P85D säljes

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

P85D säljes

Inlägg av dstr »

2100 mil

Uttagen i mars (producerad i januari vilket gör att den har nextgen baksäte och rätt stötdämpare/fjädring)

All utrustning (inkl dubbelladdare) utom taklucka och extra baksäte.
Mörkgrå, mörk inredning, kolfiber
3:e-parts vinterfälgar+däck (nya)

Film och bilder på bilen: http://www.bilsport.se/artikel/bilsport ... yperspeed/


Köp bilen eller leasingkontraktet som tickar på strax över 9k+moms i månaden.
Priset är enbart en liten bit under nypris men leverans i eftermiddag om allt går att rodda praktiskt.

Enklast kontakt sker initialt via mail på azzarri@gmail.com

Även byten för att överta leasingkontraktet kan vara intressant. Känner mig rätt flexibel på den punkten.
Senast redigerad av dstr, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: P85D säljes

Inlägg av Herr X »

Jag ser att det i artikeln som du länkat in står att din bil har 700 hästkrafter, har den verkligen det?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

Herr X skrev:
Jag ser att det i artikeln som du länkat in står att din bil har 700 hästkrafter, har den verkligen det?
Nej, men om Tesla sålde den som 700hk och med autopilot så kan väl jag också. :)
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: P85D säljes

Inlägg av Herr X »

dstr skrev:
Nej, men om Tesla sålde den som 700hk och med autopilot så kan väl jag också. :)
hehe :) du listade ut att jag bara retades med dig ;)
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

Herr X skrev:
dstr skrev:
Nej, men om Tesla sålde den som 700hk och med autopilot så kan väl jag också. :)
hehe :) du listade ut att jag bara retades med dig ;)
Jodå, även om det sved när du vred om kniven i såret.

Just den här bilen har en kölapp för Ludicrous också!! När och om den uppgraderingen blir tillgänglig...
Användarvisningsbild
Nemesis
Inlägg: 328
Blev medlem: 14 aug 2014 11:35
Ort: GÖTEBORG

Re: P85D säljes

Inlägg av Nemesis »

dstr skrev:
Just den här bilen har en kölapp för Ludicrous också!! När och om den uppgraderingen blir tillgänglig...
Bara att få in en uppgradering till 90 kWh för Teslas tveksamma hantering så blir det åka av :D
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: P85D säljes

Inlägg av Martinen »

Kölapp?
Kölapp får man väl inte förrän man betalt handpenningen.
Och detta har dom väl inte ens börjat göra i Sverige.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

Martinen skrev:
Kölapp?
Kölapp får man väl inte förrän man betalt handpenningen.
Och detta har dom väl inte ens börjat göra i Sverige.
Jag menade iofs inte en fysisk kölapp med ett nummer på, snarare att jag har flaggat inom 6-månaders-perioden för subventionerade uppgraderingen.

"We have added you to our list and will reach out to you as soon as we got any further information. "
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: P85D säljes

Inlägg av Feddan »

Vad ska du köra istället?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

Feddan skrev:
Vad ska du köra istället?
Jag har inte den blekaste.

Det här är ju min till/från-jobbet-bil, så det svänger just nu mellan Audi S1 (fast jag vill helst ha en 5-sitsig), Mercedes A45 AMG (igen, dock nu med TACC ) eller Renault Zoe. Hjärtat skriker efter en Hellcat (700 riktiga hästar...) men hjärnan säger ifrån - rätt högt förmånsvärde för den sortens bil.

Eller så åker jag familjebil (Mercedes GL) över vintern och tar en ny funderare i vår.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: P85D säljes

Inlägg av danni »

dstr skrev:
Feddan skrev:
Vad ska du köra istället?
Jag har inte den blekaste.

Det här är ju min till/från-jobbet-bil, så det svänger just nu mellan Audi S1 (fast jag vill helst ha en 5-sitsig), Mercedes A45 AMG (igen, dock nu med TACC ) eller Renault Zoe. Hjärtat skriker efter en Hellcat (700 riktiga hästar...) men hjärnan säger ifrån - rätt högt förmånsvärde för den sortens bil.

Eller så åker jag familjebil (Mercedes GL) över vintern och tar en ny funderare i vår.
BMW M2 har ju blivit officiell nu, men frågan är när man kan få en sån levererad. Den lär nog vara rätt skoj i alla fall.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: P85D säljes

Inlägg av Herr X »

dstr skrev:
Jag har inte den blekaste.

Det här är ju min till/från-jobbet-bil, så det svänger just nu mellan Audi S1 (fast jag vill helst ha en 5-sitsig), Mercedes A45 AMG (igen, dock nu med TACC ) eller Renault Zoe. Hjärtat skriker efter en Hellcat (700 riktiga hästar...) men hjärnan säger ifrån - rätt högt förmånsvärde för den sortens bil.

Eller så åker jag familjebil (Mercedes GL) över vintern och tar en ny funderare i vår.
Tråkigt att du vill lämna oss eldrivna och gå över till dinosaurie-eldarna. Är det bara för att du är besviken på Tesla som leverantör som du inte vill stanna inom märket och exempelvis vill byta till 85D? Fattar att du är missnöjd över Teslas P85D-kaos - inte många P85D-köpare som känner sig nöjda utifrån vad man läser på nätet.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

Herr X skrev:
Tråkigt att du vill lämna oss eldrivna och gå över till dinosaurie-eldarna. Är det bara för att du är besviken på Tesla som leverantör som du inte vill stanna inom märket och exempelvis vill byta till 85D? Fattar att du är missnöjd över Teslas P85D-kaos - inte många P85D-köpare som känner sig nöjda utifrån vad man läser på nätet.
Du missade Zoe'n bland fosilerna. Hade Mercedes B-klass haft lite bättre räckvidd så kunde den ha varit ett alternativ också.

Just nu känner jag att jag vill pausa mitt Tesla-engagemang för stunden. Om dom får ordning på torpet och levererar det dom lovar så är det nog inte omöjligt att vi byter GL'en mot en X - men det verkar vara långt kvar tills dess.
Användarvisningsbild
Nemesis
Inlägg: 328
Blev medlem: 14 aug 2014 11:35
Ort: GÖTEBORG

Re: P85D säljes

Inlägg av Nemesis »

Mercedes B-klass eldriven? BMW i3? Nissan Leaf?

Finns ju en del, i mina ögon vettiga till och från jobbet alternativ, vars tillverkare inte leker pingpong med sina kunder på samma sätt :) Än så länge har Tesla mitt överseende, men känns inte som de är på rätt väg just nu med (o)leverans av model x, AP, P-hästkrafter mm.

Är kanske att svära i kyrkan, men tycker överlag "sekten" är ganska bra på att rikta kritik mot våra överpräster :)
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: P85D säljes

Inlägg av Herr X »

Nemesis skrev:
Är kanske att svära i kyrkan, men tycker överlag "sekten" är ganska bra på att rikta kritik mot våra överpräster :)
Kritiken mot Tesla har definitivt blivit värre med åren. Jag som har hängt med Tesla ett par år upplever att man från början var mer överseende med att de var/är en helt ny biltillverkare. Problemet är att det här kommunikationsproblemet som de haft länge inte blir bättre. Någon information twittras ut, någon anställd säger något annat, en tweet försvinner, ingen kommenterar, kunder står undrande vad som gäller.

Det absurt klantigt av dem att sätta sig i den situationen med tanke på att de är först i världen på massor av saker och rejält disruptiva. Så otroligt tråkigt att de gör sina kunder och potentiella kunder missnöjda för att de är så tafatta när det gäller att kommunicera och informera. Hade de kommunicerat smartare så hade de överlevererat istället för att underleverera.
Är det inte konstigt att typ hela Europas Model S-kunder är missnöjda för att man inte fått autopiloten, när Tesla Motors är/blir först i världen att lansera en sådan funktion till vanliga konsumenter?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Nemesis
Inlägg: 328
Blev medlem: 14 aug 2014 11:35
Ort: GÖTEBORG

Re: P85D säljes

Inlägg av Nemesis »

Ja, tänkte precis på detta i samband med uppvisningen av Model X, som ju är en väldigt innovativ och disruptiv produkt (första el-SUV, första dragkrok etc.). Alla journalister som älskade den, var dock tvungna att skriva ett stycke om hur sen den var och därefter att de kunde förlåta Tesla för att slutprodukten var så grym. Är så onödigt när de istället kunde endast få reaktionerna att det var först och bäst.
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: P85D säljes

Inlägg av drakbane »

dstr skrev:
2100 mil

Uttagen i mars (producerad i januari vilket gör att den har nextgen baksäte och rätt stötdämpare/fjädring)

All utrustning (inkl dubbelladdare) utom taklucka och extra baksäte.
Mörkgrå, mörk inredning, kolfiber
3:e-parts vinterfälgar+däck (nya)

Film och bilder på bilen: http://www.bilsport.se/artikel/bilsport ... yperspeed/


Köp bilen eller leasingkontraktet som tickar på strax över 9k+moms i månaden.
Priset är enbart en liten bit under nypris men leverans i eftermiddag om allt går att rodda praktiskt.

Enklast kontakt sker initialt via mail på azzarri@gmail.com

Vad skiljer denna bilen i utförande / nyheter / saker som ändrats, mot om man beställer en ny motsvarande idag?
Alltså typ, Är det de nya "sensorerna", kan man få AP i denna m.m.

/Joakim
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

P85D säljes

Inlägg av Herr X »

drakbane skrev:
Vad skiljer denna bilen i utförande / nyheter / saker som ändrats, mot om man beställer en ny motsvarande idag?
Alltså typ, Är det de nya "sensorerna", kan man få AP i denna m.m.
Jag skulle säga att det är näst intill exakt samma bil som kan beställas idag, men denna har den nya typen av baksäte som de sålde en kort period, därefter tog bort och ännu inte har återinfört.
Om det är glastak på denna så skiljer sig också glastakets konstruktion något mot det på en bil du beställer idag.
Under en period hade inte P85D sport-hjulupphängning och bredare bakhjul, men det har denna och enligt uppgift har nya P85D också det igen.
Alla P85D har de nya sensorerna och autopilot-möjligheter.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

drakbane skrev:
Vad skiljer denna bilen i utförande / nyheter / saker som ändrats, mot om man beställer en ny motsvarande idag?
Alltså typ, Är det de nya "sensorerna", kan man få AP i denna m.m.

/Joakim
Ja, den har rätt utrustning för autopilot - det var med just P85D som autopiloten lanserades.

Den här har nextgen-baksäten. Tesla slutade med det av någon anledning - den officiella förklaringen var att man inte skulle kunna fälla ner dessa helt. Jag (och många andra) upplever dock att dom fälls ner precis på samma sätt som de vanliga.

Den har även första generationens fjädring. I bilar producerade från april(?) så satt det en mindre sportig fjädring.

Denna kommer att kunna uppgraderas till Ludicrous för ca halva priset jämfört med vad det kostar vid nybeställning.

Specar man upp min bil idag med Ludicrous så landar den på 1 537 400. Den saknar (den läckande) takluckan och extra baksätet. Den har inte röda bromsok heller. Annars har den allt - vinterpaket, stora stereon, luftfjädring, 21", kolfibervinge och interiör osv.

Restvärdet på min är ca 720k+moms. Jag vill ha 300k+moms för leasingavtalet som den står (repade fälgar och otvättad...). Det ger ett pris på 1 275 000 ink moms. Om vi spekulerar i att Ludicrous kommer att kosta runt 65000 så hamnar den här nästan 200 under dagens nypris. Skillnaden är 85 vs 90 batteri, att min har rätt baksäte och fjärding samt att du kan få den imorgon - inte nästa år.
Senast redigerad av dstr, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

Herr X skrev:
drakbane skrev:
Vad skiljer denna bilen i utförande / nyheter / saker som ändrats, mot om man beställer en ny motsvarande idag?
Alltså typ, Är det de nya "sensorerna", kan man få AP i denna m.m.
Jag skulle säga att det är näst intill exakt samma bil som kan beställas idag, men denna har den nya typen av baksäte som de sålde en kort period, därefter tog bort och ännu inte har återinfört.
Om det är glastak på denna så skiljer sig också glastakets konstruktion något mot det på en bil du beställer idag.
Under en period hade inte P85D sport-hjulupphängning och bredare bakhjul, men det har denna och enligt uppgift har nya P85D också det igen.
Alla P85D har de nya sensorerna och autopilot-möjligheter.
Äsch vad långsamt jag måste ha skrivit. Tack för hjälpen iaf. :)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

Btw, min har dubbelladdare - finns det idag?

...och extra tesla-laddare (så man kan ha en fast i garaget och en i bilen) samt 7.5m typ2-kabel ingår.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: P85D säljes

Inlägg av bylund »

dstr skrev:
Btw, min har dubbelladdare - finns det idag?
Det finns inte från fabrik, men kan monteras av servicecenter. Kommer inte ihåg exakt, men dyrare än gamla priset att beställa från fabrik, och billigare än gamla priset att eftermontera.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: P85D säljes

Inlägg av +46 »

Ha, ha - helt rätt beslut! Har du forfarande våta drömmar om en köra omkring i en modifierad 60-tals fossilkälke med 700 hk så är Tesla modell S helt fel bil för ditt vardagsbehov att ta dig från A till B...

Allvarligt talat så tror jag att Teslas fixering på hur bra bilen presterar från 0 - 100 km/tim tyvärr lockar till sig många köpare som skiter fullständigt i miljön. Att de sedan blir besvikna när de inte får vad de förväntade sig är inget konstigt. Det konstiga är att det fortfarande finns ett så stort behov av att flytta ut racerbanan eller strippen till den allmänna landsvägen och gatukorsningarna, oavsett om den tankas med olja eller förnybar el...
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 962
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: P85D säljes

Inlägg av Segelflygaren »

dstr skrev:
drakbane skrev:
Vad skiljer denna bilen i utförande / nyheter / saker som ändrats, mot om man beställer en ny motsvarande idag?
Alltså typ, Är det de nya "sensorerna", kan man få AP i denna m.m.

/Joakim
Ja, den har rätt utrustning för autopilot - det var med just P85D som autopiloten lanserades.

Den här har nextgen-baksäten. Tesla slutade med det av någon anledning - den officiella förklaringen var att man inte skulle kunna fälla ner dessa helt. Jag (och många andra) upplever dock att dom fälls ner precis på samma sätt som de vanliga.

Den har även första generationens fjädring. I bilar producerade från april(?) så satt det en mindre sportig fjädring.

Denna kommer att kunna uppgraderas till Ludicrous för ca halva priset jämfört med vad det kostar vid nybeställning.

Specar man upp min bil idag med Ludicrous så landar den på 1 537 400. Den saknar (den läckande) takluckan och extra baksätet. Den har inte röda bromsok heller. Annars har den allt - vinterpaket, stora stereon, luftfjädring, 21", kolfibervinge och interiör osv.

Restvärdet på min är ca 720k+moms. Jag vill ha 300k+moms för leasingavtalet som den står (repade fälgar och otvättad...). Det ger ett pris på 1 275 000 ink moms. Om vi spekulerar i att Ludicrous kommer att kosta runt 65000 så hamnar den här nästan 200 under dagens nypris. Skillnaden är 85 vs 90 batteri, att min har rätt baksäte och fjärding samt att du kan få den imorgon - inte nästa år.
Du missar dock en liten detalj, bilen är begagnad.
Ska bli spännande att se om du får det du begär, det är väl ca 60 000 kr mer än vad nypris var när du (och jag) beställde. :D
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: P85D säljes

Inlägg av drakbane »

Ang 85 vs 90 och Ludicrous

Ska jag beställa Ludicrous idag så måste man ta 90 uppgraderingen oxo, är det inte så då att vid en ev Ludicrous uppgradering gör de en uppgradering till 90?

"Min" setup på en Tesla innehåller 90, så det är viktigt, för mej. (Jag vet att det är mycket pengar för lite räckvidd)

/joakim
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Skriv svar