhjulsdrift
* Färg Deep Blue Metallic
* Tak I Karossens Färg
* 19" Silver Slipstreamhjul
* Svarta Nästa Generations Säten
* Mörk askträdekor
* Integrerad mittkonsol
* Svart Alcantarainnertak
* Aktiverad för Supercharger
* Premium Uppgraderingspaket (inkl. elektrisk bagagelucka <3)
* Köldpaket
* Säkerhetspaket
- AP1 ej aktiverad
+ Gummimattor till hela bilen
+ Vinter och sommardäck på fälg (osäker på mönsterdjupet)
+ Fri supercharging
IMG_1566_C.jpg
Mätarställningen är för närvarande 61849 km. Min uppfattning om verklig räckvidd är ca 40 mil på sommaren och 35 mil på vintern.

De skavanker jag känner till är liten repa från en nagel i lacken till höger om bakluckan samt ett litet stenskott på förarsidan.

Uttagen som förmånsbil i eget företag i september 2016. Säljes endast p.g.a. utlandsflytt.

Bilen finns utanför Falköping/Skövde, kan levereras vid rätt köpare.

Svarar gärna på frågor och tar fler bilder om det är något särskilt ni vill se.

Kollar forumet lite då och då men bästa är att maila daniel.oskarsson@gmail.com eller ringa mig på 0705904720.

Priside: 619 000:-

Mvh Daniel
IMG_1579.JPG
Senast redigerad av danieloskarsson, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av e5m1r »

Oj
Vad gör du för att få ut dem milen
Du kör då på bättre än typical på sommaren och lite sämre på vintern och då är varken värme eller kyla inräknat
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av NEO »

e5m1r skrev:
Oj
Vad gör du för att få ut dem milen Bild
Du kör då på bättre än typical på sommaren och lite sämre på vintern och då är varken värme eller kyla inräknat
Av förbrukningen på bilden han bifogat kör han med en förbrukning på 166Wh/km, men då kör han strax över 3mil på 30min i genomsnitt 60km/h för att få 40mil sommartid.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1552
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av Klintan »

Det är en fin bil du har! Har du kollat med Fordonsbolaget om de är intresserade? De verkar köpa det mesta i teslaväg, säljer tydligen en del på export. Annars tror jag Blocket ger mer än här.
Dessutom har du väl ett års garanti kvar och bilen är väl inte momsad?
Elbilist sedan 2014
danieloskarsson
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 apr 2015 07:10
Ort: Falköping

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av danieloskarsson »

MDurante skrev:
e5m1r skrev:
Oj
Vad gör du för att få ut dem milen Bild
Du kör då på bättre än typical på sommaren och lite sämre på vintern och då är varken värme eller kyla inräknat
Av förbrukningen på bilden han bifogat kör han med en förbrukning på 166Wh/km, men då kör han strax över 3mil på 30min i genomsnitt 60km/h för att få 40mil sommartid.
Det stämmer ganska bra. Har strax över 3 mil till jobbet och det tar lite mindre än 30 minuter. Ligger dock ofta lägre än 166Wh/km på sommaren och över året sett i snitt lägre än 200Wh/km. Kör mest landsväg ska kanske tilläggas. Sedan är det förbrukningen endast min uppskattning och egentligen inte särskilt intressant för någon som redan äger en Tesla. Batteriet är på 75kWh och räckvidden är ju, som många känner till, till stor del beroende av tyngden på högerfoten.
danieloskarsson
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 apr 2015 07:10
Ort: Falköping

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av danieloskarsson »

Klintan skrev:
Det är en fin bil du har! Har du kollat med Fordonsbolaget om de är intresserade? De verkar köpa det mesta i teslaväg, säljer tydligen en del på export. Annars tror jag Blocket ger mer än här.
Dessutom har du väl ett års garanti kvar och bilen är väl inte momsad?
Tack! Fick samma tips från annat håll så det ska jag kolla upp på måndag. Finns garanti som du säger 1 år/1800 mil. Bilen leasas av eget företag så jag har betalat moms på leasingavgiften och dragit halva momsen i redovisningen.

Klintan: har du koll på Biltjänst i Lidköping? Jämfört med exempelvis Fordonsbolaget.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1552
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av Klintan »

danieloskarsson skrev:
Klintan skrev:
Det är en fin bil du har! Har du kollat med Fordonsbolaget om de är intresserade? De verkar köpa det mesta i teslaväg, säljer tydligen en del på export. Annars tror jag Blocket ger mer än här.
Dessutom har du väl ett års garanti kvar och bilen är väl inte momsad?
Tack! Fick samma tips från annat håll så det ska jag kolla upp på måndag. Finns garanti som du säger 1 år/1800 mil. Bilen leasas av eget företag så jag har betalat moms på leasingavgiften och dragit halva momsen i redovisningen.

Klintan: har du koll på Biltjänst i Lidköping? Jämfört med exempelvis Fordonsbolaget.
Inte koll på om Biltjänst köper in teslor, men det kan ju vara värt ett försök. Vet att Mati sålde via Toveks till Norge.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av e5m1r »

danieloskarsson skrev:
MDurante skrev:
e5m1r skrev:
Oj
Vad gör du för att få ut dem milen Bild
Du kör då på bättre än typical på sommaren och lite sämre på vintern och då är varken värme eller kyla inräknat
Av förbrukningen på bilden han bifogat kör han med en förbrukning på 166Wh/km, men då kör han strax över 3mil på 30min i genomsnitt 60km/h för att få 40mil sommartid.
Det stämmer ganska bra. Har strax över 3 mil till jobbet och det tar lite mindre än 30 minuter. Ligger dock ofta lägre än 166Wh/km på sommaren och över året sett i snitt lägre än 200Wh/km. Kör mest landsväg ska kanske tilläggas. Sedan är det förbrukningen endast min uppskattning och egentligen inte särskilt intressant för någon som redan äger en Tesla. Batteriet är på 75kWh och räckvidden är ju, som många känner till, till stor del beroende av tyngden på högerfoten.
Det var en seriös fråga från mitt håll
Jag kör sällan på typical:) å andra sidan så kör jag som om jag snott bilen :)
Har iofs kört sakta och bakom lastbilar när jag beräknat fel på räckvidden eller när nåt annat inte gick som planerat och då har jag varit nere runt 150
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
danieloskarsson
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 apr 2015 07:10
Ort: Falköping

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av danieloskarsson »

Klintan skrev:
danieloskarsson skrev:
Klintan skrev:
Det är en fin bil du har! Har du kollat med Fordonsbolaget om de är intresserade? De verkar köpa det mesta i teslaväg, säljer tydligen en del på export. Annars tror jag Blocket ger mer än här.
Dessutom har du väl ett års garanti kvar och bilen är väl inte momsad?
Tack! Fick samma tips från annat håll så det ska jag kolla upp på måndag. Finns garanti som du säger 1 år/1800 mil. Bilen leasas av eget företag så jag har betalat moms på leasingavgiften och dragit halva momsen i redovisningen.

Klintan: har du koll på Biltjänst i Lidköping? Jämfört med exempelvis Fordonsbolaget.
Inte koll på om Biltjänst köper in teslor, men det kan ju vara värt ett försök. Vet att Mati sålde via Toveks till Norge.
Har pratat med dem, det har de gjort förut och gör gärna igen säger de. Skall kolla med Toveks också. Tack för info.
danieloskarsson
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 apr 2015 07:10
Ort: Falköping

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av danieloskarsson »

IMG_1582.JPG
Avg. 134 Wh/km senaste 25 km.
Alzie
Inlägg: 296
Blev medlem: 28 jul 2019 14:45
Ort: Sollentuna

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av Alzie »

Fin bil! Skriv annars till Firas på QR Motor, otroligt seriösa och bra killar. :)
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av SolnaGnagarn »

Jag kan också rekommendera Firas på QR Motor. Han sålde min X. Kollade med Shiftgear först men tyckte att 60.000:- för ett säljuppdrag var uppåt väggarna! QR tog dryga 10.000:- om jag inte missminner mig.
Han har även sålt flera andra bilar åt mig och det brukar gå rätt fort.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

Inlägg av Smutt »

Jag köpte en ny S75D i mars för 640000kr efter b/m från Tesla svart inte blå men 0 i mätarställning
    Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
    Användarvisningsbild
    samuelsu
    Teslaägare
    Inlägg: 189
    Blev medlem: 07 jun 2017 09:16
    Ort: Umeå

    Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

    Inlägg av samuelsu »

    danieloskarsson skrev:
    IMG_1582.JPG
    Avg. 134 Wh/km senaste 25 km.
    Ursäkta ot här, men hur gör jag för att få som din bild i vänstra delen av displayen? Jag har antingen däcktryck eller navigering i den delen..
    Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
    Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
    Passat GTE -18 (såld)
    MS 70D AP1 -16 (såld)
    Leaf 24 -14 (såld)
    Användarvisningsbild
    Tars
    Teslaägare
    Inlägg: 6518
    Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
    Ort: Sigtuna
    Referralkod: ts.la/michael4548

    Re: Intressekoll: Tesla Model S 75D, Sep 2016

    Inlägg av Tars »

    samuelsu skrev:
    danieloskarsson skrev:
    IMG_1582.JPG
    Avg. 134 Wh/km senaste 25 km.
    Ursäkta ot här, men hur gör jag för att få som din bild i vänstra delen av displayen? Jag har antingen däcktryck eller navigering i den delen..
    Håll in vänster skrollhjul och bläddra till trips har jag för mig. Har ingen s/x just nu för att kolla detta exakt.
    Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
    Just nu ingen tesla.... :cry:

    https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
    Skriv svar