SÅLD - Nissan Leaf 2 Zero 40 kWh -18

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 155
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

SÅLD - Nissan Leaf 2 Zero 40 kWh -18

Inlägg av Donk »

Hoppas det är ok att lägga ut en annan bil än Tesla här, det är ju ändå en elbil! Har äntligen fått min Model 3 levererad och det att dags att hitta ett nytt hem åt Leafen.

Årsmodell: 2018
Miltal: Ca 1200
Färg: Svartmetallic
Pris: 285 000 kr

Det är lanseringsmodellen Zero som släpptes allra först i Sverige. Utrustningen motsvarar Tekna förutom att den saknar skinnklädseln. Har alltså det mesta inkl Bi-led strålkastare, 360-kamera, Pro-Pilot (enklare form av AP), elektrisk handbroms mm. Vinterdäck friktion 17” som rullat en säsong följer med.

Det är min andra Leaf och jag har varit mycket nöjd med den. Rolig och bekväm att köra samt extremt ekonomisk. Funkar så klart perfekt och med endast ca 1200 mil på mätaren är den i så gott som nyskick. Även appen för att sätta på värmen mm tycker jag oftast funkar, fast jag använder främst den timerstyrda värmaren till vardags.

3 års nybilsgaranti och 5 års garanti på elbilskomponenter (räknat från mars 2018). Servad i mars 2019. Snabbladdad totalt 5 gånger. Lackbehandlad hos Waxdepån direkt när den var ny (med 3 års garanti) inkl impregnering av klädseln. Levereras nypolerad.

Har medvetet lagt mig lägst i pris på Blocket för att slippa förhandling om pris. Har haft lite koll på marknaden och vad jag vet så har det inte legat ute någon Leaf 40 kWh med låga mil till lägre pris än så här tidigare.
Senast redigerad av Donk, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Nissan Leaf 2 Zero 40 kWh -18

Inlägg av Zalman3 »

Vad var listpriset för denna bil som ny?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1777
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Nissan Leaf 2 Zero 40 kWh -18

Inlägg av tor-ake »

Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Jonas_Eriksson_Strom
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 okt 2019 12:00

Re: Nissan Leaf 2 Zero 40 kWh -18

Inlägg av Jonas_Eriksson_Strom »

Bra pris! Kör själv en -18 Leaf och har också hållit koll på beg-prisnivån inför ev byte.

Om det inte känns alltför OT vore det kul att höra dina reflektioner kring skillnader mellan Leafen och din Model 3!

Hälsningar,
- Jonas
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 155
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: SÅLD - Nissan Leaf 2 Zero 40 kWh -18

Inlägg av Donk »

Nu är den såld! Stort intresse så tydligen låg den rätt i pris.

Ska försöka ge några reflektioner på skillnaderna mellan min nya Tesla Model 3 LR AWD och den nu sålda Nissan Leaf 40 kWh.

Jag har varit väldigt nöjd med Leafen under det ca 1,5 året jag hade den. Smidig och kul att köra, och som sagt otroligt ekonomisk. Var även väldigt nöjd med min tidigare 24 kWh. Men den går inte att jämföra med en Tesla M3.

Förutom drivlinan så känns Leafen lite omodern i jämförelse med många andra bilar, medan det känns som Teslan ligger galet långt före de flesta (alla?) andra bilar (har dock inte kört Audi e-tron). Vidare har Teslan så klart mycket längre räckvidd, är snyggare och känns mer premium, är mycket snabbare och ännu roligare att köra, har fyrhjulsdrift, kan uppdateras över nätet, har supercharger-nätverket och kan snabbladdas upprepade gånger med hög effekt, har massor av roliga funktioner, har bekvämare stolar med riktigt armstöd, mycket bättre klimatanläggning och ljudanläggning, har en helt fungerande app osv.

Men Teslan är också dubbelt så dyr i inköp vilket gör jämförelsen lite orättvis. För min del är den dessutom 4 ggr så dyr i försäkring. Sen är den också lite bullrigare vid motorväg och lite mer opraktisk eftersom det är en sedan (men Teslan har ju krok..). Den bristfälliga serviceorganisationen är också ett rejält minus i jämförelse med Nissans ganska så omfattande nät av verkstäder, som alltid fungerat väldigt bra för mig.

Så sammanfattningsvis, om man inte behöver räckvidden till vardags är det nog svårt att säga att Teslan är ett bättre val. Leafen är en mycket duglig elbil som jag tror väldigt många skulle vara nöjda med.

MEN för mig är Teslan värd varje krona extra, jag hävdar att det här är Bil 2.0 och tycker att den något uttjatade liknelsen med att gå från en Nokia 3110 till iPhone stämmer mycket bra. Jag längtar till varje morgon som jag ska köra till jobbet i nya bilen :D :D
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: SÅLD - Nissan Leaf 2 Zero 40 kWh -18

Inlägg av Zalman3 »

Donk skrev:
Nu är den såld! Stort intresse så tydligen låg den rätt i pris.

Ska försöka ge några reflektioner på skillnaderna mellan min nya Tesla Model 3 LR AWD och den nu sålda Nissan Leaf 40 kWh.

Jag har varit väldigt nöjd med Leafen under det ca 1,5 året jag hade den. Smidig och kul att köra, och som sagt otroligt ekonomisk. Var även väldigt nöjd med min tidigare 24 kWh. Men den går inte att jämföra med en Tesla M3.

Förutom drivlinan så känns Leafen lite omodern i jämförelse med många andra bilar, medan det känns som Teslan ligger galet långt före de flesta (alla?) andra bilar (har dock inte kört Audi e-tron). Vidare har Teslan så klart mycket längre räckvidd, är snyggare och känns mer premium, är mycket snabbare och ännu roligare att köra, har fyrhjulsdrift, kan uppdateras över nätet, har supercharger-nätverket och kan snabbladdas upprepade gånger med hög effekt, har massor av roliga funktioner, har bekvämare stolar med riktigt armstöd, mycket bättre klimatanläggning och ljudanläggning, har en helt fungerande app osv.

Men Teslan är också dubbelt så dyr i inköp vilket gör jämförelsen lite orättvis. För min del är den dessutom 4 ggr så dyr i försäkring. Sen är den också lite bullrigare vid motorväg och lite mer opraktisk eftersom det är en sedan (men Teslan har ju krok..). Den bristfälliga serviceorganisationen är också ett rejält minus i jämförelse med Nissans ganska så omfattande nät av verkstäder, som alltid fungerat väldigt bra för mig.

Så sammanfattningsvis, om man inte behöver räckvidden till vardags är det nog svårt att säga att Teslan är ett bättre val. Leafen är en mycket duglig elbil som jag tror väldigt många skulle vara nöjda med.

MEN för mig är Teslan värd varje krona extra, jag hävdar att det här är Bil 2.0 och tycker att den något uttjatade liknelsen med att gå från en Nokia 3110 till iPhone stämmer mycket bra. Jag längtar till varje morgon som jag ska köra till jobbet i nya bilen :D :D
Vad fick du för Leafen?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 155
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: SÅLD - Nissan Leaf 2 Zero 40 kWh -18

Inlägg av Donk »

Priset var fast, så 285’


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Jonas_Eriksson_Strom
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 okt 2019 12:00

Re: SÅLD - Nissan Leaf 2 Zero 40 kWh -18

Inlägg av Jonas_Eriksson_Strom »

Donk skrev:
Nu är den såld! Stort intresse så tydligen låg den rätt i pris.

Ska försöka ge några reflektioner på skillnaderna mellan min nya Tesla Model 3 LR AWD och den nu sålda Nissan Leaf 40 kWh.

Jag har varit väldigt nöjd med Leafen under det ca 1,5 året jag hade den. Smidig och kul att köra, och som sagt otroligt ekonomisk. Var även väldigt nöjd med min tidigare 24 kWh. Men den går inte att jämföra med en Tesla M3.

Förutom drivlinan så känns Leafen lite omodern i jämförelse med många andra bilar, medan det känns som Teslan ligger galet långt före de flesta (alla?) andra bilar (har dock inte kört Audi e-tron). Vidare har Teslan så klart mycket längre räckvidd, är snyggare och känns mer premium, är mycket snabbare och ännu roligare att köra, har fyrhjulsdrift, kan uppdateras över nätet, har supercharger-nätverket och kan snabbladdas upprepade gånger med hög effekt, har massor av roliga funktioner, har bekvämare stolar med riktigt armstöd, mycket bättre klimatanläggning och ljudanläggning, har en helt fungerande app osv.

Men Teslan är också dubbelt så dyr i inköp vilket gör jämförelsen lite orättvis. För min del är den dessutom 4 ggr så dyr i försäkring. Sen är den också lite bullrigare vid motorväg och lite mer opraktisk eftersom det är en sedan (men Teslan har ju krok..). Den bristfälliga serviceorganisationen är också ett rejält minus i jämförelse med Nissans ganska så omfattande nät av verkstäder, som alltid fungerat väldigt bra för mig.

Så sammanfattningsvis, om man inte behöver räckvidden till vardags är det nog svårt att säga att Teslan är ett bättre val. Leafen är en mycket duglig elbil som jag tror väldigt många skulle vara nöjda med.

MEN för mig är Teslan värd varje krona extra, jag hävdar att det här är Bil 2.0 och tycker att den något uttjatade liknelsen med att gå från en Nokia 3110 till iPhone stämmer mycket bra. Jag längtar till varje morgon som jag ska köra till jobbet i nya bilen :D :D
Tack -- kul att höra! För oss fungerar egentligen Leafen finfint, är väl egentligen bilsemester som blir lite seg pga kort räckvidd och långsam laddning + avsaknad av dragkrok som är det vi saknar. Nu är det ju inte så många gånger per år de sakerna är aktuella, men tänker att nästa bil vi köper ska vara bättre på de punkterna.
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: SÅLD - Nissan Leaf 2 Zero 40 kWh -18

Inlägg av Henrik Torphammar »

Donk skrev:
Priset var fast, så 285’


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Även Leaf utöver e-niro stiger i pris som begagnade!
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Skriv svar